Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Tygryski

Wielkość czcionki:

 LOGOPEDIA

 

  23.03-27.03.2020r.

Temat tygodnia: PRACOWITA WIOSNA”

 

Poniedziałek:

1)„ Rób to co ja”- zabawa naśladowcza. Rodzic wykonuje ruchy naśladujące :

 

zamiatanie podłogi, wycieranie kurzu, mycie okien, pranie ręczne, trzepanie dywanów itp.

 

Zadaniem dziecka jest odgadnąć pokazaną czynność i naśladować ją.

 

Później rolę prowadzącego może przejąc dziecko.

 

2) „ Odczytywanie szeregów”- Rodzic ustawia w szeregu przybory służące do prac

 

porządkowych w domu-najlepiej , aby były to szeregi, cztero-, później pięcio- a na końcu

 

sześcioelementowe, np. wiadro, gąbka, szufelka, szczotka. Na początku dzieci podają nazwy

 

kolejnych przedmiotów i starają się zapamiętać ich ustawienie.

 

Następnie Rodzic zmienia kolejność przedmiotów.

 

Zadaniem dziecka jest wychwycić różnice i ustawić przedmioty w pierwotnym położeniu.

 

Wtorek:

1) Pracowita pani Wiosna- osłuchanie z piosenką. Nauka słów pierwszej i drugiej zwrotki. Rodzic rytmicznie recytuje słowa, dziecko je powtarza

.

Pracowita Pani Wiosna

Jak co roku Pani Wiosna

znów się wzięła za porządki.

I w ogrodzie wygrabiła

ścieżki i grządki.

 

Wysprzątała cały domek

od piwnicy aż po stryszek,

więc chwaliły ją sąsiadki,

miło to słyszeć.

 

Naprawiła ptasie gniazdka,

zbudowała kilka nowych

i kazała je przewietrzyć

rankiem wiatrowi.

 

Potem w lesie na łące

rozsiewała świeżą zieleń,

bo z zielenią daje słowo,

zawsze weselej.

 

https://www.youtube.com/watch?v=KAXb9SStkyg

2) Rysowanie szlaczka po śladzie -http://bystredziecko.pl/szlaczki-dla-dzieci-mlodszych-4/

 

Środa:

1)Zakładamy hodowlę- Rozmowa z dzieckiem, co potrzebne jest do założenia hodowli roślin: pojemnik, ziemia , nasiona./cebulki Przygotowanie miejsca pracy. Dziecko napełnia przygotowany pojemnik ziemią, wkłada nasiona/cebulki do pojemnika , podlewa. Następnie, przez kolejne dni obserwuje kiełkowanie i wzrost roślin.

2) „Szalone liczby”- Quiz- utrwalenie cyferek od 1 do 6 . Rodzic czyta polecenie, dziecko zaznacza poprawną odpowiedź.

https://szaloneliczby.pl/nauka-cyferek-od-1-do-6/

 

Czwartek:

1) „Ptaszki”- słuchanie wiersza E. Szelburg-Zarembiny czytanego przez Rodzica. Rozmowa dotycząca treści wiersza. Rodzic pyta dziecko: O jakim domku była mowa w wierszu?, Kto budował ten domek?, Z czego był on zbudowany?, Co dzieje się w gniazdkach wiosną?

 

Ptaszki

Mama ptaszka, tata ptak

wiją gniazdka tak i siak.

Znoszą piórka,włosie, mchy.

- Ja zdobyłem to, a ty?

- Ja to niosę, a ty co?

- Trawka! Nitka! Puch! Ho! Ho! Zjawili się, pracowali,

skarb do skarbu przydawali

i śpiewając niby z nut,

zbudowali domek-cud:

gniazdko ptasie takie oto.

Wtuliłabym się z ochotą

między tych pisklątek rój,

gdyby to był domek mój.

 

2) „Gniazdo z jajkami” -lepienie z masy solnej gniazdka z jajkami. Po wyschnięciu malowanie farbami. Masa solna: https://www.youtube.com/watch?v=ljIP06Xfbpg

 

Piątek:

1) „Jaki to ptak?”- rozwiązywanie zagadek.

To nie bocian, nie jaskółka.

Krzyczy: kuku. To......(kukułka)

 

Jedna wiosny nie uczyni- to znane przysłowie.

Ostre, długie jest jej skrzydło, krótki dziób na głowie.

Ptaszek umie pięknie latać, robi w niebie kółka.

A jej nazwa jest Ci znana, to przecież.... (jaskółka)

 

Mały, szary ptaszek.

Krótki ma dziób, niedługi ogonek.

Wiosną radośnie swym śpiewem wita dzionek. (skowronek)

 

2) „ Gdzie co jest?”- Rodzic ustawia zabawki w różnych miejscach, np. misia na półce, samochód pod stołem, lalkę na krześle. Następnie prosi dziecko, aby przyjrzało się uważnie wskazanej zabawce i powiedziało, gdzie się znajduje. Za każdym razem należy akcentować określenie położenia : na, w , obok, za, przed, nad, pod.


 

Uroczystość "Dnia Babci i Dziadka"

 

Wspaniały wystrój, odświętne stroje no i szacowni goście, dla których przygotowano prawdziwą galę z okazji ich święta. Dzień Babci i Dziadka w naszym przedszkolu był wielkim wydarzeniem, w którego przygotowanie wszyscy włożyli wiele trudu i serca. Opłaciło się. Tańce, śpiewy, a nawet pokazy prawie akrobatyczne, zaprezentowały nasze przedszkolaki dla swoich kochanych Dziadków. Pod okiem czujnych nauczycielek wszystko poszło doskonale. Dziękujemy gościom za przybycie i już zapraszamy za rok na kolejną dawkę emocji i wzruszeń.

 

Naszym drogim paniom: Agnieszce, Ani, Asi oraz Lidce, składamy ogromne podziękowania za pracę włożoną w przygotowanie maluchów, naszym woźnym paniom Agnieszką za pomoc w organizacji imprezy, a drogim rodzicom za poczęstunek.


 

Pamiętajmy 17 lutego...


 Na sportowo..

Nasze Tygryski bardzo lubią zajęcia gimnastyczne. Takowe na stałe zagościły w grupach przedszkolnych i dwa razy w tygodniu maluchy prężą muskuły i doskonalą formę. Bierzmy z nich przykład, bo jak mówi powiedzenie "w zdrowym ciele zdrowy duch..."

Zegar