Raz, dwa, trzy - Krasnoludki to MY

A to nasza piosenka...

…my jesteśmy krasnoludki…

Zmysły pomagają poznać świat - nasze prace.

Zabawy Krasnoludków z wykorzystaniem tablicy interaktywnej..

Współcześnie trudno wyobrazić sobie życie bez korzystania z technologii informacyjnych, a zapoznanie dzieci z korzystania z nich już na poziomie przedszkolnym jest nie tylko atrakcją, ale koniecznością.

W naszym przedszkolu proponujemy dzieciom zajęcia z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. Nasze krasnoludki bardzo chętnie uczestniczą w takich zajęciach i świetnie sobie radzą. Brawo!!

Czwartkowe zabawy z Rybką Mini Mini to kolory i wykonywanie czynności w odpowiedniej kolejności.

 

Po deszczu dzieci się nie nudzą - mali obserwatorzy

O tym, że warto było się wybrać po deszczu do parku przekonały się nasze dzieciaczki.

Proszę zobaczyć ! 🙂

 

 

Czyste ręce - zdrowia więcej...

Akcja do której włączyły się nasze krasnoludki, miała na celu uświadomienie dzieciom jak duże znaczenie dla ich zdrowia i życia ma częste mycie rąk.

Ten dzień dostarczył nam wielu miłych wrażeń oraz pokazał, że pewne umiejętności i nawyki należy kształtować już od najmłodszych lat.

 

Jesień w sadzie -Smaczne warzywa

„Jedz owoce i warzywa będziesz zdrowy tak jak ryba”.

Konsultacje

Drodzy Rodzice! 

przypominam, że konsultacje indywidualne odbywać się będą w każdą pierwszą  środę miesiąca o godzinie 16

Z uwagi na sytuację związana z covid-19 oraz reżim sanitarny bardzo proszę o wcześniejszą informację o chęci rozmowy.

W tym dniu Krasnoludki przeniosły się do krainy dźwięków, aby wspólnie bawić się muzyką z zaproszonym gościem p. Krzysztofem grającym na skrzypcach i fagocie, a także każde dziecko miało możliwość spróbowania samodzielnej gry na instrumentach – odkrywając swój talent muzyczny.

Razem stworzyliśmy prawdziwą muzykę.

„Ucha nadstawiam, słucham jak gra.

Muzyka we mnie – w muzyce ja”.

Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania

Święto to powstało z inicjatywy Polskiej Izby Książki, a data 29 września odnosi się do urodzin Janiny Porazińskiej, autorki książek dla dzieci i młodzieży. 

Krasnoludki propagują taką formę lektury, ponieważ czytanie na głos najmłodszym stymuluje ich rozwój oraz wzbogaca ich słownictwo. Krasnoludki codziennie spędzają czas na głośnym czytaniu, a w ramach akcji zaprosili do głośnego czytania Panią Agnieszkę z grupy Żabek, która przeczytała opowiadanie pt. „Kicia Kocia Mówi Dzień Dobry.”

Jesienne prace naszych krasnoludków

Witamy Jesień

 

 

24 września powitaliśmy Jesień, jedną z najpiękniejszych pór roku. Tego dnia pani Jesień zaprosiła nas do wspólnej zabawy do parku. Były zabawy, jesienne zagadki . Po powrocie do przedszkola wykonaliśmy piękny dywan pani Jesieni. Mamy nadzieję , że tak miło powitana Jesień nie będzie nudna i zimna, ale ciepła i pogodna. Pogoda nam dopisała dlatego mogliśmy się nacieszyć widokiem otaczającej nas przyrody.

 

 

 

Spotkanie ze strażakami

Dnia 23 września nasze przedszkole odwiedzili niecodzienni goście z OSP Bojków, strażacy. Krasnoludki wspólnie z Żabkami uczestniczyli w spotkaniu, podczas którego mogli poznać specyfikę pracy strażaka, umundurowanie oraz niektóre sprzęty jakimi dysponują. Dzieci dowiedziały się, że strażacy nie tylko gaszą pożary, ale również są wzywani do wypadków, zalanych domów, ratują zwierzęta. Podczas spotkania strażacy uświadomili także dzieciom, jak się zachować w sytuacjach zagrożenia oraz jak powiadomić służby ratownicze i udzielać pierwszej pomocy. Serdecznie dziękujemy naszym gościom za przeprowadzenia spotkania.

 

 

 

Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka

Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka – to dzień ważny dla każdego przedszkolaka

Krasnoludki hucznie świętowali ten szczególny dzień. Radość, śmiech, tańce, konkursy i śpiew przedszkolnych piosenek świadczyły o wspaniałej zabawie. Muszę przyznać, że ze wszystkim zadaniami Krasnoludki poradzili sobie fantastycznie i zasłużyli na miano SUPER PRZEDSZKOLAKA.

 

 

Wizyta policjanta

  W piątek 18 września nasze przedszkolaki odwiedził dzielnicowy pan Piotr Radzik w ramach akcji bezpieczny przedszkolak. Opowiedział naszym Żabkom i dzielnym Krasnoludkom jak należy poruszać się po drogach i jak zachowywać się w razie kontaktu z nieznajomym. Pan policjant podarował naszym przedszkolakom odblaski, które pozwolą być widoczny na drodze. Na zakończenie dzieciaki mogły pooglądać radiowóz policyjny.

Wrzesień - tematyka miesiąca

Odkrywam siebie. Przewidywane osiągnięcia dziecka.

Pierwszy raz w przedszkolu:
Fizyczny obszar rozwoju:
• Uczestniczy w zabawach ruchowych: rozwijającej reakcję na sygnał słowny − Jestem w przedszkolu; ruchowo-naśladowczej Pokaż, jak to robią.
• Zna zasady bezpiecznej zabawy w ogrodzie.
• Uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach na świeżym powietrzu.
• Ćwiczy chodzenie w parach.
• Samodzielnie się rozbiera.
Emocjonalny obszar rozwoju:
• Rozpoznaje i naśladuje emocje – złość, smutek, radość, strach.
Społeczny obszar rozwoju:
• Przedstawia się, podając swoje imię.
• Wymienia imiona kolegów i koleżanek.
• Wie, że należy po sobie sprzątać zabawki.
• Rozpoznaje i nazywa swój znaczek rozpoznawczy, odszukuje go w sali, szatni i łazience
Poznawczy obszar rozwoju:
• Wymienia kąciki zainteresowań znajdujące się w sali.
• Stosuje określenia: na, pod, obok.
• Składa w całość obrazek pocięty na kilka części.
• Ilustruje ruchem piosenkę Jestem przedszkolakiem.
• Wymienia to, co przedstawiała schowana tablica.
• Rwie papier na paski (sztanca), układa z pasków kompozycję.

Nadeszła jesień:
Fizyczny obszar rozwoju:
• Uczestniczy w zabawach ruchowych: orientacyjno-porządkowej Dzieci i drzewa; rozwijającej spostrzegawczość i utrwalającej znajomość kolorów − Kolor do koloru; orientacyjno-porządkowej Taniec liści.
• Uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach na świeżym powietrzu (wybranie drzewa do całorocznej obserwacji).

Emocjonalny obszar rozwoju:
• Pokazuje dane emocje za pomocą ruchu, gestu, mimiki.

Społeczny obszar rozwoju:
• Porządkuje zabawki po zabawie.
Poznawczy obszar rozwoju:
• Uważnie słucha wiersza.
• Wielozmysłowo poznaje liście.
• Wymienia nazwy wybranych drzew.
• Segreguje liście według kształtu.
• Wykonuje wydzierankę z kolorowego papieru.
• Dopasowuje liście do ich rysunków.
• Rozpoznaje dźwięki − wysokie i niskie.
• Posługuje się określeniami: długi, krótki, dłuższy, krótszy, wąski, szeroki, węższy, szerszy.
• Stempluje na rysunku szala listki stemplami z ziemniaków.
• Śpiewa piosenkę Jeż.
• Naśladuje głosy wybranych zwierząt leśnych.
• Wykleja sylwetę wiewiórki kawałkami wełny.
• Liczy w zakresie trzech.

Co robią zwierzęta jesienią
Fizyczny obszar rozwoju:
• Uczestniczy w zabawach ruchowych: ruchowo-naśladowczej Jestem zwierzątkiem; orientacyjno-porządkowych: Wiewiórki – do dziupli, Zanieś śniadanie jeżykowi.
• Uczestniczy w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.
• Samodzielnie spożywa posiłki.
Emocjonalny obszar rozwoju:
• Wie, że zwierzęta odczuwają; wyraża opiekuńczy stosunek względem nich.
Społeczny obszar rozwoju:
• Bawi się z innymi dziećmi.
Poznawczy obszar rozwoju:
• Odpowiada na pytania dotyczące utworu.
• Rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta leśne.
• Wykonuje jeża z łupiny kasztana i plasteliny.
• Syntezuje podzielone rytmicznie nazwy zwierząt.
• Wskazuje małe liście i duże liście z tego samego drzewa.
• Wskazuje wymienione, wybrane części ciała.

"Nasze jesienne drzewo" - pierwsza wspólna praca

efekt końcowy

Drodzy Rodzice
Pierwszy dzień za nami. Dzieci okazały się bardzo dzielne i świetnie sobie poradziły. Proces adaptacji powinien przebiec szybko i łagodnie, na co liczymy. Proszę pochwalić swoje pociechy za postawę godna prawdziwego przedszkolaka. Do zobaczenia jutro.
AW
 
 
 
Pani Lidia Sromek zaprasza rodziców Krasnoludków (3 latki), na godzinę 16:00, na plac przed szkołą. W razie niepogody spotkanie odbędzie się w holu parteru szkoły.
WYPRAWKA DLA MALUSZKA

Dla dzieci 3-letnich, prosimy o przygotowanie:

  • kapci, które dziecko samo założy, najlepiej wsuwane, zapinane na rzepy , lub zatrzaski ,podpisane na podeszwie
  • przybory higieniczne, chusteczki higieniczne w kartoniku, chusteczki nawilżane, szczotka lub grzebień do włosów (w kosmetyczce), podpisane. 
  • worek podpisany do szafki w szatni, a w nim: ubranka na zmianę ( najlepiej 2 komplety): bluzeczka, koszulka, majtki, rajstopy.
  • Wyprawka plastyczna będzie uzgadniana z nauczycielami na zebraniach grupowych

Drodzy Czytelnicy tej strony, czasem wkrada się tu jakich Chochlik i psocąc podrzuca błędy w druku. Wybaczcie te niecelowe omyłki…


1 – 5 czerwca 2020

Szept w szumie wiatru – Zesłanie Ducha Świętego.

Jak można usłyszeć szeptaną cicho tajemnicę? Szeptu się słucha z nadstawionym uchem i …duszą. A jak nadstawiać uszy duszy? O to trzeba spytać Matki Boskiej i Apostołów, gdy po pożegnaniu się z Panem Jezusem wstępującym do nieba czekali cicho i cierpliwie na obiecanego im Pocieszyciela. Ale nie wiedzieli, skąd, jak i kiedy przyjdzie ani jak wygląda … . Dlatego ukryli się przed gwarem różnych gaduł i krzykaczy w Wieczerniku. I tam nie rozmawiali, tylko modlili się tak cicho, że tylko Pan Bóg ich słyszał. Byli jak świece czekające na to, by je ktoś zapalił. I tak czekając, w końcu się doczekali. Bo nagle jakby znikąd zaszumiał wiatr i zapalił nad nimi jasne płomyki. O, jak im od tego w głowach pojaśniało! Jak wszystko nagle zaczęli rozumieć i widzieć, co mają mówić o Panu Jezusie. Wtedy razem wybiegli z Wieczernika i przemówili. Ale tak, jakby znali wszystkie języki, bo każdy cudzoziemiec ich rozumiał. A wyglądali tak, jakby tańczyli i śpiewali z radości. Niektórzy nawet myśleli, że może oni za dużo wina wypili. Ale to nieprawda! Czasem komuś radość zaszumi w głowie. A kogo oni usłyszeli w tym szumie? Kto im tak myśli porozświecał? Kto kazał im wyruszyć na wszystkie strony świata? TO DUCH ŚWIĘTY POCIESZYCIEL. Cichy i potężny. Mądry i roztańczony jak płomień. Biegnący jak nadzieja. I dlatego Apostołowie z Nim mogli w świat wyruszyć, nie mając nic oprócz Niego w duszy.

Posłuchaj pieśni pt. „Duchu Święty uśmiechnięty” https://www.youtube.com/watch?v=u6Fm_szQ070

Pokoloruj załączoną kolorowankę : http://www.wikom.pl/pm100lodz/upload/user/zdalne_nauczanie/Zeslanie_Ducha_Swietego..jpg

Obejrzyj filmy „Zesłanie Ducha Świętego” https://www.youtube.com/watch?v=6UAHAhFNQTo

25 – 29.05.2020

Pan Jezus wstępuje do nieba.

Poznajemy historię według podanego linku: Wniebowstąpienie Pana Jezusa. Komentarz do Ewangelii https://www.youtube.com/watch?v=SZ838zG_F6k

Zachęcamy Was do wspólnego śpiewania: Niebo jest w sercu mym(Diakonia Modlitwy i Tańca) – Mocni w Duchu): https://www.youtube.com/watch?v=OU6hVoYqzls

A teraz czas na zabawę: https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/224577-wniebowst¹pienie

Kochamy naszą Mamę.

Zapraszam Was do obejrzenia krótkiej Opowieści o życiu Maryi

https://www.youtube.com/watch?v=AoURjRhkbV0

Posłuchajcie słów podanej piosenki i razem zaśpiewajcie: Arka Noego – Mama Królowa: https://www.youtube.com/watch?v=LSnpQYW_44I

Posłuchajcie słów podanej piosenki: Piosenki w wykonaniu dzieci – Czy wy wiecie, że jesteśmy świątynią –https://www.youtube.com/watch?v=L0y8wjb6hvo

A teraz czas już na zabawę! Maryja – Królowa nieba i ziemi

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/230324-maryja-królowa-nieba-i-ziemi

18 – 22.05.2020

Święty Jan Paweł II. Katecheza z okazji 100. rocznicy urodzin.

https://www.youtube.com/watch?v=kpa5ZxPlhy0

11 – 15.05.2020

Kolorowanka Matka Boska Częstochowska do wydrukowania:
https://www.maluchy.pl/kolorowanki/kolorowanka-735-Matka-Boska-Czestochowska.html
Posłuchaj piosenki: MAŁE ANIOŁKI – MATKA BOSKA

https://www.youtube.com/watch?v=s3Ski-eVn64

4 – 8.05.2020

Witajcie Dzieci. Z okazji ostatniej niedzieli Dobrego Pasterza, proszę abyście ułożyli sami, lub przy pomocy starszej osoby puzzle oraz nauczyły się piosenki.

Puzzle:
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/214209-dobry-pasterz
Piosenka:
https://www.youtube.com/watch?v=vaopqbIwsR0

27 – 30.04.2020

Szanowni Rodzice, Drogie dzieci – Polecam kanał Mocni w Duchu dla dzieci w różnym wieku. Codziennie nowa transmisja.

https://www.youtube.com/watch?v=xZRVRevJRtk

A tu obrazek do wydrukowania i pokolorowania

https://www.e-kolorowanki.eu/chrzescijanskie/zmartwychwstanie-jezusa/

20 – 24.04.2020

Religia- zobaczcie drogie dzieci film o św. Faustynie Kowalskiej

https://www.youtube.com/watch?v=984Jyp65J_Y&t=4s

14 – 17.04.2020

https://www.youtube.com/watch?v=IcU94EeMVps

Zobacz Kronikę Wielkiego Tygodnia:

https://www.youtube.com/watch?v=RM6YAfIl6Z4

Stwórz domowe misterium – propozycja:

https://www.youtube.com/watch?v=uIbRUhnzzpA

30.03-3.04.2020

 https://www.youtube.com/watch?v=w_Zu3MgPBzc&t=451s

1 – 5.06.2020

25 – 29.05.2020

18 – 22.05.2020

11 – 15.05.2020

4 – 8.05.2020

20 – 27.04.2020

23 – 27.03.2020


LOGOPEDIA 1 – 5.06.2020

LOGOPEDIA 25 – 29.05.2020

LOGOPEDIA 18 – 22.05.2020

LOGOPEDIA 11 – 15.05.2020

LOGOPEDIA 4 – 8.05.2020

LOGOPEDIA 27 – 30.04.2020

LOGOPEDIA 20.04-24.04.2020

LOGOPEDIA 6.04-10.04.2020

LOGOPEDIA 30.03-3.04.2020

LOGOPEDIA 23.03-27.03.2020


NIBY TACY SAMI , A JEDNAK INNI
1.06 – 5.06.2020


poniedziałek:

ćwiczenia poranne na cały tydzień – Hyc, tup, klap
                        https://www.youtube.com/watch?v=GzhvK3zwAXo
– posłuchaj piosenki pt: Inni ,a tacy sami i powiedz! czego pragnie każde dziecko?
                        https://www.youtube.com/watch?v=bgfyMKxwWT0
– obejrzyj obrazek i opowiedz co się na nim dzieje. KP4 (fioletowe) str 56 – 57
– narysuj obrazek dla przyjaciela (kogo nazywamy przyjacielem?), poproś rodziców o przesłanie zdjęcia Twojemu przyjacielowi, sprawisz mu radość.
– powiedz, jak Olek i Ada obchodzili Dzień Dziecka     A dla wszystkich moich Sówek z okazji Dnia Dziecka
                        https://wordwall.net/pl/resource/2628003/dzie%C5%84-dziecka-

wtorek:

wysłuchaj opowiadania M. Strękowskiej pt: Karim i poproś mamę o przypomnienie słowa: tolerancja
(poszanowanie cudzych uczuć, poglądów, upodobań, wierzeń, obyczajów i postępowania, choćby były całkowicie odmienne od własnych albo zupełnie z nimi sprzeczne)
                      https://www.youtube.com/watch?v=TfVmHl0ErMU
– Badamy swoją twarz – zabawa ( za pomocą dotyku badaj kształt swojej głowy, wypukłość nosa, uszu, policzków i in.)

– narysuj siebie w swoim ulubionym ubraniu, ze swoja ulubiona zabawką KP4 ( fioletowe) str 54 – prześlij

środa:

przypomnij mamie nazwy miesięcy?
– porównaj masę wybranych przedmiotów np. klocki – lalka, klocki – samochód, garnek – kubek i inne i określ co jest cięższe co jest lżejsze, KP4 (fioletowe) str 55 – przypomnij do czego służy waga
– zabawaWaga – Dobierz się w parę z mamą , tatą , rodzeństwem i naprzemiennie wykonujcie przysiady.
– ćwicz razem
                   https://www.youtube.com/watch?v=H0I1BRT3N7M

czwartek:

naucz się wiersza K. Datkun- Czerniak pt: Wszystkie dzieci 
W sercach dzieci,
radość świeci – gdy bezpieczne są.
Mają prawo do miłości,
przecież po to są!
z pomocą spróbuj rozwiązać krzyżówkę i odczytaj hasło

                   https://www.youtube.com/watch?v=GGwk39p_PNg
– bańki mydlane super zabawa, uwielbiacie ja też, to puszczamy????     Zróbcie i prześlijcie zdjęcie
                   https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=jak+zrobi%C4%87+ba%C5%84ki+mydlane

piątek:

zakręć kołem i nazwij emocje
                   https://wordwall.net/pl/resource/1037470/spo%c5%82eczne/emocje
– a teraz zrób minę jak na obrazku
                 https://wordwall.net/pl/resource/1708042/minki
– rysuj szlaczki po śladach, a potem samodzielnie KP4 (fioletowe) str 59
– jak pozbyć się złych emocji?
                https://www.youtube.com/watch?v=kRJFN6V7TB4

Na cały tydzień:

– znajdź i kliknij w ukryty wyraz
https://wordwall.net/pl/resource/2550785/dzie%C5%84-dziecka
– zobacz ” Dzieci z różnych stron świata  

https://www.youtube.com/watch?v=lXXsAajTMw8

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

ŚWIĘTO RODZICÓW
  od 25 – 29.05.2020

poniedziałek: 

ćwiczenia poranne na cały tydzień – ćwicz z Fruzią                     

https://www.youtube.com/watch?v=3ucDVAsz_C0&feature=youtu.be 

– rozwiąż zagadki: Jest jedyna na świecie,
nigdzie lepszej nie znajdziecie.
Z nią można bawić się, uczyć i śmiać,
przy niej nic złego nie może się stać.    (mama)

Wszystko zrobić w domu potrafi,
o tajemnicach nie powie nikomu.
Często z nim w piłkę nożną gramy,
i bardzo go kochamy.   (tata)
– posłuchaj wiersza pt:” Moja rodzina” i zaproś do wysłuchania mamę i tatę

                      https://www.youtube.com/watch?v=kuqV7ksJp6E

– połącz pierwsze głoski z nazw rysunków  a dowiesz się jakie prezenty dostała mama i dostał tata Olka i Ady
KP4 (fioletowe) str. 44-45
– z ilu osób składa się Twoja rodzina? posłuchaj profesora Szymona

                     https://www.youtube.com/watch?v=u28atnroqrY&feature=youtu.be

wtorek:

– naklej brakujące serduszka i wyklaszcz rytm Kp4 (fioletowe) str. 48
– słowami piosenki powiedz mamie jak bardzo ją kochasz? – zaproś mamę do wysłuchania piosenki

                  https://www.youtube.com/watch?v=MeRTMshkHJs

– zrób laurkę i podaruj ją rodzicom  –    podpowiedź

                  https://www.youtube.com/watch?v=hnBEEi-CLMI&feature=youtu.be

środa:

– ułóż zdrobnienia do słów: mama, tata
– przeczytaj zdania i narysuj swoją mamę i tatę KP4 (fioletowe) str. 46
– ćwicz razem z mamą i tatą

https://wordwall.net/pl/resource/2246235/%C4%87wiczenia-ruchowe-majowa-%C5%82%C4%85ka-przedszkole

– uzupełnij KP4 (fioletowe) str. 47. Utrwalanie pojęć wyższy- niższy
– zabaw się z rodzicami Kto jest wyższy ? Kto jest niższy?

czwartek:

– posłuchaj co słychać w twoim domu w ( kuchni i łazience)

                  https://www.youtube.com/watch?v=tdOfLb9pjSM&feature=youtu.be

– powiedz w czym Ada i Olek pomagają rodzicom a w czym  pomagasz Ty?   KP4 (fioletowe) str. 49
– zabaw się z mamą lub tatą W lustro a więc stań naprzeciwko rodzica – jedna osoba wykonuje dowolne ruchy a druga 
je naśladuje
– słowami piosenki powiedz tatusiowi jak bardzo go kochasz? – zaproś tatę do wysłuchania piosenki

                https://www.youtube.com/watch?v=-VDZDUQYWDc

– policz, ile jest słów w podanych zdaniach:
Mama to mój największy skarb.  (5)
Niech tata żyje sto lat.  (5)
Życzę mamie i tacie, aby byli zdrowi, szczęśliwi.  (8)
Mamo, tato kocham Was. (4)

piątek:

– odszukaj i zaznacz 10 różnic  KP4 (fioletowe) str. 52
– pokoloruj bukiet dla mamy i odwzoruj kwiaty KP4 (fioletowe) str. 50 – 51
– posłuchaj opowiadania

              https://www.youtube.com/watch?v=lbBUqhnxZA0

rozmowa nt. opowiadania
– zaproś rodziców do wspólnego wysłuchania piosenki: Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!

              https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

Na cały tydzień dla chętnych:
– rysuj szlaczki po śladzie KP4 (fioletowe) str. 53
– obejrzyj film Rodzina Treflików

            https://www.youtube.com/watch?v=58V52JdiwPA&feature=youtu.be

   ŁĄKA W MAJU

    18.05 – 22.05

 

poniedziałek:- ćwiczenia poranne na cały tydzień – a więc zaczynamy Równowaga

                         https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo

– obejrzyj obrazek KP4 (fioletowe) str.  36-37 i powiedz co się dzieje na łące w maju

– posłuchaj opow. M. Strękowskiej – Zaremby „Zabawa w chowanego”

                           https://www.youtube.com/watch?v=hwHrtKLjzCo

rozmowa nt. opow. – W co bawili się żabka, konik polny, biedronka i motylek cytrynek?

                                     – Dlaczego biedronka nie mogła odnaleźć przyjaciół?

Dowiedz się także co to jest barwa ochronna i zapamiętaj. Ubarwienie ochronne czyli maskujące, polega na upodobnieniu się barwą ciała do środowiska życia danego zwierzęcia.

– zabawa ruchowa „Żabki skaczą” naśladujcie żabie skoki. Na hasło rodzica: żabki pływają , wykonujecie siad klęczny , głowę chowacie w ramiona i pochylacie się do przodu.

wtorek: – posłuchaj i rozwiąż zagadki: Na majowej łące

                       https://www.youtube.com/watch?v=eIe_iAcpQJg

– przypomnij sobie cykl rozwoju motyla KP4 (fioletowe) str. 38- 39,  pomoże tobie także filmik

                        https://www.youtube.com/watch?v=zNeizTuJCgg

– zapoznanie z sześcianem, zabawy z sześcianem KP4 (fioletowe) str. 40  i kostką do gry.

Przygotuj kostkę do gry i baw się , rzucaj kostką i wykonaj np. tyle przysiadów (podskoków, skłonów itd.  ile pojawi się oczek na ściance. Pytanie jaką bryłą jest kostka.

środa: – pamiętasz Skrzata Borówkę , dzisiaj zaprasza cię na spacer po łące

                        https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

– dowiedz się co otrzymujemy dzięki pszczołom KP4 (fioletowe) str. 42 i obejrzyj filmik

                        https://www.youtube.com/watch?v=osAR2QTZfs8

– jesteś owadem i naśladuj dźwięki : pszczoły –  bzzz, bzzz, bzum bzum

                                                                  ważki – źźź, źźź, źźź, źźź

                                                                  konika polnego – cyk, cyk, cyk

– teraz posłuchaj piosenki „Wiosna na łące” J. Kucharczyk naucz się jej fragmentami ( może mi zaśpiewasz?)

                    https://www.youtube.com/watch?v=814z9Tpphkw

czwartek: – odszukaj ukryte zwierzęta na łące KP4 (fioletowe) str. 43 i poznaj produkty z roślin zielnych                       ( przypomnij co to jest barwa ochronna?)

                       https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0

– często spotykasz biedronkę to posłuchaj trochę o niej:

                      https://www.youtube.com/watch?v=xJAm5WfqCuM

– praca plastyczna :Biedronka podpowiedź:

https://www.youtube.com/results?search_query=biedronka+praca+plastyczna+przestrzenna+

jeżeli wykonasz biedronkę przestrzenną to możesz się z nią bawić  potrzeba: patyk, nici grube(o,5 m)

przywiąż nitkę do biedronki i nawijaj nitkę na patyk będzie chodziła, fruwała. Prześlij pracę

piątek: – poćwicz razem z Pipi Pończoszanką

                     https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

– posłuchaj wiersza A. Onichimowskiej „Zielnik”     

 Na kartce:

Biały rumianek.

Na drugiej –

mały bukiet sasanek,

Na trzeciej –

liście dębu i babki.

Na czwartej- fiołki, konwalie, bratki.  

– wyjdź na podwórko, znajdź mlecz (mniszek lekarski) i dmuchaj na trzymaną w ręce roślinę z różnym natężeniem (dmuchawce, latawce, wiatr)

załóż własny Zielnik (mamy takie możliwości bo dużo roślin jest wokół nas), przyklejaj na kartki z bloku technicznego za pomocą taśmy  lub kleju i włóż do koszulek. Pochwal się swoim zielnikiem

Na cały tydzień:

Rysowanie szlaczków Kp4 (fioletowe) str. 41

Kolorowanie i nazywanie zwierząt KP (turkusowe) Nowe przygody Olka i Ady Str. 74

https://www.youtube.com/watch?v=Ud_1ylAJPb0&t=15s

MOJA OJCZYZNA 

 11 – 15.05.2020

poniedziałek:  Ćwiczenia poranne na cały tydzień – ćwicz razem z DJ Miki
                    https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464
– wymień wszystkie miesiące roku i określ, którym miesiącem jest maj?
– posłuchaj legendy pt: Wars i Sawa        
                 https://www.youtube.com/watch?v=vWUsUoADLM0
– a potem opowiedz ją  swoim najbliższym;
– teraz zabiorę Was na wirtualną wycieczkę po niektórych zakątkach Polski
                  https://www.youtube.com/watch?v=_neHlpNXZmY 
możesz te miejsca wskazać na mapie.

wtorek: ułóż zdania z podanymi wyrazami : stolica, Wisła, syrenka
– powiedz co zwiedzali Olek i Ada w Warszawie KP4 (fioletowe) str.30-31
– zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów                                                           potrzebne : szklanki różne, kubek plastikowy, butelki 0,5 l, 1 l, 1,5 l
wykonaj ćwiczenia samodzielnie patrz KP4 (fioletowe) str. 32. Dzieci poznają miarę pojemności  płynów.
–  a teraz czas  na ruch, poćwicz –
                  https://www.youtube.com/watch?v=ju8W_SX_wy4

środa: zaśpiewaj hymn Polski tyle zwrotek ile znasz i wyjaśnij w jakich okolicznościach można go usłyszeć
i jak należy się zachować podczas śpiewania hymnu?
– zabawa Warszawskie gołębie – poruszaj się po pokoju lub podwórku naśladując lot ptaków. Na dźwięk np. dzwonka, gwizdka  zatrzymujemy się i klaszcząc w ręce rytmizujemy tekst: Warszawskie gołębie wysoko latają i stolicę Polski z góry podziwiają.          
– posłuchaj piosenki”Syrenka”
                 https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=c-id729zpjs&feature=emb_logo
– praca plastyczna „Warszawska Syrenka” wykorzystaj rysunek syrenki z KP4(fioletowe) str. 29 wyrwij po linii przerywanej
naklej na kartkę czerwoną, pokoloruj, a ogon wyklej kawałkami gazety (wydzieranka)

czwartek: obejrzyj mapę Europy KP4 (fioletowe) str. 34 i przeczytaj nazwy państw naszych sąsiadów;
– UE czyli skrót do Unii Europejskiej – zobacz flagi państw UE i pokoloruj KP4 (fioletowe) str. 35
                 https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=Dxy1Z-8dV8M&feature=emb_logo
– poznaj kuchnię włoską , która kojarzy nam się z makaronem i pizzą. Teraz z powodu epidemii nie możemy pójść do pizzerii
pozostaje filmik jak zrobić samemu pizzę
                  https://www.youtube.com/watch?v=d-fEFhfD7w8&feature=emb_logo      Może pochwalicie się swoją  pizzą?

piątek: naucz się rymowanki  W Europie mieszkam,
tak jak ty, kolego,
że jestem Polakiem –
dumny jestem z tego.
– zabawa Kto tak potrafi? Rozłóż gazetę – przeskakuj przez rozłożoną gazetę obunóż, skacz dookoła gazety na jednej nodze, zwijaj gazetę w kulki , dmuchaj na nie tak aby się turlały a potem wrzucaj kulki do kosza.
– a może nauczysz się kilku słów po włosku np. arrivederci  (czyt. airwederczi) – do widzenia
buongiorno (czyt. bondżorno) – dzień dobry,     mi chiamo (czyt. mi kjamo) – nazywam się,       grazie (czyt. gracje)- dziękuję
                https://www.youtube.com/watch?v=5VVAotBHuiM

Na cały tydzień:
– rysuj szlaczki KP4 (fioletowe) str 33
https://www.youtube.com/watch?v=Z0jsFOkSkO0   czytamy
– Wesoła Nauka – pasmo TVP dla dzieci najmłodszych.

MOJA MIEJSCOWOŚĆ, MÓJ REGION – od 4.05 – 8.05

 

poniedziałek:

Ćwiczenia poranne na cały tydzień. Zapraszam na przechadzkę z krasnalami.
https://www.youtube.com/watch?v=3_oZrVBfnhA                                                                                                    – swobodne rozmowy na temat miejscowości w którym mieszkamy – (Moja mała Ojczyzna)                                                                                             

–  posłuchaj wiersza M. Strękowskiej – Zaremby pt: „Małe miasteczko”

 

W małym miasteczku nie ma wieżowców,
schodów ruchomych ni zoo,
lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków,
które śpiewają wesoło.

Dokoła rynku stoi rząd domów
w siedmiu kolorach tęczy;
ruch jest nieduży, spokojnie, miło,
czasami pszczoła zabrzęczy

Czyste powietrze pachnie zielenią,
na niebie świeci słoneczko,
wszędzie jest blisko, ludzie się znają,
dbają o swoje miasteczko.

Rozmowa na temat wiersza.
− Jak wygląda małe miasteczko?
− Jakie są plusy mieszkania w małym miasteczku? KP 4 (fioletowe) str 22
– wskazywanie różnic między miasteczkiem ( wsią) a dużym miastem? KP 4 (fioletowe) str 23
– zabawa „Spacer krętą uliczką” (potrzebna apaszka do zawiązania oczu) Mama zawiązuje oczy dziecku ( lub sam sobie to zrób, potrafisz!)
i prowadzi podając określone kierunki np. prosto, w prawo w lewo 

wtorek:

ćwiczenie oddechowe: narysuj i wytnij domek a potem za pomocą słomki przenieś go w inne miejsce itd.
– liczymy, o ile kratek środki kwiatów są oddalone od linii – Nowe Przygody Olka i Ady. cz.2 (turkusowe) str. 75
– mini gimnastyka w domu –
https://wordwall.net/pl/resource/1122145/wf/mini-gimnastyka-w-domu

środa:

– zrób  chorągiewkę (biało-czerwoną) i podczas refrenu piosenki machaj chorągiewką.
– posłuchaj piosenki pt:” Najpiękniejsze miejsce świata”
https://www.youtube.com/watch?time_continue=15&v=31iMeePXKM8&feature=emb_logo
– obejrzyj herb naszego miasta Gliwice . Z jakich elementów składa się herb. Zobacz herby innych miast KP 4(fioletowe) str. 24
https://www.google.com/search?q=herb+miasta+Gliwice&oq=herb+miasta+Gliwice&aqs=chrome..69i57.8193j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
– spróbuj narysować herb naszego miasta lub wydrukuj i pokoloruj a potem poproś rodziców o przesłanie pracy na mojego maila  

czwartek:

– rysowanie po śladzie Kp 4(fioletowe) str. 25
– ćwiczenia w czytaniu – układanie wyrazów z liter Przygotuj kilka zabawek i z liter na kartonikach ułóż ich nazwy.
– Co to za krajobraz? KP 4 (fioletowe) str 26

piątek:

– posłuchaj : https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A
– słuchanie wiersza E. Stadtmuller pt: Kim jesteś? a potem naucz go się na pamięć . Bardzo było by mi miło gdybym mogła go wysłuchać?

Czy wiesz, kim jesteś?
− To oczywiste!
   Co ci jest bliskie?
− Znaki ojczyste.
   Ojczyste barwy
− biało – czerwone.
   Ojczyste godło
− orzeł w koronie.
   Ojczyste w hymnie
− mazurka dźwięki,no i stolica
− miasto syrenki
I jeszcze Wisła
   co sobie płynie:
   raz na wyżynie,
   raz na równinie,
   i mija miasta
   prześliczne takie…
− Już wiesz, kim jesteś?
− Jestem Polakiem.
– czytanie całościowe: To mapa Polski KP 4 (fioletowe) str. 28

Na cały tydzień:
– rysuj szlaczki Kp 4 (fioletowe) str 27
– zabawa Dokończ zdania ……
Mama czyta ty kończysz:
Miejscowość w której mieszkam, to …………
Mieszkam  ……. przy ulicy …………
Lubię swoją miejscowość, bo ……………
Moje przedszkole znajduje się w …………, przy ulicy …………..  

Dziękuję za nadsyłane prace, zdjęcia i zachęcam innych. Pochwal się !


SZANOWNI RODZICE SÓWEK


W tym tygodniu zapraszam Państwa wraz z dziećmi do realizacji projektu aktywności z zakresu postaw proekologicznych oraz kształtowania wiedzy dotyczącej recyklingu,


PROJEKT ZABAWKI EKOLOGICZNE

27.04 – 30.04


poniedziałek:

Ćwiczenia poranne na cały tydzień – Ręce,nogi się ruszają         

            
https://www.youtube.com/watch?v=rib2jV2PmbA


– Torba skarbów – przygotuj kilka przedmiotów (butelka plastikowa, gazeta, zeszyt, zakrętka do butelki, szklana butelka itp. włóż do torby na zakupy ( wybieraj po jednym przedmiocie z torby) i powiedz: Z jakiego materiału jest to zrobione.  Np. gazeta- papier itd.
– posłuchaj wiersza I. Sikiryckiego „Sznurek Jurka”-


Sznurek Jurka
Za przedszkolem, bardzo blisko,
Było miejsce na boisko.
Kiedyś tam wyrzucił Jurek
Poplątany stary sznurek.
A nazajutrz obok sznurka
Od banana spadła skórka,
Wyrzucona przez Karola.
Tam też wkrótce Jaś i Ola
Wyrzucili bez wahania
Swoje torby po śniadaniach.
Stos papierków po cukierkach
Wysypała tam Walerka.
Na papierki spadła ścierka,
Jakaś pusta bombonierka,
I od lodów sto patyków,
Pustych kubków moc z plastiku,
Wyskubane słoneczniki,
Jeden kalosz, nauszniki,
Stare trampki, piłka z dziurą,
Połamane wieczne pióro,
Kilka opon od rowerów
I ogromny stos papierów.
Oto tak, od sznurka Jurka,
Wnet urosła śmieci górka.
A z tej górki, wielka góra,
Której szczyt utonął w chmurach.
Nie ma miejsca na boisko,
Lecz śmietnisko mamy blisko.


Rozmowa nt, wiersza . Jakie śmieci znalazły się na boisku?, Dlaczego ktoś je wyrzucił?, Gdzie należy wyrzucać śmieci?
– tworzenie siatki pytań na temat ekologii – poproś mamę o przygotowanie dużej kartki papieru lub arkusza szarego papieru i coś do pisania, Na kartce poproś o napisanie wyrazu EKOLOGICZNE i posłuchaj pytań: – Co to jest ekologia?
– Po czym poznać, że coś jest ekologiczne?
– Co chcielibyście wiedzieć o ekologicznych przedmiotach?    (odpowiedzi zapisujemy)
– zabawa plastyczna Dorysuj …….  Zadaniem dzieci jest dorysowanie wybranej przez siebie figurze geometrycznej (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt) wybranych przez siebie elementów , aby tworzyła wspólną całość i nadanie jej tytułu np. Kula śmiechu, Kwadratowy obrazek) itp.

wtorek:

Przeprowadzenie doświadczenia z magnesem  – przygotujcie magnes (poproś rodzica) i przedmioty np. łyżeczka, zakrętka, patyk, kredka itp. i zobacz co się dzieje?              My wiemy.?……..
– określanie cech wspólnych wszystkich metali i innych tworzyw (Pytanie problemowe , jakie można postawić” Dlaczego kaloryfery są ciepłe w sezonie grzewczym?
potrzeba: miskę z bardzo ciepłą wodą, drewniany patyk, butelka plastikowa, puszkę
– dotknij puszkę – określ temperaturę puszki ;
– puszkę zanurzyć w misce z wodą (oczywiście pod kontrolą rodzica) i wyciągamy. Wylej wodę, dotknij  i zastanów się , kiedy metale są ciepłe a kiedy zimne? Czy patyk, butelka plastikowa ma właściwości takie same jak metal? np. przewodnictwo cieplne
– tworzenie z puszki -Pojemnika na kredki (zrób sobie)


https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=pojemnik+na+kredki+z+puszki

środa:

Wyjaśnienie dzieciom Co to jest recykling? (weź np, reklamówkę i wyszukaj symbolu recyklingu) zapamiętaj!


https://www.google.com/search?q=symbol+recyklingu&client=firefox-b-d&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=_U5MJD
– posłuchaj piosenki pt: „Świat w naszych rękach” – Już ją słyszałeś
https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE


Rozmowa na temat piosenki: Mama pyta: -Na czym polega segregacja śmieci?
– Co to jest recykling?
– Dlaczego sprawą śmieci trzeba zająć się szybko?
– W jaki sposób dzieci mogą dbać o cały świat?
– Pomyśl :Czy instrumenty muzyczne mogą być  ekologiczne? Tak masz rację i Ty sobie taki instrument zrób i zagraj do piosenki: „Świat w naszych rękach”
https://www.google.com/search?source=univ&tbm=isch&q=instrumenty+muzyczne+ekologiczne&client=firefox-b-d&sa=X&ved=2ahUKEwj_iLz2zobpAhWS1aYKHaQoCQkQsAR6BAgJEAE&biw=1366&bih=654

czwartek: 

https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY       – dzieci segregują śmieci
– ćwiczenia oddechowe: przygotuj pasek papieru z gazety i dmuchaj na pasek z różnym natężeniem.
– sprawdzanie wiedzy na temat ekologii na podstawie siatki pytań (siatka pytań z poniedziałku) Mama ponownie zadaje pytania  z siatki pytań i porównuje je z wcześniejszymi odpowiedziami dziecka.
– PODSUMOWANIE WIEDZY – Quiz ekologiczny
1.Czy wszystkie śmieci wrzucamy do jednego pojemnika?
2.Czy dzięki recyklingowi można dać drugie życie wykorzystanym już przedmiotom?
3.Czy do zbierania śmieci mogą przydać się rękawiczki ochronne?
4.Jeśli w pobliżu nie ma pojemników do segregacji odpadów, wrzucamy je do kosza?
5.Czy instrumenty muzyczne mogą być wykonane z materiałów odpadowych?

Prace wykonane z recyklingu bardzo chętnie chciałabym zobaczyć więc proszę o przesłanie na e-maila. Dziękuję za otrzymane zdjęcia pt: Czynności,zabaw sówek. Informacja wcześniejsza. Proszę o dalsze nadsyłanie.
W razie pytań i wątpliwości proszę o kontakt. Dziękuję za kontakty.

Dbamy o przyrodę 

20.04 – 24.04.2020 r.



poniedziałek:

Rytmiczna rozgrzewka na cały tydzień – poskacz tak jak na filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ
– drzewa liściaste i iglaste, nazywanie i porównywanie. Wypowiedzi nt. „Co to jest las?”…
podawanie skojarzeń ze słowem las (przypomnienie budowy drzewa)
https://www.youtube.com/watch?v=31z7hEiIDVs
– słuchanie wiersza A. Widzowskiej „Strażnicy przyrody” KP4(fioletowe)str 12-13
– zabawa przy piosence: Hyc, tup, klap   https://www.youtube.com/watch?v=WeRYx4rZRSc
– odkrywamy literę H, h : dużą i małą, drukowaną i pisaną. Zabawy dydaktyczne  KP2(turkusowe) str 70-73
– odpowiedz: kogo nazywamy Przyjacielem przyrody? – (podpowiedź) nie łamie gałęzi, lubi zwierzęta, oszczędza wodę i co jeszcze?????

wtorek:
– ocenianie na podstawie obrazków  Olka i Adę KP4(fioletowe) str 14-15;
– ćwiczenia słuchowe „Odgłosy zwierząt leśnych” –
https://www.youtube.com/watch?v=WKIjwCT_oMI
– układanie zadań na podstawie przedstawionych sytuacji KP4(fioletowe) str16 . Przedstawianie za pomocą liczmanów lub dla chętnych zapis działań
– Ćwicz –
https://www.medicover.pl/o-zdrowiu/cwiczenia-dla-dzieci-wideo,6575,n,168

środa:
– wyjaśnianie słów: lasy to płuca Ziemi ( przypomnij sobie)
https://www.youtube.com/watch?v=54Rv8Dlm5m4
– posłuchaj i naucz się krótkiego wierszyka – Ziemia, ziemia to nasza planeta.
                                                                        Dbamy o czyste powietrze.
                                                                         Nie chcemy śmieci na leśnej łące.
                                                                         Precz z dymem, który zasłania słońce.
– Posłuchaj piosenki „Świat w naszych rękach”
https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE
– posegreguj śmieci KP4(fioletowe) str18

czwartek:
– w kontakcie z naturą –

 https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ
– rozszyfrowanie rysunków – Co robią Olek i Ada? KP4(fioletowe) str 19
https://www.youtube.com/watch?v=H0mx90NbvuM Co to za wirus sprawił że musimy zostać w domu

piątek:
– SOS dla ziemi – nasza misja
https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I
– dbamy o czystość naszego przydomowego ogrodu. Ponieważ mieszkamy w domach jednorodzinnych mamy możliwość wyjścia na dwór to więc zachęcam was do ruchu. A więc pozbierajcie drobne patyki, pozamiatajcie ścieżki a może posadzicie jakieś kwiaty ( ja już to zrobiłam). ale pamiętajcie – dokładnie umyjcie ręce i dbajcie o siebie.
Na cały tydzień:
– rysowanie szlaczków po śladach a potem samodzielnie KP4(fioletowe) str 17,20-21
–  bajka edukacyjna:   https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs

W razie pytań i wątpliwości . Proszę o kontakt? oraz dziękuję i doceniam każdy wysiłek dziecka i Państwa.

Wiosna na wsi

14 – 17 kwietnia 2020

           

Szanowni Państwo – rozpoczynamy ćwiczenia z nową książką KP4 (fioletowa)
oraz zachęcam do wysyłania zdjęć z domu moich „Sówek”. Mogą to być zdjęcia  różnych prac, rysunków, albo jak odrabiacie zajęcia czy się bawicie. Z uwagi na to , że w przedszkolu mamy zgody na wizerunek tylko waszych buziek proszę, żebyście na zdjęciu byli sami. Wszystkie zdjęcia będą wystawione na naszą przedszkolną stronę  a wasi koledzy i koleżanki nie będą czuć się samotnie. Przesyłamy na mojego e-maila, poniżej.
Wasza pani Lidka

wtorek:
Rytmiczna rozgrzewka na cały tydzień – Poskacz i pobiegaj troszeczkę z dziećmi jak na filmie
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
– odszukaj zdjęcia zwierząt i naklej KP(turkusowe) Nowe przygody Olka i Ady.str 68
podziel na sylaby i głoski wklejone zwierzęta.
– a to zgadywanka czy potrafisz odgadnąć co to za zwierzęta?
https://www.youtube.com/watch?v=B3GWjOfgEDs
– rysuj szlaczki po śladach KP4 (fioletowe) str 3

środa:
Gdzie ja mieszkam? Utrwalamy nazwy zwierząt z gospodarstwa, ich domy i odgłosy
https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA
– gospodarstwo agroturystyczne KP4(fioletowe) str 4-5. Powiedz jakie zwierzęta tam zobaczyłeś?
– naśladuj głosy zwierząt przedstawionych na zdjęciach KP4(fioletowe) str 6 i podziel na głoski.
pomoże ci w tym:
https://www.youtube.com/watch?v=g0y37RE8xwE
– praca plastyczna: Zwierzęta z wiejskiego podwórka – namaluj farbami lub wykonaj techniką origami z kół
patrz: https://www.google.com/search?q=zwierz%C4%99ta+z+k%C3%B3%C5%82+domowe&client=firefox-b-d&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=-i9lA5OO8cL8YM%253A%252CnAiV0q-ymcA-qM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kSMCysb5KUQSDUCBJsI–vIcLC1BA&sa=X&ved=2ahUKEwjwwLDns-boAhVrAxAIHb6_Bv4Q9QEwAHoECAEQBQ#imgrc=-i9lA5OO8cL8YM
pracę wyślij na adres e-mail lideczka0@op.pl

czwartek:
Mamy i ich dzieci – pokoloruj puzzle KP4( KP4(turkusowe) str 8 oraz poćwicz spostrzegawczość  KP4 (turkusowe)  str 9
– Długi ,krótki – ćwiczenia w mierzeniu długości.
ćwiczenia dotyczące stałości miary KP4(turkusowe) str 7
mierzenie długości stopami, krokami, sznurkiem, kredką  pokaz linijki, miarki.
– Ćwiczenia gimnastyczne – aktywność fizyczna
https://www.medicover.pl/o-zdrowiu/cwiczenia-dla-dzieci-wideo,6575,n,168

piątek:
Rytmy – na filmie narysowane są części ciała co oznacza, że gdy pokazane są ręce to – klaszczemy, nogi – tupiemy itp. obok wyświetlają się kropki , oznacza ile razy tupnąć czy klasnąć.
https://www.youtube.com/watch?v=sSN62o1Jo94
– rozmowy o wiosennych pracach na wsi – rozwijanie mowy KP4(fioletowe) str 10 , nazywanie narzędzi ogrodniczych, ćwicz. w czytaniu KP4(fioletowe) str 11
– a teraz zagraj : pomyśl i kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=VyXhyl00qGw
Na cały tydzień dla chętnych:
– zabawy i ćwiczenia w czytaniu również z użyciem kartoników z literami
– poznajemy literę Ż, ż KP (turkusowe)str 65
– proponuję gry planszowe.
Jednocześnie zachęcam , aby ten czas przebywania w domu wykorzystać w sposób cenny. Dbajcie o siebie.

Wesołego Alleluja!

             

Takie piękne palmy  tuż przed Niedzielą Palmową wspólnie z mamą i braćmi wykonał nasz kolega  Dawid Wajda. Musi zostać w domu tak samo jak wszyscy inni. To takie ważne.! ale duchowo będzie uczestniczył we mszy świętej. W związku z trudną sytuacją pamięta o księżach i wszystkich parafianach.

WIELKANOC 6 – 10 KWIETNIA 2020

SZANOWNI RODZICE SÓWEK
Zachęcam Państwa wraz z dziećmi do codziennego korzystania z propozycji zabaw, ćwiczeń i zadań do wykonania z dziećmi w domu w tym trudnym dla nas wszystkich czasie.
W razie pytań i wątpliwości proszę o kontakt?

Propozycje zabaw, ćwiczeń i zadań na kolejny tydzień

poniedziałek

Rytmiczna rozgrzewka na cały tydzień
 https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
– słuchanie ciekawostek na temat zwyczajów i tradycji wielkanocnych; KP3 (fioletowe) str72                                                                      

https://www.youtube.com/watch?v=feWmihyw5eM
– odkrywamy literę: F, f – małą i dużą, drukowana i pisaną. Zabawy dydaktyczne z literami przygotowujące do nauki czytania i pisania      . KP2. (turkusowe) Nowe przygody Olka i Ady str od 58-61 ( wybór dla chętnych, treści trudniejszych);
– przedświąteczne porządki – Też pomogę! A z piosenka jeszcze weselej.
https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w

wtorek:

Słuchanie piosenki pt; Pisanki, pisanki
https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY
– rysowanie drugich połówek pisanek KP3 (fioletowe) str 73
– ćwiczenia z pisankami, zabawy matematyczne KP3(fioletowe) str74 oraz KP2 (turkusowe). Nowe przygody Olka i Ady str 62, 63

środa:

Historyjka obrazkowa KP3 (fioletowe) str 75;
– oglądanie obrazka koszyczka wielkanocnego – przygotowanie koszyczka KP3 (fioletowe) str 76;
– zabawa „Szukamy jajka”, rodzic lub rodzeństwo chowają jajko ugotowane lub ozdobne w pokoju i naprowadza dziecko stosując określenia. Na podstawie tradycyjnej zabawy” ciepło – zimno”

Propozycja dla dzieci chętnych . Zapraszam do wzięcia udziału w konkursie plastycznym pt: Pisanki, pisanki jajka malowane …..
tj. wydrukować lub narysować kontur jajka na kartce, wyciąć i ozdobić dowolną techniką.  Potem zrobić zdjęcie pracy i wysłać na mój adres e-mailowy  lideczka0@op.pl     podczas pracy możesz słuchać –
https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

Ćwiczenia na cały tydzień: rysowanie po śladach KP3(fioletowe) str 78, 80
szlaczki str 79 i kodowanie str 77  Dziękuję rodzicom wraz z dziećmi za współrealizację podstawy programowej i wspólne psychiczne wsparcie  aby stworzyć dzieciom  normalne warunki rozwoju.

Drodzy rodzice i dzieci
Zbliżają się Święta Wielkanocne  niestety w tym roku nie będzie to pora spotkań, odwiedzin. Musimy przebywać w naszych domach.
I choć to będzie Wielkanoc bez dyngusa, bez marszu z koszyczkami do kościoła ze święconką. bez rezurekcyjnej procesji – mimo wszystko niech te święta będą zdrowe i radosne.   ALLELUJA!     Lidia S. wychowawca

Dzień dobry
Drodzy rodzice i dzieci! Zostańmy w domu! Walka z wirusem nadal trwa.
Przesyłam kolejne ćwiczenia, zabawy i zadania do wykonania z dziećmi w domu, aby wypełnić czas, doskonalić swoje umiejętności i wzbogacić  wiedzę.
W razie pytań i wątpliwości proszę o kontakt?

WIOSENNE POWROTY – ( od 30.03 – 3.04.)

  1. Poniedziałek

– Poznanie nazw wybranych ptaków, które powróciły do nas na wiosnę: skowronek, bocian, czajka i szpak  link

https://www.ekologia.pl/srodowisko/przyroda/ptaki-wiosenne-opis-i-zdjecia-wiosenne-ptaki-ciekawostki,20333.html

– zabawa: Jesteś ptakiem – wracasz z Afryki. Dzieci biegną w różnych kierunkach z rozłożonymi na bok rękami podczas klaśnięcia przez rodzica, rodzeństwo – przykucasz, ptaki odpoczywają przed dalszą podróżą itd.
– Słuchanie opow. H. Zdzitowieckiej „Gdzie budować gniazdo?
        Nie ma to jak głęboka dziupla! Trudno o lepsze i bezpieczniejsze mieszkanie dla dzieci – powiedział dzięcioł.
Kto to widział, żeby chować dzieci w mroku, bez odrobiny słońca – oburzył się skowronek.
 O, nie! Gniazdko powinno być usłane na ziemi, w bruździe, pomiędzy
zielonym, młodym zbożem. Tu dzieci znajdą od razu pożywienie, tu skryją się w gąszczu.
Gniazdo nie może być zrobione z kilku trawek. Powinno być ulepione porządnie z gliny pod okapem, żeby deszcz dzieci nie zmoczył. O, na przykład nad wrotami stajni czy obory – świergotała jaskółka.
Sit, sit – powiedział cichutko remiz. – Nie zgadzam się z wami. Gniazdko w dziupli? Na ziemi? Z twardej gliny i przylepione na ścianie ? O, nie! Spójrzcie na moje gniazdko utkane z najdelikatniejszych puchów i zawieszone na wiotkich gałązkach nad wodą! Najlżejszy wiaterek buja nim jak kołyską…
Ćwirk! Nie rozumiem waszych kłótni – zaćwierkał stary wróbel. – Ten uważa, że najbezpieczniej w dziupli, tamtemu w bruździe łatwo szukać owadów na ziemi. – Ja tam nie jestem wybredny w wyborze miejsca na gniazdo. Miałem już ich wiele w swoim życiu. Jedno zbudowałem ze słomy na starej lipie, drugie pod rynną, trzecie…hm…trzecie po prostu zająłem jaskółkom, a czwarte – szpakom. Owszem dobrze się czułem w ich budce, tylko mnie stamtąd wyproszono dość niegrzecznie. Obraziłem się więc i teraz mieszkam kątem u bociana. W gałęziach które poznosił na gniazdo miejsca mam dosyć, a oboje bocianostwo nie żałują mi kąta.
 Rozmowa na temat opowiadania. – KP 3 (fioletowe) str 62
Odkrywamy literę J, j –dużą i małą, drukowana i pisaną. KP (turkusowe). Nowe przygody Olka i Ady.              str 52-55. Postępujemy jak wcześniej. Zabawy dydaktyczne przygotowujące do nauki czytania i pisania. Pamiętaj! czerwone cegiełki to samogłoski, niebieskie -spółgłoski.

2. Wtorek

Opowiedz historyjkę o wildze KP 3(fioletowe) str 63. Odpowiadanie na pytanie o gniazdo kukułki (podrzuca jajka).
– rozwiązywanie zadań metodą symulacji (pomocne liczmany np. zapałki, guziki). Rodzic podaje zadania, a dzieci starają się je rozwiązać, dokładając liczmany lub je odkładając.
        Na drzewie siedziało 7 wróbli. Potem przyleciały jeszcze 3 wróble. Ile wróbli siedzi teraz na drzewie?
dzieci potem układają działanie: 7+3=10
lub na Drzewie było 8 gołębi. Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały. Ile gołębi pozostało na drzewie?  działanie: 8-8=0  ,  KP (turkusowe) str 56-57
– ćwiczenia gimnastyczne –  link

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=du%C5%BCy+i+maly+skok-+wygibasy+z+naszej+klasy

  1. Środa

Przypomnij części ciała ptaka. KP 3 (fioletowe) str 64, 65
– poznajemy słowa piosenki (sł. i muz. k. Gowik) – nauka fragmentami „Wołanie wiosny” –

  1. Dzisiaj w drodze do przedszkola

    już zielone były pola,

    a bociany klekotały,

    bo na łąkę przyleciały.

    Ref. Zielona wiosenka nas woła,

    zielona panienka wesoła.

               W oczy świeci nam

              złotym słońcem

             i rozrzuca kwiaty pachnące.

    2. Na gałązkach pierwsze pąki,

    a na pąkach pierwsze bąki.

    Żabki skaczą, a skowronek

    śpiewa jak srebrzysty dzwonek.

    3. Na spacerze zobaczymy,

    czy już nigdzie nie ma zimy.

    Teraz wiosna rządzić będzie,

    z czego bardzo się cieszymy!

    – Wesoły bocian – praca plastyczna ( wydrukuj lub narysuj) , wytnij i przyklej na rolkę po ręczniku papierowym.  Zachowaj ….

    – Ćwiczenie spostrzegawczości KP3 (fioletowe) str 66

    4. Czwartek 

Kończenie podanego rytmu (naklej naklejki), KP 3 (turkusowe) str 67
– rozmowa o wiosennych powrotach ptaków. Co robią ptaki po powrocie? Czy wszystkie ptaki budują gniazda? KP 3 (fioletowe) str 68 . Jeżeli macie w domu globus  z pomocą rodziców lub rodzeństwa pokaż drogę  przelotu ptaków z ciepłych krajów do Polski.
– zabawa ruchowa: Bociany na łące – dzieci poruszają się po pokoju  wysoko unosząc kolana, co pewien czas zatrzymujemy się, stajemy na jednej nodze (szukamy żabek).
– sadzenie cebuli – założenie zielonego ogródka w domu.

5. Piątek

Ćwiczenia – Co to za ptak? rodzic podaje pierwszą głoskę a dziecko wymyśla nazwę -np. b- bocian,  k – kukułka itd.   KP3 (fioletowe) str 69.
– ćwiczenia oddechowe – Wyścig piórek  (przedmuchiwanie piórka z jednej części pokoju na drugi).
– bociany: wywiad z bocianem

https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw

Na cały tydzień – potrzebne do diagnozy, ćwiczymy
szlaczki i liczenie  KP3 (fioletowe) str 70, 71
„Wiosenne słońce” – wydzieranie koła i pasków (promyków) z żółtego papieru, naklejanie na kartkę. niebieską, chmurkę (połowa kartki). Będzie to na pewno miniaturka i trudność. Ale damy radę ……..  Zachowaj
polecane strony:  www. vod.tvp.pl  e- przedszkole. https://flipbooki.   mac.pl/przedszkole

Dziękuję rodzicom wraz z dziećmi  za współrealizację podstawy programowej.

                                                                     Przypominam!!!!

Przekazany przez p. Anię materiał znajduje się również na stronie internetowej sp8gliwice.pl – przedszkole. Zakładka „Sówki”.          

                                                                         Dziękuję

TEMATYKA 23 – 27 MARCA

Kolejna „Dawka zabawy” wspólnie z rodzicami. W razie pytań proszę o kontakt?

WIOSENNE PRZEBUDZENIE

1.poniedziałek – Oznaki wiosny – KP 3 (fioletowe) str 52, 53
– nazywanie oznak wiosny przedst. na zdjęciach , słuchanie wiersza L. Łącz „Już” str 52
i nauka na pamięć
– Odkrywamy literę Ł ,ł – dużą i małą, drukowaną i pisaną KP.(turkusowe) Nowe przygody Olka i Ady. str 46 – 47, 48 – 49
tj. ćwiczymy analizę i syntezę słuchową , budowanie schematu i modelu słów: łopata, Łatek, umieszczanie kartoników pod modelami słów.
ćwiczenia w czytaniu, układanie wyrazów z poznanych liter.( tak jak w kartach )
Dobrze jest wydrukować lub w przypadku braku drukarki napisać litery alfabetu – pomocne przy układaniu wyrazów , zdań pociąć.

2. wtorek – ćwiczenia graficzne KP 3 (fioletowe) str 54 
– zabawa matematyczna – Wiosna na łące:
– układanie nazw wybranych zwierząt żyjących na łące ( z liter alfabetu)  np. motyl, biedronka itd.
– zadania matematyczne ( dodawanie i odejmowanie w zakresie 10) pomoce: liczmany np. klocki, cyfry i znaki matematyczne
Pewnego dnia zakwitły na łące 2 stokrotki , następnego dnia zakwitły jeszcze 3. Ile stokrotek zakwitło na łące?
2+3=5
                KP (fioletowe) str 55
3. środa – Rozwój żaby KP (fioletowe) str 56
– Praca plastyczna – Pierwszy motyl – wykonaj dowolną plastyką z dostępnego materiału w domu np. filc, zestawy kreatywne, bibuła, kredki , mazaki itd.  Na kartce papieru. Zachowaj …….
4. czwartek – zapoznanie z monetami i banknotami o nominałach : 1 zł, 2 zł, 5 zł. 10 zł  Kp. ( turkusowe) str 61
zabawa –  Kto nadaje się na bankiera?
wyobraźcie sobie że jesteście bankierami a ja chcę wypłacić 10 zł , a wy dysponujecie tylko monetami 1 zł, 2 zł, 5 zł.        np. 5 5    2 2 2 2 2     1 1 1 1 1 5
5. piątek – Wczesnowiosenne kwiaty Kp 3 (fioletowe) str 57, 58, 59.
Praca plastyczna – dotyczy str 59
wytnij ze strony 1 lub 2 pokolorowane wiosenne kwiaty, naklej na talerzyk papierowy okrągły lub wytnij koło i naklej. Doklej zieloną trawkę.    Zachowaj…….  wycinaj wkoło wybranych kwiatów , żeby nie rozciąć .

Na cały tydzień : Potrzebne również  do diagnozy.
doskonalenie wiązania butów,
skoki na skakance,
szlaczki KP 3 (fioletowe) str 61 . 

Dziękuję rodzicom wraz z dziećmi  za współrealizację podstawy programowej.Utrwalanie.
Jestem pod telefonem
Nowość dla dzieci  na vod.tvp.pl
 

Lwie warsztaty w Centrum Odlewnictwa Artystycznego.

W Gliwicach oprócz dwóch słynnych lwów: „Lwa śpiącego” i „Lwa Czuwającego” rzeźbiarza Theodora Erdmanna Kalidego znajdują się jeszcze dwa lwy „Lwy leżące”. Autorem lwów leżących jest niemiecki rzeźbiarz, malarz i grafik Johann Gottfried Schadow. Rzeźby znajdują się przed wejściem głównym do Palmiarni Miejskiej. Lwy leżące z uniesionymi głowami wieńczą dwie ukośnie murowane podstawy. Wykonane zostały z żeliwa w 1830 r. w Królewskiej Odlewni Żeliwa w Gliwicach.

Historia tych właśnie lwów i miejsce ich powstania było tematem dzisiejszej wyprawy naszej najstarszej grupy przedszkolne.

Mama Marty i pan Tomasz Ocieczek, dyrektor Zespołu Szkół im. J. Korczaka poczytali naszym Sówką.

Czyli z cyklu Małego Misia w świecie wielkiej literatury.

Prawdziwy kosmos…

Mateusz, zapaleniec kosmosu, wraz ze swoim tatą przybliżyli nam ten temat. Prelekcja jaka z ich udziałem odbyła się w Sówkach okazała się ogromnym sukcesem. Panowie poopowiadali i pokazali jak tam u góry wygląda i jak może tam funkcjonować człowiek. Wielką atrakcją okazał się strój Tomka i gadżety z jakimi zjawili się w grupie. Dziękujemy.

 Wizyta na poczcie i w aptece.

W ramach edukacji prozawodowej, która prowadzona jest w naszym przedszkolu, Sówki odwiedziły pobliską pocztę oraz aptekę. Pani Lidia opowiedziała o zawodzie listonosza i pracy na poczcie oraz w aptece, jednak aby poczuć prawdziwy smak tych zawodów pokazała dzieciom jak to wygląda od środka.

                              

Czary mary z wody, czyli spotkanie z p. Danusią

Kolejny raz zagościła u nas p. Danusia. Tym razem pokazała maluchom parę naukowych sztuczek związanych z wodą. Pokaz był fascynujący, bo kto by pomyślał, że zużyciem tej zwykłej wody można tyle zrobić, no i to tak ciekawych doświadczeń.

Lekcja biblioteczna w Sówkach

Dziękujemy naszemu Gościowi za zabawę i naukę jaką przyniósł z sobą do przedszkola.

Mały Mis w świecie bezpiecznego internetu…

Nasz kolega mały Miś, zabrał dziś Sówki na lekcję informatyki, gdzie dowiedziały się jak działa internet i jak się w nim poruszać by było to bezpieczne. Sówki z zainteresowaniem słuchały ciekawostek p. Małgosi i z przyjemnością sprawdziły swoje praktyczne umiejętności.

Uroczystość „Dnia Babci i Dziadka”

Wspaniały wystrój, odświętne stroje no i szacowni goście, dla których przygotowano prawdziwą galę z okazji ich święta. Dzień Babci i Dziadka w naszym przedszkolu był wielkim wydarzeniem, w którego przygotowanie wszyscy włożyli wiele trudu i serca. Opłaciło się. Tańce, śpiewy, a nawet pokazy prawie akrobatyczne, zaprezentowały nasze przedszkolaki dla swoich kochanych Dziadków. Pod okiem czujnych nauczycielek wszystko poszło doskonale. Dziękujemy gościom za przybycie i już zapraszamy za rok na kolejną dawkę emocji i wzruszeń.

Naszym drogim paniom: Agnieszce, Ani, Asi oraz Lidce, składamy ogromne podziękowania za pracę włożoną w przygotowanie maluchów, naszym woźnym paniom Agnieszką za pomoc w organizacji imprezy, a drogim rodzicom za poczęstunek.

Już 17 lutego…

Nasze przedszkole odwiedzili strażacy. Przybliżyli nam ten ciekawy i niebezpieczny zawód oraz zaprezentowali umiejętności ratownicze. Dzieci uczyły się technik pierwszej pomocy przedmedycznej i same ratowały życie, ćwicząc na fantomie.

A z Cyklu czytana z Misiem, jeden z naszych gości, pan Łukasz również przeczytał dzieciakom kolejną bajkę za co jesteśmy mu bardzo wdzięczni

Dziękujemy wszystkim, którzy uświetnili dzień w przedszkolu i tradycyjnie zapraszamy znowu.

Czytanie z Małym Misiem..

W przedszkolu zagościła pani Danusia, wieloletni pedagog naszej szkoły. To ona właśnie, jako kolejna osoba zaproszona przez panią Lidię, wciągała małe Sówki w świat książek. Podziwiając zapał i dziękując za poświęcony czas, zapraszamy ponownie życząc wiele sił i zdrowia.

Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury…

Dziś zagościła u nas mama Karolka. Miś wraz z nią przeczytali kolejna historię wciągającą dzieci w świat literatury. Nie zabrakło również wspólnej zabawy. Zapraszamy kolejnych rodziców do poczytania dzieciakom, to wielki zaszczyt móc Państwa gościć, a dla dziecka ogromne przeżycie i duma…

Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury…

Zaszczyt poczytania dla Sówek wraz z Misiem miał pan wicedyrektor. Maluchy usłyszały pouczające opowiadania dotyczące spojrzenia na różne sytuacje z dwóch stron oraz o przygodach małej, dobrej czarownicy. Miś zaprosił na kolejne czytanie, a kogo ten zaszczyt dotknie? Zobaczymy już wkrótce…

Zimowa lekcja biblioteczna naszych Sówek…

Jak widać powyżej, my tu wcale nie próżnujemy. Ciągle zdobywamy wiedzę i umiejętności, a sposobów na to mamy bez liku. Ferie to świetny czas by odwiedzić bibliotekę, czy inne blisko dostępne miejsca by się czegoś dowiedzieć i miło spędzić czas…

Nasze Sówki dowiedziały się dziś wiele na temat bezpieczeństwa podczas ferii. Wszystko możecie przeczytać wyżej…

Przedszkolaki, jak tradycja każe, również obchodziły swoja wigilię. Nie zabrakło opłatka, rybki i serdecznych życzeń. Maluchy złożyły życzenia wszystkim pracownikom przedszkola, a i sam pan Dyrektor zawitał z takowymi w grupie. Z małych usteczek popłynęły kolędy, które rozweselały cały ten świąteczny dzień.

Świąteczne warsztaty w „Zamku Piastowskim” w Gliwicach

Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury..

Program jaki realizuje grupa Sówek, polegający na przekazywaniu najmłodszym miłości do czytania rozpoczęty. Miś będzie przekazywany z rąk do rąk, a z nim książka, którą maluchy będą czytać wraz z rodzice, zaproszonymi gośćmi i nauczycielami. Pierwszym czytającym był pan Dyrektor, którego Sówki ugościły w grupie.

Pieczenie pierniczków….

Smakowity był to dzień w Sówkach, pieczenie pierniczków, którym dowodziły prawdziwe szefowe kuchni, wyszło doskonale.

Skip to content