KRASNOLUDKI

Drodzy Czytelnicy tej strony, czasem wkrada się tu jakich Chochlik i psocąc podrzuca błędy w druku. Wybaczcie te niecelowe omyłki…


1 – 5 czerwca 2020

Szept w szumie wiatru – Zesłanie Ducha Świętego.

Jak można usłyszeć szeptaną cicho tajemnicę? Szeptu się słucha z nadstawionym uchem i …duszą. A jak nadstawiać uszy duszy? O to trzeba spytać Matki Boskiej i Apostołów, gdy po pożegnaniu się z Panem Jezusem wstępującym do nieba czekali cicho i cierpliwie na obiecanego im Pocieszyciela. Ale nie wiedzieli, skąd, jak i kiedy przyjdzie ani jak wygląda … . Dlatego ukryli się przed gwarem różnych gaduł i krzykaczy w Wieczerniku. I tam nie rozmawiali, tylko modlili się tak cicho, że tylko Pan Bóg ich słyszał. Byli jak świece czekające na to, by je ktoś zapalił. I tak czekając, w końcu się doczekali. Bo nagle jakby znikąd zaszumiał wiatr i zapalił nad nimi jasne płomyki. O, jak im od tego w głowach pojaśniało! Jak wszystko nagle zaczęli rozumieć i widzieć, co mają mówić o Panu Jezusie. Wtedy razem wybiegli z Wieczernika i przemówili. Ale tak, jakby znali wszystkie języki, bo każdy cudzoziemiec ich rozumiał. A wyglądali tak, jakby tańczyli i śpiewali z radości. Niektórzy nawet myśleli, że może oni za dużo wina wypili. Ale to nieprawda! Czasem komuś radość zaszumi w głowie. A kogo oni usłyszeli w tym szumie? Kto im tak myśli porozświecał? Kto kazał im wyruszyć na wszystkie strony świata? TO DUCH ŚWIĘTY POCIESZYCIEL. Cichy i potężny. Mądry i roztańczony jak płomień. Biegnący jak nadzieja. I dlatego Apostołowie z Nim mogli w świat wyruszyć, nie mając nic oprócz Niego w duszy.

Posłuchaj pieśni pt. „Duchu Święty uśmiechnięty” https://www.youtube.com/watch?v=u6Fm_szQ070

Pokoloruj załączoną kolorowankę : http://www.wikom.pl/pm100lodz/upload/user/zdalne_nauczanie/Zeslanie_Ducha_Swietego..jpg

Obejrzyj filmy „Zesłanie Ducha Świętego” https://www.youtube.com/watch?v=6UAHAhFNQTo

25 – 29.05.2020

Pan Jezus wstępuje do nieba.

Poznajemy historię według podanego linku: Wniebowstąpienie Pana Jezusa. Komentarz do Ewangelii https://www.youtube.com/watch?v=SZ838zG_F6k

Zachęcamy Was do wspólnego śpiewania: Niebo jest w sercu mym(Diakonia Modlitwy i Tańca) – Mocni w Duchu): https://www.youtube.com/watch?v=OU6hVoYqzls

A teraz czas na zabawę: https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/224577-wniebowst¹pienie

Kochamy naszą Mamę.

Zapraszam Was do obejrzenia krótkiej Opowieści o życiu Maryi

https://www.youtube.com/watch?v=AoURjRhkbV0

Posłuchajcie słów podanej piosenki i razem zaśpiewajcie: Arka Noego – Mama Królowa: https://www.youtube.com/watch?v=LSnpQYW_44I

Posłuchajcie słów podanej piosenki: Piosenki w wykonaniu dzieci – Czy wy wiecie, że jesteśmy świątynią –https://www.youtube.com/watch?v=L0y8wjb6hvo

A teraz czas już na zabawę! Maryja – Królowa nieba i ziemi

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/230324-maryja-królowa-nieba-i-ziemi

18 – 22.05.2020

Święty Jan Paweł II. Katecheza z okazji 100. rocznicy urodzin.

https://www.youtube.com/watch?v=kpa5ZxPlhy0

11 – 15.05.2020

Kolorowanka Matka Boska Częstochowska do wydrukowania:
https://www.maluchy.pl/kolorowanki/kolorowanka-735-Matka-Boska-Czestochowska.html
Posłuchaj piosenki: MAŁE ANIOŁKI – MATKA BOSKA

https://www.youtube.com/watch?v=s3Ski-eVn64

4 – 8.05.2020

Witajcie Dzieci. Z okazji ostatniej niedzieli Dobrego Pasterza, proszę abyście ułożyli sami, lub przy pomocy starszej osoby puzzle oraz nauczyły się piosenki.

Puzzle:
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/214209-dobry-pasterz
Piosenka:
https://www.youtube.com/watch?v=vaopqbIwsR0

27 – 30.04.2020

Szanowni Rodzice, Drogie dzieci – Polecam kanał Mocni w Duchu dla dzieci w różnym wieku. Codziennie nowa transmisja.

https://www.youtube.com/watch?v=xZRVRevJRtk

A tu obrazek do wydrukowania i pokolorowania

https://www.e-kolorowanki.eu/chrzescijanskie/zmartwychwstanie-jezusa/

20 – 24.04.2020

Religia- zobaczcie drogie dzieci film o św. Faustynie Kowalskiej

https://www.youtube.com/watch?v=984Jyp65J_Y&t=4s

14 – 17.04.2020

https://www.youtube.com/watch?v=IcU94EeMVps

Zobacz Kronikę Wielkiego Tygodnia:

https://www.youtube.com/watch?v=RM6YAfIl6Z4

Stwórz domowe misterium – propozycja:

https://www.youtube.com/watch?v=uIbRUhnzzpA

30.03-3.04.2020

 https://www.youtube.com/watch?v=w_Zu3MgPBzc&t=451s

1 – 5.06.2020

25 – 29.05.2020

18 – 22.05.2020

11 – 15.05.2020

4 – 8.05.2020

20 – 27.04.2020

23 – 27.03.2020


LOGOPEDIA 1 – 5.06.2020

LOGOPEDIA 25 – 29.05.2020

LOGOPEDIA 18 – 22.05.2020

LOGOPEDIA 11 – 15.05.2020

LOGOPEDIA 4 – 8.05.2020

LOGOPEDIA 27 – 30.04.2020

LOGOPEDIA 20.04-24.04.2020

LOGOPEDIA 6.04-10.04.2020

LOGOPEDIA 30.03-3.04.2020

LOGOPEDIA 23.03-27.03.2020


NIBY TACY SAMI , A JEDNAK INNI
1.06 – 5.06.2020


poniedziałek:

ćwiczenia poranne na cały tydzień – Hyc, tup, klap
                        https://www.youtube.com/watch?v=GzhvK3zwAXo
– posłuchaj piosenki pt: Inni ,a tacy sami i powiedz! czego pragnie każde dziecko?
                        https://www.youtube.com/watch?v=bgfyMKxwWT0
– obejrzyj obrazek i opowiedz co się na nim dzieje. KP4 (fioletowe) str 56 – 57
– narysuj obrazek dla przyjaciela (kogo nazywamy przyjacielem?), poproś rodziców o przesłanie zdjęcia Twojemu przyjacielowi, sprawisz mu radość.
– powiedz, jak Olek i Ada obchodzili Dzień Dziecka     A dla wszystkich moich Sówek z okazji Dnia Dziecka
                        https://wordwall.net/pl/resource/2628003/dzie%C5%84-dziecka-

wtorek:

wysłuchaj opowiadania M. Strękowskiej pt: Karim i poproś mamę o przypomnienie słowa: tolerancja
(poszanowanie cudzych uczuć, poglądów, upodobań, wierzeń, obyczajów i postępowania, choćby były całkowicie odmienne od własnych albo zupełnie z nimi sprzeczne)
                      https://www.youtube.com/watch?v=TfVmHl0ErMU
– Badamy swoją twarz – zabawa ( za pomocą dotyku badaj kształt swojej głowy, wypukłość nosa, uszu, policzków i in.)

– narysuj siebie w swoim ulubionym ubraniu, ze swoja ulubiona zabawką KP4 ( fioletowe) str 54 – prześlij

środa:

przypomnij mamie nazwy miesięcy?
– porównaj masę wybranych przedmiotów np. klocki – lalka, klocki – samochód, garnek – kubek i inne i określ co jest cięższe co jest lżejsze, KP4 (fioletowe) str 55 – przypomnij do czego służy waga
– zabawaWaga – Dobierz się w parę z mamą , tatą , rodzeństwem i naprzemiennie wykonujcie przysiady.
– ćwicz razem
                   https://www.youtube.com/watch?v=H0I1BRT3N7M

czwartek:

naucz się wiersza K. Datkun- Czerniak pt: Wszystkie dzieci 
W sercach dzieci,
radość świeci – gdy bezpieczne są.
Mają prawo do miłości,
przecież po to są!
z pomocą spróbuj rozwiązać krzyżówkę i odczytaj hasło

                   https://www.youtube.com/watch?v=GGwk39p_PNg
– bańki mydlane super zabawa, uwielbiacie ja też, to puszczamy????     Zróbcie i prześlijcie zdjęcie
                   https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=jak+zrobi%C4%87+ba%C5%84ki+mydlane

piątek:

zakręć kołem i nazwij emocje
                   https://wordwall.net/pl/resource/1037470/spo%c5%82eczne/emocje
– a teraz zrób minę jak na obrazku
                 https://wordwall.net/pl/resource/1708042/minki
– rysuj szlaczki po śladach, a potem samodzielnie KP4 (fioletowe) str 59
– jak pozbyć się złych emocji?
                https://www.youtube.com/watch?v=kRJFN6V7TB4

Na cały tydzień:

– znajdź i kliknij w ukryty wyraz
https://wordwall.net/pl/resource/2550785/dzie%C5%84-dziecka
– zobacz ” Dzieci z różnych stron świata  

https://www.youtube.com/watch?v=lXXsAajTMw8

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

ŚWIĘTO RODZICÓW
  od 25 – 29.05.2020

poniedziałek: 

ćwiczenia poranne na cały tydzień – ćwicz z Fruzią                     

https://www.youtube.com/watch?v=3ucDVAsz_C0&feature=youtu.be 

– rozwiąż zagadki: Jest jedyna na świecie,
nigdzie lepszej nie znajdziecie.
Z nią można bawić się, uczyć i śmiać,
przy niej nic złego nie może się stać.    (mama)

Wszystko zrobić w domu potrafi,
o tajemnicach nie powie nikomu.
Często z nim w piłkę nożną gramy,
i bardzo go kochamy.   (tata)
– posłuchaj wiersza pt:” Moja rodzina” i zaproś do wysłuchania mamę i tatę

                      https://www.youtube.com/watch?v=kuqV7ksJp6E

– połącz pierwsze głoski z nazw rysunków  a dowiesz się jakie prezenty dostała mama i dostał tata Olka i Ady
KP4 (fioletowe) str. 44-45
– z ilu osób składa się Twoja rodzina? posłuchaj profesora Szymona

                     https://www.youtube.com/watch?v=u28atnroqrY&feature=youtu.be

wtorek:

– naklej brakujące serduszka i wyklaszcz rytm Kp4 (fioletowe) str. 48
– słowami piosenki powiedz mamie jak bardzo ją kochasz? – zaproś mamę do wysłuchania piosenki

                  https://www.youtube.com/watch?v=MeRTMshkHJs

– zrób laurkę i podaruj ją rodzicom  –    podpowiedź

                  https://www.youtube.com/watch?v=hnBEEi-CLMI&feature=youtu.be

środa:

– ułóż zdrobnienia do słów: mama, tata
– przeczytaj zdania i narysuj swoją mamę i tatę KP4 (fioletowe) str. 46
– ćwicz razem z mamą i tatą

https://wordwall.net/pl/resource/2246235/%C4%87wiczenia-ruchowe-majowa-%C5%82%C4%85ka-przedszkole

– uzupełnij KP4 (fioletowe) str. 47. Utrwalanie pojęć wyższy- niższy
– zabaw się z rodzicami Kto jest wyższy ? Kto jest niższy?

czwartek:

– posłuchaj co słychać w twoim domu w ( kuchni i łazience)

                  https://www.youtube.com/watch?v=tdOfLb9pjSM&feature=youtu.be

– powiedz w czym Ada i Olek pomagają rodzicom a w czym  pomagasz Ty?   KP4 (fioletowe) str. 49
– zabaw się z mamą lub tatą W lustro a więc stań naprzeciwko rodzica – jedna osoba wykonuje dowolne ruchy a druga 
je naśladuje
– słowami piosenki powiedz tatusiowi jak bardzo go kochasz? – zaproś tatę do wysłuchania piosenki

                https://www.youtube.com/watch?v=-VDZDUQYWDc

– policz, ile jest słów w podanych zdaniach:
Mama to mój największy skarb.  (5)
Niech tata żyje sto lat.  (5)
Życzę mamie i tacie, aby byli zdrowi, szczęśliwi.  (8)
Mamo, tato kocham Was. (4)

piątek:

– odszukaj i zaznacz 10 różnic  KP4 (fioletowe) str. 52
– pokoloruj bukiet dla mamy i odwzoruj kwiaty KP4 (fioletowe) str. 50 – 51
– posłuchaj opowiadania

              https://www.youtube.com/watch?v=lbBUqhnxZA0

rozmowa nt. opowiadania
– zaproś rodziców do wspólnego wysłuchania piosenki: Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!

              https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

Na cały tydzień dla chętnych:
– rysuj szlaczki po śladzie KP4 (fioletowe) str. 53
– obejrzyj film Rodzina Treflików

            https://www.youtube.com/watch?v=58V52JdiwPA&feature=youtu.be

   ŁĄKA W MAJU

    18.05 – 22.05

 

poniedziałek:- ćwiczenia poranne na cały tydzień – a więc zaczynamy Równowaga

                         https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo

– obejrzyj obrazek KP4 (fioletowe) str.  36-37 i powiedz co się dzieje na łące w maju

– posłuchaj opow. M. Strękowskiej – Zaremby „Zabawa w chowanego”

                           https://www.youtube.com/watch?v=hwHrtKLjzCo

rozmowa nt. opow. – W co bawili się żabka, konik polny, biedronka i motylek cytrynek?

                                     – Dlaczego biedronka nie mogła odnaleźć przyjaciół?

Dowiedz się także co to jest barwa ochronna i zapamiętaj. Ubarwienie ochronne czyli maskujące, polega na upodobnieniu się barwą ciała do środowiska życia danego zwierzęcia.

– zabawa ruchowa „Żabki skaczą” naśladujcie żabie skoki. Na hasło rodzica: żabki pływają , wykonujecie siad klęczny , głowę chowacie w ramiona i pochylacie się do przodu.

wtorek: – posłuchaj i rozwiąż zagadki: Na majowej łące

                       https://www.youtube.com/watch?v=eIe_iAcpQJg

– przypomnij sobie cykl rozwoju motyla KP4 (fioletowe) str. 38- 39,  pomoże tobie także filmik

                        https://www.youtube.com/watch?v=zNeizTuJCgg

– zapoznanie z sześcianem, zabawy z sześcianem KP4 (fioletowe) str. 40  i kostką do gry.

Przygotuj kostkę do gry i baw się , rzucaj kostką i wykonaj np. tyle przysiadów (podskoków, skłonów itd.  ile pojawi się oczek na ściance. Pytanie jaką bryłą jest kostka.

środa: – pamiętasz Skrzata Borówkę , dzisiaj zaprasza cię na spacer po łące

                        https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

– dowiedz się co otrzymujemy dzięki pszczołom KP4 (fioletowe) str. 42 i obejrzyj filmik

                        https://www.youtube.com/watch?v=osAR2QTZfs8

– jesteś owadem i naśladuj dźwięki : pszczoły –  bzzz, bzzz, bzum bzum

                                                                  ważki – źźź, źźź, źźź, źźź

                                                                  konika polnego – cyk, cyk, cyk

– teraz posłuchaj piosenki „Wiosna na łące” J. Kucharczyk naucz się jej fragmentami ( może mi zaśpiewasz?)

                    https://www.youtube.com/watch?v=814z9Tpphkw

czwartek: – odszukaj ukryte zwierzęta na łące KP4 (fioletowe) str. 43 i poznaj produkty z roślin zielnych                       ( przypomnij co to jest barwa ochronna?)

                       https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0

– często spotykasz biedronkę to posłuchaj trochę o niej:

                      https://www.youtube.com/watch?v=xJAm5WfqCuM

– praca plastyczna :Biedronka podpowiedź:

https://www.youtube.com/results?search_query=biedronka+praca+plastyczna+przestrzenna+

jeżeli wykonasz biedronkę przestrzenną to możesz się z nią bawić  potrzeba: patyk, nici grube(o,5 m)

przywiąż nitkę do biedronki i nawijaj nitkę na patyk będzie chodziła, fruwała. Prześlij pracę

piątek: – poćwicz razem z Pipi Pończoszanką

                     https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

– posłuchaj wiersza A. Onichimowskiej „Zielnik”     

 Na kartce:

Biały rumianek.

Na drugiej –

mały bukiet sasanek,

Na trzeciej –

liście dębu i babki.

Na czwartej- fiołki, konwalie, bratki.  

– wyjdź na podwórko, znajdź mlecz (mniszek lekarski) i dmuchaj na trzymaną w ręce roślinę z różnym natężeniem (dmuchawce, latawce, wiatr)

załóż własny Zielnik (mamy takie możliwości bo dużo roślin jest wokół nas), przyklejaj na kartki z bloku technicznego za pomocą taśmy  lub kleju i włóż do koszulek. Pochwal się swoim zielnikiem

Na cały tydzień:

Rysowanie szlaczków Kp4 (fioletowe) str. 41

Kolorowanie i nazywanie zwierząt KP (turkusowe) Nowe przygody Olka i Ady Str. 74

https://www.youtube.com/watch?v=Ud_1ylAJPb0&t=15s

MOJA OJCZYZNA 

 11 – 15.05.2020

poniedziałek:  Ćwiczenia poranne na cały tydzień – ćwicz razem z DJ Miki
                    https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464
– wymień wszystkie miesiące roku i określ, którym miesiącem jest maj?
– posłuchaj legendy pt: Wars i Sawa        
                 https://www.youtube.com/watch?v=vWUsUoADLM0
– a potem opowiedz ją  swoim najbliższym;
– teraz zabiorę Was na wirtualną wycieczkę po niektórych zakątkach Polski
                  https://www.youtube.com/watch?v=_neHlpNXZmY 
możesz te miejsca wskazać na mapie.

wtorek: ułóż zdania z podanymi wyrazami : stolica, Wisła, syrenka
– powiedz co zwiedzali Olek i Ada w Warszawie KP4 (fioletowe) str.30-31
– zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów                                                           potrzebne : szklanki różne, kubek plastikowy, butelki 0,5 l, 1 l, 1,5 l
wykonaj ćwiczenia samodzielnie patrz KP4 (fioletowe) str. 32. Dzieci poznają miarę pojemności  płynów.
–  a teraz czas  na ruch, poćwicz –
                  https://www.youtube.com/watch?v=ju8W_SX_wy4

środa: zaśpiewaj hymn Polski tyle zwrotek ile znasz i wyjaśnij w jakich okolicznościach można go usłyszeć
i jak należy się zachować podczas śpiewania hymnu?
– zabawa Warszawskie gołębie – poruszaj się po pokoju lub podwórku naśladując lot ptaków. Na dźwięk np. dzwonka, gwizdka  zatrzymujemy się i klaszcząc w ręce rytmizujemy tekst: Warszawskie gołębie wysoko latają i stolicę Polski z góry podziwiają.          
– posłuchaj piosenki”Syrenka”
                 https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=c-id729zpjs&feature=emb_logo
– praca plastyczna „Warszawska Syrenka” wykorzystaj rysunek syrenki z KP4(fioletowe) str. 29 wyrwij po linii przerywanej
naklej na kartkę czerwoną, pokoloruj, a ogon wyklej kawałkami gazety (wydzieranka)

czwartek: obejrzyj mapę Europy KP4 (fioletowe) str. 34 i przeczytaj nazwy państw naszych sąsiadów;
– UE czyli skrót do Unii Europejskiej – zobacz flagi państw UE i pokoloruj KP4 (fioletowe) str. 35
                 https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=Dxy1Z-8dV8M&feature=emb_logo
– poznaj kuchnię włoską , która kojarzy nam się z makaronem i pizzą. Teraz z powodu epidemii nie możemy pójść do pizzerii
pozostaje filmik jak zrobić samemu pizzę
                  https://www.youtube.com/watch?v=d-fEFhfD7w8&feature=emb_logo      Może pochwalicie się swoją  pizzą?

piątek: naucz się rymowanki  W Europie mieszkam,
tak jak ty, kolego,
że jestem Polakiem –
dumny jestem z tego.
– zabawa Kto tak potrafi? Rozłóż gazetę – przeskakuj przez rozłożoną gazetę obunóż, skacz dookoła gazety na jednej nodze, zwijaj gazetę w kulki , dmuchaj na nie tak aby się turlały a potem wrzucaj kulki do kosza.
– a może nauczysz się kilku słów po włosku np. arrivederci  (czyt. airwederczi) – do widzenia
buongiorno (czyt. bondżorno) – dzień dobry,     mi chiamo (czyt. mi kjamo) – nazywam się,       grazie (czyt. gracje)- dziękuję
                https://www.youtube.com/watch?v=5VVAotBHuiM

Na cały tydzień:
– rysuj szlaczki KP4 (fioletowe) str 33
https://www.youtube.com/watch?v=Z0jsFOkSkO0   czytamy
– Wesoła Nauka – pasmo TVP dla dzieci najmłodszych.

MOJA MIEJSCOWOŚĆ, MÓJ REGION – od 4.05 – 8.05

 

poniedziałek:

Ćwiczenia poranne na cały tydzień. Zapraszam na przechadzkę z krasnalami.
https://www.youtube.com/watch?v=3_oZrVBfnhA                                                                                                    – swobodne rozmowy na temat miejscowości w którym mieszkamy – (Moja mała Ojczyzna)                                                                                             

–  posłuchaj wiersza M. Strękowskiej – Zaremby pt: „Małe miasteczko”

 

W małym miasteczku nie ma wieżowców,
schodów ruchomych ni zoo,
lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków,
które śpiewają wesoło.

Dokoła rynku stoi rząd domów
w siedmiu kolorach tęczy;
ruch jest nieduży, spokojnie, miło,
czasami pszczoła zabrzęczy

Czyste powietrze pachnie zielenią,
na niebie świeci słoneczko,
wszędzie jest blisko, ludzie się znają,
dbają o swoje miasteczko.

Rozmowa na temat wiersza.
− Jak wygląda małe miasteczko?
− Jakie są plusy mieszkania w małym miasteczku? KP 4 (fioletowe) str 22
– wskazywanie różnic między miasteczkiem ( wsią) a dużym miastem? KP 4 (fioletowe) str 23
– zabawa „Spacer krętą uliczką” (potrzebna apaszka do zawiązania oczu) Mama zawiązuje oczy dziecku ( lub sam sobie to zrób, potrafisz!)
i prowadzi podając określone kierunki np. prosto, w prawo w lewo 

wtorek:

ćwiczenie oddechowe: narysuj i wytnij domek a potem za pomocą słomki przenieś go w inne miejsce itd.
– liczymy, o ile kratek środki kwiatów są oddalone od linii – Nowe Przygody Olka i Ady. cz.2 (turkusowe) str. 75
– mini gimnastyka w domu –
https://wordwall.net/pl/resource/1122145/wf/mini-gimnastyka-w-domu

środa:

– zrób  chorągiewkę (biało-czerwoną) i podczas refrenu piosenki machaj chorągiewką.
– posłuchaj piosenki pt:” Najpiękniejsze miejsce świata”
https://www.youtube.com/watch?time_continue=15&v=31iMeePXKM8&feature=emb_logo
– obejrzyj herb naszego miasta Gliwice . Z jakich elementów składa się herb. Zobacz herby innych miast KP 4(fioletowe) str. 24
https://www.google.com/search?q=herb+miasta+Gliwice&oq=herb+miasta+Gliwice&aqs=chrome..69i57.8193j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
– spróbuj narysować herb naszego miasta lub wydrukuj i pokoloruj a potem poproś rodziców o przesłanie pracy na mojego maila  

czwartek:

– rysowanie po śladzie Kp 4(fioletowe) str. 25
– ćwiczenia w czytaniu – układanie wyrazów z liter Przygotuj kilka zabawek i z liter na kartonikach ułóż ich nazwy.
– Co to za krajobraz? KP 4 (fioletowe) str 26

piątek:

– posłuchaj : https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A
– słuchanie wiersza E. Stadtmuller pt: Kim jesteś? a potem naucz go się na pamięć . Bardzo było by mi miło gdybym mogła go wysłuchać?

Czy wiesz, kim jesteś?
− To oczywiste!
   Co ci jest bliskie?
− Znaki ojczyste.
   Ojczyste barwy
− biało – czerwone.
   Ojczyste godło
− orzeł w koronie.
   Ojczyste w hymnie
− mazurka dźwięki,no i stolica
− miasto syrenki
I jeszcze Wisła
   co sobie płynie:
   raz na wyżynie,
   raz na równinie,
   i mija miasta
   prześliczne takie…
− Już wiesz, kim jesteś?
− Jestem Polakiem.
– czytanie całościowe: To mapa Polski KP 4 (fioletowe) str. 28

Na cały tydzień:
– rysuj szlaczki Kp 4 (fioletowe) str 27
– zabawa Dokończ zdania ……
Mama czyta ty kończysz:
Miejscowość w której mieszkam, to …………
Mieszkam  ……. przy ulicy …………
Lubię swoją miejscowość, bo ……………
Moje przedszkole znajduje się w …………, przy ulicy …………..  

Dziękuję za nadsyłane prace, zdjęcia i zachęcam innych. Pochwal się !


SZANOWNI RODZICE SÓWEK


W tym tygodniu zapraszam Państwa wraz z dziećmi do realizacji projektu aktywności z zakresu postaw proekologicznych oraz kształtowania wiedzy dotyczącej recyklingu,


PROJEKT ZABAWKI EKOLOGICZNE

27.04 – 30.04


poniedziałek:

Ćwiczenia poranne na cały tydzień – Ręce,nogi się ruszają         

            
https://www.youtube.com/watch?v=rib2jV2PmbA


– Torba skarbów – przygotuj kilka przedmiotów (butelka plastikowa, gazeta, zeszyt, zakrętka do butelki, szklana butelka itp. włóż do torby na zakupy ( wybieraj po jednym przedmiocie z torby) i powiedz: Z jakiego materiału jest to zrobione.  Np. gazeta- papier itd.
– posłuchaj wiersza I. Sikiryckiego „Sznurek Jurka”-


Sznurek Jurka
Za przedszkolem, bardzo blisko,
Było miejsce na boisko.
Kiedyś tam wyrzucił Jurek
Poplątany stary sznurek.
A nazajutrz obok sznurka
Od banana spadła skórka,
Wyrzucona przez Karola.
Tam też wkrótce Jaś i Ola
Wyrzucili bez wahania
Swoje torby po śniadaniach.
Stos papierków po cukierkach
Wysypała tam Walerka.
Na papierki spadła ścierka,
Jakaś pusta bombonierka,
I od lodów sto patyków,
Pustych kubków moc z plastiku,
Wyskubane słoneczniki,
Jeden kalosz, nauszniki,
Stare trampki, piłka z dziurą,
Połamane wieczne pióro,
Kilka opon od rowerów
I ogromny stos papierów.
Oto tak, od sznurka Jurka,
Wnet urosła śmieci górka.
A z tej górki, wielka góra,
Której szczyt utonął w chmurach.
Nie ma miejsca na boisko,
Lecz śmietnisko mamy blisko.


Rozmowa nt, wiersza . Jakie śmieci znalazły się na boisku?, Dlaczego ktoś je wyrzucił?, Gdzie należy wyrzucać śmieci?
– tworzenie siatki pytań na temat ekologii – poproś mamę o przygotowanie dużej kartki papieru lub arkusza szarego papieru i coś do pisania, Na kartce poproś o napisanie wyrazu EKOLOGICZNE i posłuchaj pytań: – Co to jest ekologia?
– Po czym poznać, że coś jest ekologiczne?
– Co chcielibyście wiedzieć o ekologicznych przedmiotach?    (odpowiedzi zapisujemy)
– zabawa plastyczna Dorysuj …….  Zadaniem dzieci jest dorysowanie wybranej przez siebie figurze geometrycznej (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt) wybranych przez siebie elementów , aby tworzyła wspólną całość i nadanie jej tytułu np. Kula śmiechu, Kwadratowy obrazek) itp.

wtorek:

Przeprowadzenie doświadczenia z magnesem  – przygotujcie magnes (poproś rodzica) i przedmioty np. łyżeczka, zakrętka, patyk, kredka itp. i zobacz co się dzieje?              My wiemy.?……..
– określanie cech wspólnych wszystkich metali i innych tworzyw (Pytanie problemowe , jakie można postawić” Dlaczego kaloryfery są ciepłe w sezonie grzewczym?
potrzeba: miskę z bardzo ciepłą wodą, drewniany patyk, butelka plastikowa, puszkę
– dotknij puszkę – określ temperaturę puszki ;
– puszkę zanurzyć w misce z wodą (oczywiście pod kontrolą rodzica) i wyciągamy. Wylej wodę, dotknij  i zastanów się , kiedy metale są ciepłe a kiedy zimne? Czy patyk, butelka plastikowa ma właściwości takie same jak metal? np. przewodnictwo cieplne
– tworzenie z puszki -Pojemnika na kredki (zrób sobie)


https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=pojemnik+na+kredki+z+puszki

środa:

Wyjaśnienie dzieciom Co to jest recykling? (weź np, reklamówkę i wyszukaj symbolu recyklingu) zapamiętaj!


https://www.google.com/search?q=symbol+recyklingu&client=firefox-b-d&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=_U5MJD
– posłuchaj piosenki pt: „Świat w naszych rękach” – Już ją słyszałeś
https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE


Rozmowa na temat piosenki: Mama pyta: -Na czym polega segregacja śmieci?
– Co to jest recykling?
– Dlaczego sprawą śmieci trzeba zająć się szybko?
– W jaki sposób dzieci mogą dbać o cały świat?
– Pomyśl :Czy instrumenty muzyczne mogą być  ekologiczne? Tak masz rację i Ty sobie taki instrument zrób i zagraj do piosenki: „Świat w naszych rękach”
https://www.google.com/search?source=univ&tbm=isch&q=instrumenty+muzyczne+ekologiczne&client=firefox-b-d&sa=X&ved=2ahUKEwj_iLz2zobpAhWS1aYKHaQoCQkQsAR6BAgJEAE&biw=1366&bih=654

czwartek: 

https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY       – dzieci segregują śmieci
– ćwiczenia oddechowe: przygotuj pasek papieru z gazety i dmuchaj na pasek z różnym natężeniem.
– sprawdzanie wiedzy na temat ekologii na podstawie siatki pytań (siatka pytań z poniedziałku) Mama ponownie zadaje pytania  z siatki pytań i porównuje je z wcześniejszymi odpowiedziami dziecka.
– PODSUMOWANIE WIEDZY – Quiz ekologiczny
1.Czy wszystkie śmieci wrzucamy do jednego pojemnika?
2.Czy dzięki recyklingowi można dać drugie życie wykorzystanym już przedmiotom?
3.Czy do zbierania śmieci mogą przydać się rękawiczki ochronne?
4.Jeśli w pobliżu nie ma pojemników do segregacji odpadów, wrzucamy je do kosza?
5.Czy instrumenty muzyczne mogą być wykonane z materiałów odpadowych?

Prace wykonane z recyklingu bardzo chętnie chciałabym zobaczyć więc proszę o przesłanie na e-maila. Dziękuję za otrzymane zdjęcia pt: Czynności,zabaw sówek. Informacja wcześniejsza. Proszę o dalsze nadsyłanie.
W razie pytań i wątpliwości proszę o kontakt. Dziękuję za kontakty.

Dbamy o przyrodę 

20.04 – 24.04.2020 r.



poniedziałek:

Rytmiczna rozgrzewka na cały tydzień – poskacz tak jak na filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ
– drzewa liściaste i iglaste, nazywanie i porównywanie. Wypowiedzi nt. „Co to jest las?”…
podawanie skojarzeń ze słowem las (przypomnienie budowy drzewa)
https://www.youtube.com/watch?v=31z7hEiIDVs
– słuchanie wiersza A. Widzowskiej „Strażnicy przyrody” KP4(fioletowe)str 12-13
– zabawa przy piosence: Hyc, tup, klap   https://www.youtube.com/watch?v=WeRYx4rZRSc
– odkrywamy literę H, h : dużą i małą, drukowaną i pisaną. Zabawy dydaktyczne  KP2(turkusowe) str 70-73
– odpowiedz: kogo nazywamy Przyjacielem przyrody? – (podpowiedź) nie łamie gałęzi, lubi zwierzęta, oszczędza wodę i co jeszcze?????

wtorek:
– ocenianie na podstawie obrazków  Olka i Adę KP4(fioletowe) str 14-15;
– ćwiczenia słuchowe „Odgłosy zwierząt leśnych” –
https://www.youtube.com/watch?v=WKIjwCT_oMI
– układanie zadań na podstawie przedstawionych sytuacji KP4(fioletowe) str16 . Przedstawianie za pomocą liczmanów lub dla chętnych zapis działań
– Ćwicz –
https://www.medicover.pl/o-zdrowiu/cwiczenia-dla-dzieci-wideo,6575,n,168

środa:
– wyjaśnianie słów: lasy to płuca Ziemi ( przypomnij sobie)
https://www.youtube.com/watch?v=54Rv8Dlm5m4
– posłuchaj i naucz się krótkiego wierszyka – Ziemia, ziemia to nasza planeta.
                                                                        Dbamy o czyste powietrze.
                                                                         Nie chcemy śmieci na leśnej łące.
                                                                         Precz z dymem, który zasłania słońce.
– Posłuchaj piosenki „Świat w naszych rękach”
https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE
– posegreguj śmieci KP4(fioletowe) str18

czwartek:
– w kontakcie z naturą –

 https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ
– rozszyfrowanie rysunków – Co robią Olek i Ada? KP4(fioletowe) str 19
https://www.youtube.com/watch?v=H0mx90NbvuM Co to za wirus sprawił że musimy zostać w domu

piątek:
– SOS dla ziemi – nasza misja
https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I
– dbamy o czystość naszego przydomowego ogrodu. Ponieważ mieszkamy w domach jednorodzinnych mamy możliwość wyjścia na dwór to więc zachęcam was do ruchu. A więc pozbierajcie drobne patyki, pozamiatajcie ścieżki a może posadzicie jakieś kwiaty ( ja już to zrobiłam). ale pamiętajcie – dokładnie umyjcie ręce i dbajcie o siebie.
Na cały tydzień:
– rysowanie szlaczków po śladach a potem samodzielnie KP4(fioletowe) str 17,20-21
–  bajka edukacyjna:   https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs

W razie pytań i wątpliwości . Proszę o kontakt? oraz dziękuję i doceniam każdy wysiłek dziecka i Państwa.

Wiosna na wsi

14 – 17 kwietnia 2020

           

Szanowni Państwo – rozpoczynamy ćwiczenia z nową książką KP4 (fioletowa)
oraz zachęcam do wysyłania zdjęć z domu moich „Sówek”. Mogą to być zdjęcia  różnych prac, rysunków, albo jak odrabiacie zajęcia czy się bawicie. Z uwagi na to , że w przedszkolu mamy zgody na wizerunek tylko waszych buziek proszę, żebyście na zdjęciu byli sami. Wszystkie zdjęcia będą wystawione na naszą przedszkolną stronę  a wasi koledzy i koleżanki nie będą czuć się samotnie. Przesyłamy na mojego e-maila, poniżej.
Wasza pani Lidka

wtorek:
Rytmiczna rozgrzewka na cały tydzień – Poskacz i pobiegaj troszeczkę z dziećmi jak na filmie
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
– odszukaj zdjęcia zwierząt i naklej KP(turkusowe) Nowe przygody Olka i Ady.str 68
podziel na sylaby i głoski wklejone zwierzęta.
– a to zgadywanka czy potrafisz odgadnąć co to za zwierzęta?
https://www.youtube.com/watch?v=B3GWjOfgEDs
– rysuj szlaczki po śladach KP4 (fioletowe) str 3

środa:
Gdzie ja mieszkam? Utrwalamy nazwy zwierząt z gospodarstwa, ich domy i odgłosy
https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA
– gospodarstwo agroturystyczne KP4(fioletowe) str 4-5. Powiedz jakie zwierzęta tam zobaczyłeś?
– naśladuj głosy zwierząt przedstawionych na zdjęciach KP4(fioletowe) str 6 i podziel na głoski.
pomoże ci w tym:
https://www.youtube.com/watch?v=g0y37RE8xwE
– praca plastyczna: Zwierzęta z wiejskiego podwórka – namaluj farbami lub wykonaj techniką origami z kół
patrz: https://www.google.com/search?q=zwierz%C4%99ta+z+k%C3%B3%C5%82+domowe&client=firefox-b-d&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=-i9lA5OO8cL8YM%253A%252CnAiV0q-ymcA-qM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kSMCysb5KUQSDUCBJsI–vIcLC1BA&sa=X&ved=2ahUKEwjwwLDns-boAhVrAxAIHb6_Bv4Q9QEwAHoECAEQBQ#imgrc=-i9lA5OO8cL8YM
pracę wyślij na adres e-mail lideczka0@op.pl

czwartek:
Mamy i ich dzieci – pokoloruj puzzle KP4( KP4(turkusowe) str 8 oraz poćwicz spostrzegawczość  KP4 (turkusowe)  str 9
– Długi ,krótki – ćwiczenia w mierzeniu długości.
ćwiczenia dotyczące stałości miary KP4(turkusowe) str 7
mierzenie długości stopami, krokami, sznurkiem, kredką  pokaz linijki, miarki.
– Ćwiczenia gimnastyczne – aktywność fizyczna
https://www.medicover.pl/o-zdrowiu/cwiczenia-dla-dzieci-wideo,6575,n,168

piątek:
Rytmy – na filmie narysowane są części ciała co oznacza, że gdy pokazane są ręce to – klaszczemy, nogi – tupiemy itp. obok wyświetlają się kropki , oznacza ile razy tupnąć czy klasnąć.
https://www.youtube.com/watch?v=sSN62o1Jo94
– rozmowy o wiosennych pracach na wsi – rozwijanie mowy KP4(fioletowe) str 10 , nazywanie narzędzi ogrodniczych, ćwicz. w czytaniu KP4(fioletowe) str 11
– a teraz zagraj : pomyśl i kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=VyXhyl00qGw
Na cały tydzień dla chętnych:
– zabawy i ćwiczenia w czytaniu również z użyciem kartoników z literami
– poznajemy literę Ż, ż KP (turkusowe)str 65
– proponuję gry planszowe.
Jednocześnie zachęcam , aby ten czas przebywania w domu wykorzystać w sposób cenny. Dbajcie o siebie.

Wesołego Alleluja!

             

Takie piękne palmy  tuż przed Niedzielą Palmową wspólnie z mamą i braćmi wykonał nasz kolega  Dawid Wajda. Musi zostać w domu tak samo jak wszyscy inni. To takie ważne.! ale duchowo będzie uczestniczył we mszy świętej. W związku z trudną sytuacją pamięta o księżach i wszystkich parafianach.

WIELKANOC 6 – 10 KWIETNIA 2020

SZANOWNI RODZICE SÓWEK
Zachęcam Państwa wraz z dziećmi do codziennego korzystania z propozycji zabaw, ćwiczeń i zadań do wykonania z dziećmi w domu w tym trudnym dla nas wszystkich czasie.
W razie pytań i wątpliwości proszę o kontakt?

Propozycje zabaw, ćwiczeń i zadań na kolejny tydzień

poniedziałek

Rytmiczna rozgrzewka na cały tydzień
 https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
– słuchanie ciekawostek na temat zwyczajów i tradycji wielkanocnych; KP3 (fioletowe) str72                                                                      

https://www.youtube.com/watch?v=feWmihyw5eM
– odkrywamy literę: F, f – małą i dużą, drukowana i pisaną. Zabawy dydaktyczne z literami przygotowujące do nauki czytania i pisania      . KP2. (turkusowe) Nowe przygody Olka i Ady str od 58-61 ( wybór dla chętnych, treści trudniejszych);
– przedświąteczne porządki – Też pomogę! A z piosenka jeszcze weselej.
https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w

wtorek:

Słuchanie piosenki pt; Pisanki, pisanki
https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY
– rysowanie drugich połówek pisanek KP3 (fioletowe) str 73
– ćwiczenia z pisankami, zabawy matematyczne KP3(fioletowe) str74 oraz KP2 (turkusowe). Nowe przygody Olka i Ady str 62, 63

środa:

Historyjka obrazkowa KP3 (fioletowe) str 75;
– oglądanie obrazka koszyczka wielkanocnego – przygotowanie koszyczka KP3 (fioletowe) str 76;
– zabawa „Szukamy jajka”, rodzic lub rodzeństwo chowają jajko ugotowane lub ozdobne w pokoju i naprowadza dziecko stosując określenia. Na podstawie tradycyjnej zabawy” ciepło – zimno”

Propozycja dla dzieci chętnych . Zapraszam do wzięcia udziału w konkursie plastycznym pt: Pisanki, pisanki jajka malowane …..
tj. wydrukować lub narysować kontur jajka na kartce, wyciąć i ozdobić dowolną techniką.  Potem zrobić zdjęcie pracy i wysłać na mój adres e-mailowy  lideczka0@op.pl     podczas pracy możesz słuchać –
https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

Ćwiczenia na cały tydzień: rysowanie po śladach KP3(fioletowe) str 78, 80
szlaczki str 79 i kodowanie str 77  Dziękuję rodzicom wraz z dziećmi za współrealizację podstawy programowej i wspólne psychiczne wsparcie  aby stworzyć dzieciom  normalne warunki rozwoju.

Drodzy rodzice i dzieci
Zbliżają się Święta Wielkanocne  niestety w tym roku nie będzie to pora spotkań, odwiedzin. Musimy przebywać w naszych domach.
I choć to będzie Wielkanoc bez dyngusa, bez marszu z koszyczkami do kościoła ze święconką. bez rezurekcyjnej procesji – mimo wszystko niech te święta będą zdrowe i radosne.   ALLELUJA!     Lidia S. wychowawca

Dzień dobry
Drodzy rodzice i dzieci! Zostańmy w domu! Walka z wirusem nadal trwa.
Przesyłam kolejne ćwiczenia, zabawy i zadania do wykonania z dziećmi w domu, aby wypełnić czas, doskonalić swoje umiejętności i wzbogacić  wiedzę.
W razie pytań i wątpliwości proszę o kontakt?

WIOSENNE POWROTY – ( od 30.03 – 3.04.)

  1. Poniedziałek

– Poznanie nazw wybranych ptaków, które powróciły do nas na wiosnę: skowronek, bocian, czajka i szpak  link

https://www.ekologia.pl/srodowisko/przyroda/ptaki-wiosenne-opis-i-zdjecia-wiosenne-ptaki-ciekawostki,20333.html

– zabawa: Jesteś ptakiem – wracasz z Afryki. Dzieci biegną w różnych kierunkach z rozłożonymi na bok rękami podczas klaśnięcia przez rodzica, rodzeństwo – przykucasz, ptaki odpoczywają przed dalszą podróżą itd.
– Słuchanie opow. H. Zdzitowieckiej „Gdzie budować gniazdo?
        Nie ma to jak głęboka dziupla! Trudno o lepsze i bezpieczniejsze mieszkanie dla dzieci – powiedział dzięcioł.
Kto to widział, żeby chować dzieci w mroku, bez odrobiny słońca – oburzył się skowronek.
 O, nie! Gniazdko powinno być usłane na ziemi, w bruździe, pomiędzy
zielonym, młodym zbożem. Tu dzieci znajdą od razu pożywienie, tu skryją się w gąszczu.
Gniazdo nie może być zrobione z kilku trawek. Powinno być ulepione porządnie z gliny pod okapem, żeby deszcz dzieci nie zmoczył. O, na przykład nad wrotami stajni czy obory – świergotała jaskółka.
Sit, sit – powiedział cichutko remiz. – Nie zgadzam się z wami. Gniazdko w dziupli? Na ziemi? Z twardej gliny i przylepione na ścianie ? O, nie! Spójrzcie na moje gniazdko utkane z najdelikatniejszych puchów i zawieszone na wiotkich gałązkach nad wodą! Najlżejszy wiaterek buja nim jak kołyską…
Ćwirk! Nie rozumiem waszych kłótni – zaćwierkał stary wróbel. – Ten uważa, że najbezpieczniej w dziupli, tamtemu w bruździe łatwo szukać owadów na ziemi. – Ja tam nie jestem wybredny w wyborze miejsca na gniazdo. Miałem już ich wiele w swoim życiu. Jedno zbudowałem ze słomy na starej lipie, drugie pod rynną, trzecie…hm…trzecie po prostu zająłem jaskółkom, a czwarte – szpakom. Owszem dobrze się czułem w ich budce, tylko mnie stamtąd wyproszono dość niegrzecznie. Obraziłem się więc i teraz mieszkam kątem u bociana. W gałęziach które poznosił na gniazdo miejsca mam dosyć, a oboje bocianostwo nie żałują mi kąta.
 Rozmowa na temat opowiadania. – KP 3 (fioletowe) str 62
Odkrywamy literę J, j –dużą i małą, drukowana i pisaną. KP (turkusowe). Nowe przygody Olka i Ady.              str 52-55. Postępujemy jak wcześniej. Zabawy dydaktyczne przygotowujące do nauki czytania i pisania. Pamiętaj! czerwone cegiełki to samogłoski, niebieskie -spółgłoski.

2. Wtorek

Opowiedz historyjkę o wildze KP 3(fioletowe) str 63. Odpowiadanie na pytanie o gniazdo kukułki (podrzuca jajka).
– rozwiązywanie zadań metodą symulacji (pomocne liczmany np. zapałki, guziki). Rodzic podaje zadania, a dzieci starają się je rozwiązać, dokładając liczmany lub je odkładając.
        Na drzewie siedziało 7 wróbli. Potem przyleciały jeszcze 3 wróble. Ile wróbli siedzi teraz na drzewie?
dzieci potem układają działanie: 7+3=10
lub na Drzewie było 8 gołębi. Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały. Ile gołębi pozostało na drzewie?  działanie: 8-8=0  ,  KP (turkusowe) str 56-57
– ćwiczenia gimnastyczne –  link

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=du%C5%BCy+i+maly+skok-+wygibasy+z+naszej+klasy

  1. Środa

Przypomnij części ciała ptaka. KP 3 (fioletowe) str 64, 65
– poznajemy słowa piosenki (sł. i muz. k. Gowik) – nauka fragmentami „Wołanie wiosny” –

  1. Dzisiaj w drodze do przedszkola

    już zielone były pola,

    a bociany klekotały,

    bo na łąkę przyleciały.

    Ref. Zielona wiosenka nas woła,

    zielona panienka wesoła.

               W oczy świeci nam

              złotym słońcem

             i rozrzuca kwiaty pachnące.

    2. Na gałązkach pierwsze pąki,

    a na pąkach pierwsze bąki.

    Żabki skaczą, a skowronek

    śpiewa jak srebrzysty dzwonek.

    3. Na spacerze zobaczymy,

    czy już nigdzie nie ma zimy.

    Teraz wiosna rządzić będzie,

    z czego bardzo się cieszymy!

    – Wesoły bocian – praca plastyczna ( wydrukuj lub narysuj) , wytnij i przyklej na rolkę po ręczniku papierowym.  Zachowaj ….

    – Ćwiczenie spostrzegawczości KP3 (fioletowe) str 66

    4. Czwartek 

Kończenie podanego rytmu (naklej naklejki), KP 3 (turkusowe) str 67
– rozmowa o wiosennych powrotach ptaków. Co robią ptaki po powrocie? Czy wszystkie ptaki budują gniazda? KP 3 (fioletowe) str 68 . Jeżeli macie w domu globus  z pomocą rodziców lub rodzeństwa pokaż drogę  przelotu ptaków z ciepłych krajów do Polski.
– zabawa ruchowa: Bociany na łące – dzieci poruszają się po pokoju  wysoko unosząc kolana, co pewien czas zatrzymujemy się, stajemy na jednej nodze (szukamy żabek).
– sadzenie cebuli – założenie zielonego ogródka w domu.

5. Piątek

Ćwiczenia – Co to za ptak? rodzic podaje pierwszą głoskę a dziecko wymyśla nazwę -np. b- bocian,  k – kukułka itd.   KP3 (fioletowe) str 69.
– ćwiczenia oddechowe – Wyścig piórek  (przedmuchiwanie piórka z jednej części pokoju na drugi).
– bociany: wywiad z bocianem

https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw

Na cały tydzień – potrzebne do diagnozy, ćwiczymy
szlaczki i liczenie  KP3 (fioletowe) str 70, 71
„Wiosenne słońce” – wydzieranie koła i pasków (promyków) z żółtego papieru, naklejanie na kartkę. niebieską, chmurkę (połowa kartki). Będzie to na pewno miniaturka i trudność. Ale damy radę ……..  Zachowaj
polecane strony:  www. vod.tvp.pl  e- przedszkole. https://flipbooki.   mac.pl/przedszkole

Dziękuję rodzicom wraz z dziećmi  za współrealizację podstawy programowej.

                                                                     Przypominam!!!!

Przekazany przez p. Anię materiał znajduje się również na stronie internetowej sp8gliwice.pl – przedszkole. Zakładka „Sówki”.          

                                                                         Dziękuję

TEMATYKA 23 – 27 MARCA

Kolejna „Dawka zabawy” wspólnie z rodzicami. W razie pytań proszę o kontakt?

WIOSENNE PRZEBUDZENIE

1.poniedziałek – Oznaki wiosny – KP 3 (fioletowe) str 52, 53
– nazywanie oznak wiosny przedst. na zdjęciach , słuchanie wiersza L. Łącz „Już” str 52
i nauka na pamięć
– Odkrywamy literę Ł ,ł – dużą i małą, drukowaną i pisaną KP.(turkusowe) Nowe przygody Olka i Ady. str 46 – 47, 48 – 49
tj. ćwiczymy analizę i syntezę słuchową , budowanie schematu i modelu słów: łopata, Łatek, umieszczanie kartoników pod modelami słów.
ćwiczenia w czytaniu, układanie wyrazów z poznanych liter.( tak jak w kartach )
Dobrze jest wydrukować lub w przypadku braku drukarki napisać litery alfabetu – pomocne przy układaniu wyrazów , zdań pociąć.

2. wtorek – ćwiczenia graficzne KP 3 (fioletowe) str 54 
– zabawa matematyczna – Wiosna na łące:
– układanie nazw wybranych zwierząt żyjących na łące ( z liter alfabetu)  np. motyl, biedronka itd.
– zadania matematyczne ( dodawanie i odejmowanie w zakresie 10) pomoce: liczmany np. klocki, cyfry i znaki matematyczne
Pewnego dnia zakwitły na łące 2 stokrotki , następnego dnia zakwitły jeszcze 3. Ile stokrotek zakwitło na łące?
2+3=5
                KP (fioletowe) str 55
3. środa – Rozwój żaby KP (fioletowe) str 56
– Praca plastyczna – Pierwszy motyl – wykonaj dowolną plastyką z dostępnego materiału w domu np. filc, zestawy kreatywne, bibuła, kredki , mazaki itd.  Na kartce papieru. Zachowaj …….
4. czwartek – zapoznanie z monetami i banknotami o nominałach : 1 zł, 2 zł, 5 zł. 10 zł  Kp. ( turkusowe) str 61
zabawa –  Kto nadaje się na bankiera?
wyobraźcie sobie że jesteście bankierami a ja chcę wypłacić 10 zł , a wy dysponujecie tylko monetami 1 zł, 2 zł, 5 zł.        np. 5 5    2 2 2 2 2     1 1 1 1 1 5
5. piątek – Wczesnowiosenne kwiaty Kp 3 (fioletowe) str 57, 58, 59.
Praca plastyczna – dotyczy str 59
wytnij ze strony 1 lub 2 pokolorowane wiosenne kwiaty, naklej na talerzyk papierowy okrągły lub wytnij koło i naklej. Doklej zieloną trawkę.    Zachowaj…….  wycinaj wkoło wybranych kwiatów , żeby nie rozciąć .

Na cały tydzień : Potrzebne również  do diagnozy.
doskonalenie wiązania butów,
skoki na skakance,
szlaczki KP 3 (fioletowe) str 61 . 

Dziękuję rodzicom wraz z dziećmi  za współrealizację podstawy programowej.Utrwalanie.
Jestem pod telefonem
Nowość dla dzieci  na vod.tvp.pl
 

Lwie warsztaty w Centrum Odlewnictwa Artystycznego.

W Gliwicach oprócz dwóch słynnych lwów: „Lwa śpiącego” i „Lwa Czuwającego” rzeźbiarza Theodora Erdmanna Kalidego znajdują się jeszcze dwa lwy „Lwy leżące”. Autorem lwów leżących jest niemiecki rzeźbiarz, malarz i grafik Johann Gottfried Schadow. Rzeźby znajdują się przed wejściem głównym do Palmiarni Miejskiej. Lwy leżące z uniesionymi głowami wieńczą dwie ukośnie murowane podstawy. Wykonane zostały z żeliwa w 1830 r. w Królewskiej Odlewni Żeliwa w Gliwicach.

Historia tych właśnie lwów i miejsce ich powstania było tematem dzisiejszej wyprawy naszej najstarszej grupy przedszkolne.

Mama Marty i pan Tomasz Ocieczek, dyrektor Zespołu Szkół im. J. Korczaka poczytali naszym Sówką.

Czyli z cyklu Małego Misia w świecie wielkiej literatury.

Prawdziwy kosmos…

Mateusz, zapaleniec kosmosu, wraz ze swoim tatą przybliżyli nam ten temat. Prelekcja jaka z ich udziałem odbyła się w Sówkach okazała się ogromnym sukcesem. Panowie poopowiadali i pokazali jak tam u góry wygląda i jak może tam funkcjonować człowiek. Wielką atrakcją okazał się strój Tomka i gadżety z jakimi zjawili się w grupie. Dziękujemy.

 Wizyta na poczcie i w aptece.

W ramach edukacji prozawodowej, która prowadzona jest w naszym przedszkolu, Sówki odwiedziły pobliską pocztę oraz aptekę. Pani Lidia opowiedziała o zawodzie listonosza i pracy na poczcie oraz w aptece, jednak aby poczuć prawdziwy smak tych zawodów pokazała dzieciom jak to wygląda od środka.

                              

Czary mary z wody, czyli spotkanie z p. Danusią

Kolejny raz zagościła u nas p. Danusia. Tym razem pokazała maluchom parę naukowych sztuczek związanych z wodą. Pokaz był fascynujący, bo kto by pomyślał, że zużyciem tej zwykłej wody można tyle zrobić, no i to tak ciekawych doświadczeń.

Lekcja biblioteczna w Sówkach

Dziękujemy naszemu Gościowi za zabawę i naukę jaką przyniósł z sobą do przedszkola.

Mały Mis w świecie bezpiecznego internetu…

Nasz kolega mały Miś, zabrał dziś Sówki na lekcję informatyki, gdzie dowiedziały się jak działa internet i jak się w nim poruszać by było to bezpieczne. Sówki z zainteresowaniem słuchały ciekawostek p. Małgosi i z przyjemnością sprawdziły swoje praktyczne umiejętności.

Uroczystość „Dnia Babci i Dziadka”

Wspaniały wystrój, odświętne stroje no i szacowni goście, dla których przygotowano prawdziwą galę z okazji ich święta. Dzień Babci i Dziadka w naszym przedszkolu był wielkim wydarzeniem, w którego przygotowanie wszyscy włożyli wiele trudu i serca. Opłaciło się. Tańce, śpiewy, a nawet pokazy prawie akrobatyczne, zaprezentowały nasze przedszkolaki dla swoich kochanych Dziadków. Pod okiem czujnych nauczycielek wszystko poszło doskonale. Dziękujemy gościom za przybycie i już zapraszamy za rok na kolejną dawkę emocji i wzruszeń.

Naszym drogim paniom: Agnieszce, Ani, Asi oraz Lidce, składamy ogromne podziękowania za pracę włożoną w przygotowanie maluchów, naszym woźnym paniom Agnieszką za pomoc w organizacji imprezy, a drogim rodzicom za poczęstunek.

Już 17 lutego…

Nasze przedszkole odwiedzili strażacy. Przybliżyli nam ten ciekawy i niebezpieczny zawód oraz zaprezentowali umiejętności ratownicze. Dzieci uczyły się technik pierwszej pomocy przedmedycznej i same ratowały życie, ćwicząc na fantomie.

A z Cyklu czytana z Misiem, jeden z naszych gości, pan Łukasz również przeczytał dzieciakom kolejną bajkę za co jesteśmy mu bardzo wdzięczni

Dziękujemy wszystkim, którzy uświetnili dzień w przedszkolu i tradycyjnie zapraszamy znowu.

Czytanie z Małym Misiem..

W przedszkolu zagościła pani Danusia, wieloletni pedagog naszej szkoły. To ona właśnie, jako kolejna osoba zaproszona przez panią Lidię, wciągała małe Sówki w świat książek. Podziwiając zapał i dziękując za poświęcony czas, zapraszamy ponownie życząc wiele sił i zdrowia.

Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury…

Dziś zagościła u nas mama Karolka. Miś wraz z nią przeczytali kolejna historię wciągającą dzieci w świat literatury. Nie zabrakło również wspólnej zabawy. Zapraszamy kolejnych rodziców do poczytania dzieciakom, to wielki zaszczyt móc Państwa gościć, a dla dziecka ogromne przeżycie i duma…

Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury…

Zaszczyt poczytania dla Sówek wraz z Misiem miał pan wicedyrektor. Maluchy usłyszały pouczające opowiadania dotyczące spojrzenia na różne sytuacje z dwóch stron oraz o przygodach małej, dobrej czarownicy. Miś zaprosił na kolejne czytanie, a kogo ten zaszczyt dotknie? Zobaczymy już wkrótce…

Zimowa lekcja biblioteczna naszych Sówek…

Jak widać powyżej, my tu wcale nie próżnujemy. Ciągle zdobywamy wiedzę i umiejętności, a sposobów na to mamy bez liku. Ferie to świetny czas by odwiedzić bibliotekę, czy inne blisko dostępne miejsca by się czegoś dowiedzieć i miło spędzić czas…

Nasze Sówki dowiedziały się dziś wiele na temat bezpieczeństwa podczas ferii. Wszystko możecie przeczytać wyżej…

Przedszkolaki, jak tradycja każe, również obchodziły swoja wigilię. Nie zabrakło opłatka, rybki i serdecznych życzeń. Maluchy złożyły życzenia wszystkim pracownikom przedszkola, a i sam pan Dyrektor zawitał z takowymi w grupie. Z małych usteczek popłynęły kolędy, które rozweselały cały ten świąteczny dzień.

Świąteczne warsztaty w „Zamku Piastowskim” w Gliwicach

Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury..

Program jaki realizuje grupa Sówek, polegający na przekazywaniu najmłodszym miłości do czytania rozpoczęty. Miś będzie przekazywany z rąk do rąk, a z nim książka, którą maluchy będą czytać wraz z rodzice, zaproszonymi gośćmi i nauczycielami. Pierwszym czytającym był pan Dyrektor, którego Sówki ugościły w grupie.

Pieczenie pierniczków….

Smakowity był to dzień w Sówkach, pieczenie pierniczków, którym dowodziły prawdziwe szefowe kuchni, wyszło doskonale.

Skip to content