Tutaj żadnego komentarza nie trzeba…

Ogłaszam koniec tygodnia dotyczącego przetworów zakończonego tym pysznym akcentem…:)

Kiszenie kapusty udało się doskonale, może technika i wykonanie inne niż kiedyś ale efekt powinien być zadowalający. Tygryski z ochotą przystąpiły do pracy i po instruktażowym filmie, który możemy zobaczyć obok i do czego zachęcam, wzięły się do dzieła.

Czas na przygotowanie się do zimy. Nasze Tygrysy poznały dziś techniki konserwowania żywności. Po teorii przyszedł czas na zajęcia praktyczne. Maluchy ochoczo zabrały się do dzieła, a efektem ich pracy są, miejmy nadzieję, pyszne i zdrowe kompoty, którymi wkrótce poczęstują w domu swoich najbliższych.
Dziękujemy za zaopatrzenie w produkty.
W piątek poznamy kolejną technikę…Proszę o dokładne umycie nóg przez dzieciaki:)

 

Te przepiękne obrazy wyszły dosłownie spod dłoni wspaniałych Tygrysich artystów. Nasze dzieciaczki po zajęciach dotyczących jesiennych barw stworzyły te cuda. Każdy z obrazów powstał dzięki świetnej współpracy i uważnemu uczestnictwu w zajęciach. Możemy być dumni z naszych Jesiennych Artystów.

DZIEŃ CHŁOPCA

30 września obchodziliśmy w naszej Grupie Dzień Chłopca. 

Drodzy Rodzice!!!
W związku z rosnącą, w ostatnim czasie ilością zachorowań na covid -19 została podjęta decyzja o zachęcaniu dzieci do noszenia maseczki w częściach wspólnych. Oznacza to, że dzieci będą musiały mieć założoną maseczkę rano od godziny 7 – 8  oraz od 13,30 -16. Wtedy, kiedy będą przebywać w grupach łączonych. W miarę możliwości proszę zaopatrzyć dziecko w maseczkę, Pozdrawiam,

Dziś na zajęciach rozmawialiśmy o jesieni, która wielkimi krokami przemierza nasze otoczenie. Po zajęciach dydaktycznych przyszedł czas na prace praktyczne. Zgodnie z zapowiedzią rozpoczęliśmy pierwszy etap tworzenia zaułku gdzie będą mogły przezimować, nie tylko owady ale i małe stworzenia zapadające w sen zimowy. Tygryski pomogły zorganizować, przygotować i zainstalować jedną z części naszego hotelu dla owadów. Konstrukcje te mogą przybierać różne formy i być zrobione z przeróżnego materiału. Oby mógł tam wpełznąć ów owad i w spokoju przezimować. My wykorzystaliśmy starą kłodę, służącą kiedyś jako podpora płotu. Kolejny etap prac to domek dla jeża, poczekamy tylko aż opadnie więcej liści.

Podczas prac zachowane były wszelkie środki ostrożności i nadzór osób dorosłych.

POWITANIE PANI JESIENI

W czwartek powitaliśmy  kalendarzową jesień. Na początku zrobiliśmy kolorowe liście i wyruszyliśmy na wycieczkę do parku w poszukiwaniu darów jesieni.

TE LITERY JUŻ ZNAMY

Konsultacje

Drodzy Rodzice! przypominam, że konsultacje indywidualne odbywać się będą w każdy pierwszy czwartek miesiąca o godzinie 16. Z uwagi na sytuację związana
z covid-19 oraz reżim sanitarny bardzo proszę o wcześniejszą informację o chęci rozmowy.

Spotkanie ze strażakami

     Nasze Tygryski dzielnie dziś się spisały. Na zajęciach dowiedziały się jak i kto udziela pomocy. Potem swoją wiedzę mogły wykorzystać praktycznie i zaprezentować podczas pokazu zorganizowanego przez OSP Bojków. Największą atrakcją był oczywiście lśniący wóz strażacki, który z zachowaniem środków ostrożności można było zobaczyć od środka.

    Dziękujemy ochotnikom z OSP Bojków za wspaniałą prezentacje i uświetnienie dnia.

 

DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

W poniedziałek 21 września obchodziliśmy Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka, w ramach którego na Tygryski czekało wiele atrakcji i niespodzianek.

  

 

SPOTKANIE Z POLICJANTEM

W piątek 18 września nasze przedszkolaki odwiedził dzielnicowy pan Piotr Radzik w ramach akcji bezpieczny przedszkolak. Opowiedział naszym Tygryskom jak należy poruszać się po drogach i jak zachowywać się w razie kontaktu z nieznajomym. Pan policjant podarował naszym przedszkolakom odblaski, które pozwolą być widoczny na drodze. Na zakończenie dzieciaki mogły pooglądać radiowóz policyjny.

      Nasze Tygryski chcą być bezpieczne na drodze. Poznały dziś zasady poruszania się na drogach publicznych oraz znaczenie najważniejszych znaków. Wiedzą jak postępować podczas przechodzenia przez jezdnię wiec drodzy rodzice, razem z nimi przestrzegajmy przepisów.
      Był to fajny dzień w przedszkolu, a przed nami jeszcze wiele atrakcji w tym tygodniu…

Planeta dzieci. Sześciolatek. Miesięczny plan pracy – wrzesień

Cele ogólne:
• wprowadzenie pojęć dobre maniery i odwaga;
• poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
• ustalenie podstawowych zasad zachowania w grupie;
• nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
• nabieranie przeświadczenia o pozytywnej roli współpracy w osiąganiu celu;
• poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
• uświadamianie roli osób dorosłych w życiu przedszkola/szkoły i szacunku do wykonywanej przez nie pracy;
• poznanie zawodów w otoczeniu dziecka (pracownicy przedszkola/szkoły);
• poznawanie zawodów służących bezpieczeństwu całego społeczeństwa (policjant, ratownik, strażak);
• rozwijanie sprawności motorycznej, umiejętności rzutu do celu i współpracy w grupie;
• kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
• posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała: prawa, lewa, w prawo, w lewo, nad, pod, przed, za, między;
• kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabaw ruchowych, tańca itp.;
• rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
• rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie, dłuższego wypowiadania się na temat ilustracji;
• rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie kształtów figur geometrycznych, liter i wyrazów (czytanie globalne);
• rozwijanie percepcji słuchowej przez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, u, i, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
• zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w języku angielskim;
• rozwijanie pamięci słuchowej przez naukę piosenek Planeta dzieci, Zawody, Ola, Agnieszka, wiersza Felek, tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
• rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas pracy w Kąciku Dobrego Startu;
• rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej przez wprowadzenie kroku podstawowego i układu tanecznego do polki na podstawie tańca Doudlebska polka;
• różnicowanie metrum 2/4;
• wdrażanie do stosowania zasad bezpieczeństwa w przedszkolu/szkole i na ulicy – utrwalanie zasad poruszania się po chodniku i przechodzenia przez jezdnię, zasad bezpieczeństwa podczas jazdy samochodem;
• kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
• kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji;

Działania na cały miesiąc:
• zabawy dowolne w kącikach tematycznych wg zainteresowań i inwencji dzieci przy niewielkim wsparciu N.; poznawanie otoczenia, zachęcanie do różnej aktywności;
• stwarzanie atmosfery życzliwości i akceptacji przez powitanki;
• kształtowanie codziennych nawyków higienicznych – samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk po przyjsciu do przedszkola, po skorzystaniu z toalety, po zabawie i przed posiłkiem;
• wdrażanie do samodzielności przez przygotowanie stolików do posiłków, zajęć, sprzątanie po posiłkach, zabawie, zajęciach, samodzielne ubieranie się i rozbieranie podczas wyjść poza budynek, wybieranie potrzebnych narzędzi i materiałów do zabaw;
• zestaw ćwiczeń porannych nr 1, 2;
• zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 1, 2;
• codzienny pobyt na świeżym powietrzu ; wdrażanie do samodzielności w codziennych czynnościach samoobsługowych;
• zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym,
• „Kącik Molika Książkowego” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub odtwarzanych z audiobooka.

Zapraszam rodziców Tygrysków na godzinę 16:00, na plac zabaw bądź na dolny hol w szatni szkoły (uzależnione od pogody).
Pozdrawiam wychowawca
Szanowni Państwo,
Nowy rok szkolny niesie nowe wyzwania. W roku szkolnym 2020/2021 wychowawcą Tygrysków zostaje pani mgr Ewa Słaboń, która zastąpi panią Joasię w tym roku. Jest to sytuacja losowa, niezależna od nas. Pani Asi życzymy dużo zdrówka i czekamy za rok, a pani Ewie sukcesów i wytrwałości.

Pozdrawiam

Adam Walczak

wicedyrektor SP 8

 


1 – 5.06.2020

Szept w szumie wiatru – Zesłanie Ducha Świętego.

Jak można usłyszeć szeptaną cicho tajemnicę? Szeptu się słucha z nadstawionym uchem i …duszą. A jak nadstawiać uszy duszy? O to trzeba spytać Matki Boskiej i Apostołów, gdy po pożegnaniu się z Panem Jezusem wstępującym do nieba czekali cicho i cierpliwie na obiecanego im Pocieszyciela. Ale nie wiedzieli, skąd, jak i kiedy przyjdzie ani jak wygląda … . Dlatego ukryli się przed gwarem różnych gaduł i krzykaczy w Wieczerniku. I tam nie rozmawiali, tylko modlili się tak cicho, że tylko Pan Bóg ich słyszał. Byli jak świece czekające na to, by je ktoś zapalił. I tak czekając, w końcu się doczekali. Bo nagle jakby znikąd zaszumiał wiatr i zapalił nad nimi jasne płomyki. O, jak im od tego w głowach pojaśniało! Jak wszystko nagle zaczęli rozumieć i widzieć, co mają mówić o Panu Jezusie. Wtedy razem wybiegli z Wieczernika i przemówili. Ale tak, jakby znali wszystkie języki, bo każdy cudzoziemiec ich rozumiał. A wyglądali tak, jakby tańczyli i śpiewali z radości. Niektórzy nawet myśleli, że może oni za dużo wina wypili. Ale to nieprawda! Czasem komuś radość zaszumi w głowie. A kogo oni usłyszeli w tym szumie? Kto im tak myśli porozświecał? Kto kazał im wyruszyć na wszystkie strony świata? TO DUCH ŚWIĘTY POCIESZYCIEL. Cichy i potężny. Mądry i roztańczony jak płomień. Biegnący jak nadzieja. I dlatego Apostołowie z Nim mogli w świat wyruszyć, nie mając nic oprócz Niego w duszy.

Posłuchaj pieśni pt. „Duchu Święty uśmiechnięty” https://www.youtube.com/watch?v=u6Fm_szQ070

Pokoloruj załączoną kolorowankę : http://www.wikom.pl/pm100lodz/upload/user/zdalne_nauczanie/Zeslanie_Ducha_Swietego..jpg

Obejrzyj filmy „Zesłanie Ducha Świętego” https://www.youtube.com/watch?v=6UAHAhFNQTo

25 – 29.05.2020

Pan Jezus wstępuje do nieba.

Poznajemy historię według podanego linku: Wniebowstąpienie Pana Jezusa. Komentarz do Ewangelii https://www.youtube.com/watch?v=SZ838zG_F6k

Zachęcamy Was do wspólnego śpiewania: Niebo jest w sercu mym(Diakonia Modlitwy i Tańca) – Mocni w Duchu): https://www.youtube.com/watch?v=OU6hVoYqzls

A teraz czas na zabawę: https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/224577-wniebowst¹pienie

Kochamy naszą Mamę.

Zapraszam Was do obejrzenia krótkiej Opowieści o życiu Maryi

https://www.youtube.com/watch?v=AoURjRhkbV0

Posłuchajcie słów podanej piosenki i razem zaśpiewajcie: Arka Noego – Mama Królowa: https://www.youtube.com/watch?v=LSnpQYW_44I

Posłuchajcie słów podanej piosenki: Piosenki w wykonaniu dzieci – Czy wy wiecie, że jesteśmy świątynią –https://www.youtube.com/watch?v=L0y8wjb6hvo

A teraz czas już na zabawę! Maryja – Królowa nieba i ziemi

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/230324-maryja-królowa-nieba-i-ziemi

18 – 22.05.2020

Święty Jan Paweł II. Katecheza z okazji 100. rocznicy urodzin.

https://www.youtube.com/watch?v=kpa5ZxPlhy0

11 – 15.05.2020

Kolorowanka Matka Boska Częstochowska do wydrukowania:
https://www.maluchy.pl/kolorowanki/kolorowanka-735-Matka-Boska-Czestochowska.html
Posłuchaj piosenki: MAŁE ANIOŁKI – MATKA BOSKA
https://www.youtube.com/watch?v=s3Ski-eVn64

4 – 8.05.2020

Witajcie Dzieci. Z okazji ostatniej niedzieli Dobrego Pasterza, proszę abyście ułożyli sami, lub przy pomocy starszej osoby puzzle oraz nauczyły się piosenki.

Puzzle:
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/214209-dobry-pasterz
Piosenka:
https://www.youtube.com/watch?v=vaopqbIwsR0

27 – 30.04.2020

Szanowni Rodzice, Drogie dzieci – Polecam kanał Mocni w Duchu dla dzieci w różnym wieku. Codziennie nowa transmisja.

https://www.youtube.com/watch?v=xZRVRevJRtk

A tu obrazek do wydrukowania i pokolorowania
https://www.e-kolorowanki.eu/chrzescijanskie/zmartwychwstanie-jezusa/

20 – 24.04.2020

Religia- zobaczcie drogie dzieci film o św. Faustynie Kowalskiej

https://www.youtube.com/watch?v=984Jyp65J_Y&t=4s

14 – 17.04.2020

https://www.youtube.com/watch?v=IcU94EeMVps

Zobacz Kronikę Wielkiego Tygodnia:

https://www.youtube.com/watch?v=RM6YAfIl6Z4

Stwórz domowe misterium – propozycja:

https://www.youtube.com/watch?v=uIbRUhnzzpA

30.03-3.04.2020

https://www.youtube.com/watch?v=w_Zu3MgPBzc&t=451s


1 – 5 czerwca 2020

25 – 29.05.2020

18 – 22.05.2020

11 – 15.05.2020

4 – 8.05.2020

20 – 24.04.2020

23 – 27.3.2020


LOGOPEDIA 1 – 5.06.2020

LOGOPEDIA 25 – 29.05.2020

LOGOPEDIA 18 – 22.05.2020

LOGOPEDIA 11 – 15.05.2020

LOGOPEDIA 4 – 8.05.2020

LOGOPEDIA 27 – 30.04.2020

LOGOPEDIA 20.04-24.04.2020

LOGOPEDIA 6.04-10.04.2020

LOGOPEDIA 30.03-3.04.2020

LOGOPEDIA 23.03-27.03.2020


Tydzień 01.06-05.06.2020r.

Temat tygodnia: „Dzień dziecka”

Poniedziałek

1) „ Emocje”- Rodzic prezentuje dziecku ilustracje postaci wyrażające gestami i mimiką : radość, złość, smutek, zdziwienie. Następnie zadaje pytania:

  • Jak myślisz w jakim nastroju są te osoby?

  • W jakich sytuacjach odczuwasz takie emocje?

Ilustracje znajdują się na grupie.

2) Bajka o emocjach– film edukacyjny

https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs

3) Praca z kartą 4, zadanie 17- Dziecko opowiada co znajduje się na ilustracji po lewej stronie, a następnie wyszukuje na obrazku elementy znajdujące się po prawej stronie kartki i rysuje obok każdego z nich czerwoną kropkę. Na następnej stronie, dziecko skreśla w ramce to, co nie pasuje do pozostałych elementów.

4) „ Podajmy sobie ręce” –osłuchanie z piosenką. Nauka słów . Rodzic rytmicznie recytuje słowa, a dziecko je powtarza.

Podajmy sobie ręce”

Chociaż świat dokoła

dziwny jest i wielki,

a my tacy mali

,
mali jak kropelki

Podajmy sobie ręce

w zabawie i w piosence

w ogródku przed domem,

na łące znajomej.

Podajmy sobie ręce

przez burze i przez tęcze,

pod gwiazdą daleką,

nad rzeczką i rzeką.

Kiedy nagle z bajki

zniknie dobra wróżka,

kiedy szary smutek

wpadnie do fartuszka

Podajmy sobie ręce


Choć nas czasem dzielą

nieprzebyte góry

,
nieskończone drogi

,
zachmurzone chmury

Podajmy sobie ręce…

Plik z piosenką znajduje się na poczcie grupy.

Wtorek

1) „Prawa dzieci”- słuchanie opowiadania Olgi Masiuk czytanego przez Rodzica. Rozmowa dotycząca treści opowiadania. Rodzic pyta dziecko:

  • Jaki problem miała Marysia?

  • Dlaczego dzieci uważały, ze nie mają żadnych praw?

  • Co to znaczy mieć do czegoś prawo?

  • Jakie prawa mają dzieci?

  • Jakie prawa mają dorośli?

Plik z opowiadaniem znajduje się na grupie.

2) „Prawa dziecka” – film edukacyjny

https://www.youtube.com/watch?v=f4tbWJo02q4

3) „ Prawa dziecka” – osłuchanie z piosenką

https://www.youtube.com/watch?v=zwS_J432Skc

4) Kolorowanka „ Moje prawa” – plik z kolorowankami znajduje się na grupie

Środa

1) „ Dzieci świata ”- słuchanie wiersz Wincentego Faber czytanego przez Rodzica. Rozmowa dotycząca treści wiersz. Rodzic pyta dziecko:

  • Z czego śmiały się dzieci w Afryce?

  • Dlaczego te dzieci śmiały się ze śniegu?

  • Z czego śmiały się dzieci w Grenlandii?

  • Dlaczego te dzieci śmiały się z gorącej pustyni i palm?

  • Jakie święto obchodzimy 1 czerwca?

Dzieci świata

W Afryce w szkole, na lekcji,

śmiała się dzieci gromada,

gdy im mówił malutki Gwinejczyk,

że gdzieś na świecie śnieg pada.

A jego rówieśnik Eskimos,

tez w szkole w chłodnej Grenlandii,

nie uwierzył, że są na świecie

gorące pustynie i palmy.

Afryki ani Grenlandii

my także jak dotąd nie znamy,

a jednak wierzymy w lodowce,

w gorące pustynie, banany.

I dzieciom z całego świata

chcemy ręce uścisnąć mocno

i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,

jak i z nas samych wyrosną.

2) My dzieci świata – bajka edukacyjna

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0&feature=you.be

3) Praca z kartą 4, zadanie 18- Dziecko koloruje postać Indianina zgodnie z podanym kodem. Następnie łączy dzieci z właściwym domem.

4) Indiański pióropusz- wycinanka nr. 50Dziecko z pomocą rodzica wykonuje ozdobę zgodnie z instrukcją z wycinanki.

Czwartek

1) Praca z kartą 4, zadanie 16a – dziecko wyróżnia zbiór pusty, otacza pętlą zwierzęta, które nie mają nic do jedzenia oraz psią miskę, która jest pusta.

2)Praca z kartą 4, zadanie 16b- dziecko ozdabia cyfrę zero, a następnie łączy z zerem te pętle, w których nie ma żadnych elementów.

3) Praca z kartą 4, zadanie 19- dziecko koloruje drogę według kodu, a następnie koloruje domki taki same jak domek Paka.

4) Woogie-boggie- zabawa ilustracyjna do piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=KeKgAM3oUVc

Piątek

1) „ Jesteśmy dziećmi”- osłuchanie z piosenką

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

2) Dzień dziecka- kolorowanka

https://www.e-kolorowanki.eu/kartki-okolicznosciowe/dzien-dziecka-kolorowanki-darmowe/

3) Ile widzisz przedmiotów?

https://www.matzoo.pl/zerowka/ile-przedmiotow_50_353

4) Zatańcz ze mną mamo!

https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY

https://www.youtube.com/watch?v=3MiyEskvmm8


Tydzień 25 – 29.05.2020r.

Temat tygodnia: „Zwierzęta”

Poniedziałek

1) „ Zwierzątko”- słuchanie opowiadania Olgi Masiuk czytanego przez Rodzica. Rozmowa dotycząca treści opowiadania. Rodzic pyta dziecko:

  • O jakim psie marzył Jacek?

  • Jaki był pies Jacka?

  • Skąd Jacek wziął swojego psa?

Plik z opowiadaniem znajduje się na grupie.

2) „Nasi pupile”- rozwiązywanie zagadek Tomasza Jabłońskiego.

  • Któż to ma swe piórka takie kolorowe?

Któż to tak uciesznie przechyla swoją głowę?

Chętnie dużo mówi, okiem swoim mruga,

Jeśli mieszka w klatce, to pewnie…(papuga)

  • Kosmate futerko,

Oczka jak paciorki,

W bębenku wciąż biega,

podobne do norki. ( chomik)

  • Małe, kolorowe, żyją w szklanym domu.

Choć nie mają głosu, nie wadzą nikomu. ( rybki)

  • Pełne wody lecz nie morze,

Rybki ma- lecz nie jezioro,

Zanim spać się dziś położysz,

Pokarm wsyp, będzie wesoło. ( akwarium)

  • Cóż to jest za zwierzę: zwinięte jak lina,

Podwójny ma język, na drzewa się spina. ( wąż)

3) Praca z kartą 4, zadanie 14- Dziecko prowadzi zwierzęta do ich domów, a następnie łączy zwierzęta z ich cieniami.

4) „ Domowa piosenka” –osłuchanie z piosenką. Nauka słów . Rodzic rytmicznie recytuje słowa, a dziecko je powtarza.

Domowa piosenka

Kiedy wracam ze szkoły

i otworzyć chcę drzwi,

już od progu dobiega

zawsze wierny głos psi.

Na dywanie w pokoju

do nóg łasi się kot,

a w pudełku pod stołem

chomik chowa się w kąt.

Ref.:Każdy ma jakiegoś bzika,

każdy jakieś hobby ma,

a ja w domu mam chomika,

kota, rybki oraz psa. X2

Kiedy smutno mi czasem

przyjdzie do mnie pan pies,

poda łapę, zapyta,

nie martw się, co ci jest?

Kot zamruczy pod nosem

chomik także da znać,

i od razu weselej,

już zaczynam się śmiać.

Plik z piosenką znajduje się na poczcie grupy.

Wtorek

1) Tropimy głoskę „z” – dziecko wyszukuje w domu lub wymyśla przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską z.

2)Praca z kartą 4, zadanie 13a – dziecko czyta globalnie wyraz podstawowy zebra i dzieli na sylaby. Koloruje tyle kwadratów ile jest sylab w wyrazie zebra. Następnie opowiada co przedstawiają obrazki i umieszcza nalepki w odpowiednim miejscu. Na dole strony koloruje na czerwono ramki z obrazkami , w których nazwach na początku słychać głoskę z, a na zielono- w których nazwach w środku słychać głoskę z.

3) Praca z kartą 4, zadanie 13b- Dziecko przy słuchaniu wiersza „ Basia w zoo”wodzi palcem w tunelu zgodnie ze wskazanym kierunkiem, potem rysuje samodzielnie. Następnie kończy szlaczek znajdujący się na dole strony.

Basia w zoo

Płowa grzywa, z karku spływa

dumna mina, groźna brew!

Jak to zwierzę się nazywa?

LEW!

Pysznie kroczy, myśląc o czymś,

Jakby miał sto ważnych spraw!

Kto ma ogon w pawie oczy?

PAW!

Igła w igłę, szpilka w szpilkę-

co to za kolczasty zwierz?

No, Basieńko pomyśl chwilkę .

JEŻ!

Chociaż wielki jest jak góra-

śmiało możesz podejść doń.

Zgadnij co to za figura?

SŁOŃ!

4) „ Idziemy do zoo”- zabawa muzyczno- ruchowa

https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

Środa

1) „ Czworonożni pacjenci”- słuchanie tekstu Zofii Gorczyckiej czytanego przez Rodzica. Rozmowa dotycząca treści tekstu. Rodzic pyta dziecko:

  • Kim był przyjaciel dziadka?

  • Kogo ten lekarz leczył?

  • Komu najpierw pomógł lekarz?

  • Co zrobił pies przy następnej wizycie lekarza?

  • Jak nazywa się lekarz, który leczy zwierzęta?

Czworonożni pacjenci

Dziadek Franka ma przyjaciela lekarza. Pewnego wieczoru przyjaciel odwiedził go.

– Jak dobrze, że jesteś – mówi dziadek. – Nasz Kusy zwichnął nogę. Poradź mi co mam robić.

Lekarz ogląda chorą łapkę, nastawia, bandażuje. I Kusy wkrótce jest zdrów. Po tygodniu doktor znów odwiedza przyjaciela. Kusy wita się z nim, a potem wybiega z pokoju. Po chwili wraca, ale nie sam. Obok niego skacze na trzech nogach kulejący buldog.

– Ach! – woła lekarz- przyprowadziłeś mi pacjenta! Nie ma rady, muszę mu pomóc. Dobry z ciebie, piesku, kolega!

Kusy liże rękę lekarza. Dziękuje mu.

2) „Spacer węża” – dziecko, stojąc, nabiera bardzo dużo powietrza. Rodzic zwraca uwagę , by nie unosiło przy tym ramion. Dziecko idzie, wypuszczając powietrze bardzo wolno, z jednoczesnym mówieniem głoski s. Gdy zabraknie dziecku powietrza, zatrzymuje się, nabiera powietrza i ponownie rusza. Dobrze ,aby do zabawy włączyli się rodzice i rodzeństwo.

3) Praca z kartą 4, zadanie 15- dziecko rozcina obrazek, a następnie układa go z pamięci i przykleja na czystej kartce formatu A4.

4) Zeszyt grafomotoryczny, str 49- dziecko koloruje papugę według wzoru, a następnie rysuje po śladzie szlaczek.

Czwartek

1)„Zoo” – słuchanie wiersza Mieczysławy Danuty Wawiłow czytanego przez Rodzica. Rozmowa dotycząca treści wiersza. Rodzic pyta dziecko:

  • Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu?

  • Co robią poszczególne zwierzęta?

  • Dlaczego zamyka się zwierzęta w ogrodach zoologicznych?

  • W jaki sposób możemy pomóc zwierzętom w ogrodach zoologicznych?

ZOO

W zoo jest wesoło,

ludzie chodzą wkoło,

byk ma duże rogi,

bocian nie ma nogi,

foka siedzi w stawie,

nie widać jej prawie.

Słonie wodę piją,

niedźwiedzie się biją,

sowa w domku siedzi,

boi się niedźwiedzi.

Ale najładniejsze

są zielone rybki,

patrzą sobie na mnie

zza zielonej szybki

i zębów nie mają,

i rogów nie mają,

i tylko tak sobie

pływają, pływają,

i się uśmiechają.

2)„ Kto mieszka w zoo”- rozwiązywanie zagadek . Rodzic recytuje wiersz Marii Terlikowskiej, a dziecko dopowiada rozwiązania.

Basia w zoo

Płowa grzywa, z karku spływa

dumna mina, groźna brew!

Jak to zwierzę się nazywa?

LEW!

Pysznie kroczy, myśląc o czymś,

Jakby miał sto ważnych spraw!

Kto ma ogon w pawie oczy?

PAW!

Igła w igłę, szpilka w szpilkę-

co to za kolczasty zwierz?

No, Basieńko pomyśl chwilkę .

JEŻ!

Chociaż wielki jest jak góra-

śmiało możesz podejść doń.

Zgadnij co to za figura?

SŁOŃ!

3) Zeszyt grafomotoryczny, str. 50- dziecko rysuje lwa po śladzie oraz po linii przerywanej, a następnie ozdabia obrazek.

4) „ Lulek jedzie do Zoo” – https://www.youtube.com/watch?v=xlXEn3l6vYM

Piątek

1) „ Nieznajome zwierzę” – rozmowa rodzica z dzieckiem. Rodzic zadaje pytania:

  • Jak mogą zachowywać się zwierzęta spotkane na ulice, na podwórku?

  • O czym należy pamiętać, kiedy spotkamy gdzieś nieznajome zwierzę, np. psa?

  • Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas spaceru widzimy za ogrodzeniem psa?

  • Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas pobytu w zoo oglądamy zwierzęta na wybiegu?

2) Rodzic wraz z dzieckiem ustala zasady zachowania się podczas spotkania z nieznajomym zwierzęciem:

  • trzymamy ręce z dala od ogrodzenia, za którym jest pies:

  • stoimy spokojnie i bez ruchu, gdy pies nas wącha,

  • gdy pies na nas skacze, zwijamy się w kłębuszek,

  • nigdy nie dotykamy nieznanych zwierząt,

  • w zoo stoimy w wyznaczonych miejscach,

  • nie dokarmiamy zwierząt.

3) Dodawanie zwierzątek w zakresie 6- https://www.matzoo.pl/zerowka/dodawanie-zwierzatek-w-zakresie-6_51_209

4) „ Ręce do góry”- https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A


18.05 – 22.05.2020r.

 „Mama i tata”

Poniedziałek

1) „Moja wesoła rodzinka” – osłuchanie z piosenką. Nauka słów . Rodzic rytmicznie recytuje słowa, a dziecko je powtarza.

Moja wesoła rodzinka

My rodzinę dobrą mamy,
zawsze razem się trzymamy!
I choć czasem czas nas goni,
My jak palce jednej dłoni!

Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!

Mama zawsze kocha czule,
ja do mamy się przytulę,
w bólu, żalu i rozterce,
bo mam mama wielkie serce!

Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!

Z tatą świetne są zabawy,
z nim świat robi się ciekawy!
Tata ma pomysłów wiele,
jest najlepszym przyjacielem!

Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!

Gdy napsocę i nabroję,
stoję w kącie, bo się boję!
Tata skarci, pożałuje,
a mamusia pocałuje!

Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!

Kiedy nie mam taty, mamy,
wszyscy sobie pomagamy!
I choć sprzątać nie ma komu,
jest wesoło w naszym domu!

Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!

Plik z piosenką znajduje się na poczcie grupy.

2) Praca z kartą 4, zadanie 9- Dziecko nakleja brakujące elementy we właściwych miejscach. Następnie łączy w pary kostki z taką samą liczbą oczek. Ilość par dziecko zapisuje za pomocą kresek w ramce.

3) „Moja rodzina” – praca plastyczna. Dziecko rysuje portrety swoich rodziców.

Wtorek

1) „ Jak mama odczarowała wielkoluda” słuchanie opowiadania Joanny Papuzińskiej czytanego przez Rodzica. Rozmowa dotycząca treści opowiadania. Rodzic pyta dziecko:

  • Co wydarzyło się pewnego dnia w mieście?

  • Co zrobiła mama, by pomóc dzieciom?

  • Kim okazał się wielkolud?

  • Dlaczego stał się wielkoludem?

  • Jaki sposób znalazła mama, by jej dzieci nie stały się wielkoludami?

Plik z tekstem opowiadania znajduje się na poczcie grupy.

2) Praca z kartą 4, zadanie 10- Dziecko wymienia sytuacje, które smucą i weselą mamę, następnie rysuje w ramce prezent dla mamy. Na kolejnej stronie dziecko przelicza kwiaty, a wynik zapisuje za pomocą kółek w ramce. Kreśli po śladzie i koloruje kwiat, który najbardziej mu się podoba.

3) „Prezent dla mamy” – praca z wycinanką 46. Dziecko odcina obrazek wzdłuż przerywanej linii. Koloruje i ozdabia według własnego pomysłu. Wypycha wszystkie elementy i zagina pozostałe. Tak powstaje przestrzenny obrazek dla mamy.

Środa

1) „ Paulinka dla mamy”- słuchanie wiersza Bożeny Formy czytanego przez Rodzica. Rozmowa dotycząca treści opowiadania. Rodzic pyta dziecko:

  • Jak Paulinka pomagała swojej mamie?

  • W jaki sposób ty pomagasz mamie?

  • Czy warto pomagać mamie?

Paulinka dla mamy

Ja Paulinka się nazywam,

po obiedzie często zmywam.

Ścieram kurze i podłogę,

śmieci także wynieść mogę.

Bardzo w tym pomagam mamie,

bo ją kocham niesłychanie.

Mamo, mamo, weź me serce,

bo ja kocham Cię najwięcej.

Przyjmij piękny bukiet kwiatów

i życzenia przedszkolaków.

2) „ Hyc, Tup, Klap” – dziecko śpiewa piosenkę, jednocześnie pokazując .

https://www.youtube.com/watch?v=WeRYx4rZRSc

3) Zestaw ćwiczeń grafomotorycznych – plik znajduje się na poczcie grupy.

Czwartek

1)„ Szczęśliwa rodzina” – bajka edukacyjna

https://www.youtube.com/watch?v=58V52JdiwPA

2) Praca z kartą 4, zadanie 11 – dziecko dorysowuje brakujące elementy w sylwecie mamy i taty oraz koloruje obrazki. Pod postaciami dziecko umieszcza naklejki z odpowiednimi wyrazami.

3) Kto jest kim?

https://view.genial.ly/5ebc0c53e87b0e0d25609230

Piątek

1) Ćwiczenia ruchowe

https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4

2) „ Ćwiczymy spostrzegawczość”

https://view.genial.ly/5ebe4a974a81770d9df4d3f7

3) Zdrowa sałatka owocowa dla mamy i taty- dziecko z pomocą rodzica kroi wybrane owoce, miesza, a następnie nakłada na miseczkę sałatkę owocową dla mamy i taty.


11 – 15.05.2020r.

Temat tygodnia: „Na łące”

Poniedziałek

1) „Łąka” – słuchanie wiersza Mieczysławy Buczkówny czytanego przez Rodzica. Rozmowa dotycząca treści opowiadania. Rodzic pyta dziecko:

  • O jakim miejscu była mowa w wierszu?

  • Co można spotkać na łące?

  • Kto mieszka na łące?

  • Dlaczego należy się tam zachowywać cichutko?

Łąka

Na łąkę trzeba iść rano

Kiedy jeszcze jest rosa-

Cichutko przystanąć

I słuchać

Jak brzęczy pszczoła jak bąk a jak osa

Patrzeć jak skrzydła motyki

Zamykają się i otwierają

Jak mała biedronka

Na łódce z listka płynie

Po zielonym kołysaniu-

A potem trzeba się pochylić

Nad każdym kwiatem

I zapytać jak mu na imię

2) „ Wiosenna łąka”- Wielka Księga Tropicieli, str. 82-83- Dziecko opisuje ilustracje . Wymienia elementy charakterystyczne dla łąki.

3)„Taniec motyli” – zabawa muzyczno-ruchowa ekspresyjna. Dziecko- motyl tańczy po całym pokoju zgodnie z podaną melodią. Do tańca można wykorzystać chusty .

https://www.youtube.com/watch?v=mFWQgxXM_b8

4) „Tulipan”- praca z kartą 4 , str.5- Dziecko koloruje tulipan według zapisanego kodu, a następnie przelicza kwiaty i koloruje te, których jest więcej.

Wtorek

1) Zagadki Beaty Gawrońskiej dotyczące mieszkańców łąki:

  • Na brzegu stawu żyją, z wieczora czy też z rana

do wody dają nura, gdy słyszą krok bociana. ( żaby)

  • Zbiera miód z kwiatów wśród łąk i pól.

Kiedy użądli sprawi Ci ból. ( pszczoła)

  • Tu cytrynek, tam paź królowej, wszędzie piękne, kolorowe.

Lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko. ( motyle)

  • Choc są bardzo małe, pracują wytrwale.

Zbierają nasionka, nie męczą się wcale. ( mrówki)

  • Powrócił do nas z dalekiej strony.

Ma długie nogi i dziób czerwony. ( bocian)

2) „ Łąka” –osłuchanie z piosenką. Nauka słów . Rodzic rytmicznie recytuje słowa, a dziecko je powtarza.

Łąka

Na wiosennej łące

tańczyły zające.

Po trawie skakały,

z łąką się witały.

Witały ślimaka,

motyla i szpaka,

żabę, kreta, muchę,

mrówkę i ropuchę.

Ref. Hej-ha, hej-ha,

raz, dwa, trzy,

z zajączkami zatańcz ty. x2

Na wiosennej łące

tańczyły zające.

Po trawie skakały,

kwiatki oglądały.

Oglądały bratki,

fiołki i bławatki,

mlecze i rumianek,

przez calutki ranek.

Plik z piosenką znajduje się na poczcie elektronicznej grupy.

3) „Bocian” – Wycinanka, str 45- Dziecko wypycha elementy , a następnie składa i ozdabia bociana. Wszystkie elementy przykleja na kartkę z bloku technicznego tak aby powstała łąka.

4) Gimnastyka buzi i języka:

  • mówienie na wydechu- dziecko nabiera powietrze nosem, a następnie wypowiada wyliczankę:

Niezapominajki to są kwiaty z bajki!

Rosną nad potoczkiem, patrzą żabim oczkiem

  • ćwiczenia języka- wysuwanie języka do przodu – język wąski i szeroki; liczenie językiem dolnych i górnych zębów.

Środa

1)„ Nikt mnie więcej nie zobaczy”- słuchanie opowiadania Władysława Kozłowskiego czytanego przez Rodzica. Rozmowa dotycząca treści opowiadania. Rodzic pyta dziecko:

  • Kto jest głównym bohaterem opowiadania?

  • Kogo spotkała gąsienica?

  • Dlaczego gąsienica obraziła się na dziewczynkę?\

  • W co przeobraziła się gąsienica?

Plik z opowiadaniem znajduje się poczcie elektronicznej grupy.

2) „Owady”- Zeszyt grafomotoryczny, str.48- dziecko rysuje owady z użyciem lusterka, a następnie koloruje obrazki.

3)Praca z kartą 4, zadanie 6, strona a- Dziecko wskazuje zwierzęta , które skaczą, latają i pełzają oraz podaje ich nazwę. Następnie rysuje tyle kresek, ile jest na obrazku wskazanych elementów.

4) Praca z kartą 4, zadanie 6 ,strona b- Dziecko koloruje żaby zwrócone z prawą stronę. Następnie nad najmniejszą żabą rysuje czerwoną kropkę.

Czwartek

1)„ Żaba – etapy rozwoju”- Praca z kartą 4, zadanie 8historyjka obrazkowa- Dziecko wycina obrazki , a następnie układa je w odpowiedniej kolejności i nakleja we właściwe miejsca. Opowiada co przedstawiają ilustracje.

2) Tropimy głoskę „ł” – dziecko wyszukuje w domu lub wymyśla przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską ł.

3)Praca z kartą 4, zadanie 7 – dziecko czyta globalnie wyraz podstawowy łapa. Następnie wycina wyrazy z dołu kartki i nakleja je we właściwych miejscach. . Na drugiej stronie przy słuchaniu piosenki „ Łąka”- dziecko wodzi palcem w tunelu zgodnie ze wskazanym kierunkiem, potem rysuje samodzielnie.

4) „ Na wiosennej łące”- Rodzic czyta historyjkę, a dziecko za pomocą gestów, ruchów i wyrazów dźwiękonaśladowczych próbuje odwzorować jej treść.

Jest piękna pogoda, świeci słonko. Wszyscy mieszkańcy łąki już wstali i wzięli się do pracy. Mrówki budują swoje miasto, zajączki skaczą po łące: kic,kic. Żabki pływają w jeziorze i kumkają : kum, kum. Ptaszki wysoko fruwają po niebie. Bocian dostojnie kroczy, klekocząc : kle,kle. Nagle powiał wiatr, trawy i kwiaty kołyszą się na wietrze: szu, szu, szu. Zaczął padać majowy deszczyk: kap, kap, kap. Wszystkie zwierzęta chowają się do swoich domów.

Piątek

1) „Wędrówki Skrzata Borówki – Łąka” – film edukacyjny

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

2) „ Połóż tam gdzie powiem” – dziecko wypycha figury geometryczne z wycinanki, str 3-6. Kładzie przed sobą kartkę oraz komplet figur. Następnie Rodzic opowiada dziecku co będzie okładać :

Ta kartka to plac zabaw, na którym jest nasze przedszkole i ogród. Weź duży kwadrat- to nasze przedszkole- i połóż go na środku kartki. Z lewej strony przedszkola rosną dwa drzewa. Weź dwa koła i połóż je przy lewej krawędzi kartki. Przed przedszkolem jest ogród, na którym stoją huśtawki i zjeżdżalnie. Weź cztery trójkąty i połóż je wzdłuż górnej krawędzi kartki, nad kwadratem. Na koniec odrysuje figury i pokoloruj prace.

3) Ćwiczenia ruchowe:

https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo

https://www.youtube.com/watch?v=Fm3ee-O7H7w


04.05-08.05.2020r.

Temat tygodnia: „Jak powstaje książka?

Poniedziałek

1) „Książka” – słuchanie opowiadania O.Masiuk czytanego przez Rodzica. Rozmowa dotycząca treści opowiadania. Rodzic pyta dziecko:

  • Czym zajmuje się pisarz?

  • Jaki problem miały dzieci?

  • Jak nazywane były słowa, które do siebie pasują?

  • O co pani poprosiła Tomka?

  • Jak Tomek poradził sobie z zadaniem?

  • O co zapytał Tomek pana pisarza?

  • Co odpowiedział pan pisarz?

  • Co trzeba zrobić, żeby napisać książkę?

Plik z tekstem opowiadania znajduje się na grupie i poczcie elektronicznej.

2) „ W księgarni”- Rodzic przygotowuje różne książki, nie tylko dziecięce . Następnie tłumaczy dziecku co to jest literatura dziecięca, młodzieżowa, dla dorosłych, encyklopedie, podręczniki i albumy. Zadaniem dziecka jest pogrupować przygotowane przez Rodzica książki.

3)Praca z kartą nr 4 zadanie 1 – dziecko odczytuje kod i umieszcza naklejki w odpowiednich miejscach. Następnie łączy w pary takie same książki i koloruje największe z nich.

4) „Zakładka”- Dziecko wycina zakładkę ( wycinanka 44) oraz dwa elementy potrzebne do jej ozdobienia. W wyznaczonych miejscach przy pomocy Rodzica robi otwory dziurkaczem. Następnie nakleja obrazki na zakładkę i ozdabia całość według własnego pomysłu. Na dole przymocowuje sznureczki.

Wtorek

1) „Kłopoty w bibliotece” – słuchanie wiersza M. Przewoźniaka czytanego przez Rodzica. Rozmowa dotycząca treści wiersza. Rodzic pyta dziecko:

  • Co się stało w bibliotece?

  • Jakie bajkowe postacie występowały w wierszu?

  • Czym różni się biblioteka od księgarni?

Kłopoty w bibliotece

Książkom w pewnej bibliotece

nudziło się tak dalece,

że ni z tego, ni z owego

zaczęły grac w chowanego.

Calineczka się schowała

za ogromny Atlas ryb.

Szukał krasnal Hałabała,

gdzie się przed nim Plastuś skrył?

Tak się wszystkie wymieszały,

że ta pani w bluzce w prążki

chodzi tutaj już dzień cały,

nie znajdując żadnej książki.

2) Praca z kartą 4, zadanie 2 –dziecko liczy głoski w wyrazach, koloruje tyle głosek ile słyszy w nazwie. Następnie łączy książki z kostką o odpowiedniej ilości oczek, tak aby ułożyć je na półce od największej do najmniejszej.

3) Zagadki :

  • Domkiem tego misia jest Stumilowy Las,

bawi się tam z przyjaciółmi przez calutki czas. ( Kubuś Puchatek)

  • Wilk- spryciarz skrył się wśród górek

i czeka aż nadejdzie… ( Czerwony kapturek)

  • Czar rzucono na nią wcześnie,

kiedy dzieckiem była.

Wpierw ukłuła się wrzecionem-

potem długo śniła. (Śpiąca królewna)

  • Oddzieliła groch od maku,

by móc pójść na bal.

Pantofelek swój zgubiła,

księciu było żal. ( Kopciuszek)

  • Były sobie trzy, różowe-

każda miała chatkę swoją.

Okrutnego wilka z lasu

już dziś wcale się nie boją! ( Trzy świnki)

4) „ Książka przyjaciółka” –osłuchanie z piosenką. Nauka słów . Rodzic rytmicznie recytuje słowa, a dziecko je powtarza.

Książka przyjaciółka

Spoglądają z półek książki,

każda okiem do mnie mruga,

tajemnicze śle uśmiechy,

z baśnią jedna , z wierszem druga.

Ref. I już Piotruś Pan się kłania,

smok wawelski człapie z jamy.

Razem z Pippi Pończoszanką

mnóstwo przygód przeżywamy.

W odwiedziny wnet przybędą

dobra wróżka i Kopciuszek,

Miś Uszatek z przyjaciółmi.

Pięknie ich powitać muszą,

Dbam o kartki i okładki,

ścieram kurze na półeczkach,

więc do książki woła książka:

Przyjaciółką jestem dziecka!

Plik z piosenką znajduje się na poczcie grupy.

Środa

1)„ Jak powstaje książka?”- rozmowa Rodzica z dzieckiem na podstawie ilustracji z Wielkiej Księgi Tropicieli, str 80,81. Zapoznanie z nazwami niektórych zawodów związanych z wydaniem książki: autor, redaktor, grafik, ilustrator, drukarz.

2) „ Jak powstaje książka?” – film edukacyjny.

https://www.youtube.com/watch?v=5dHmwZRQ0FI

https://www.youtube.com/watch?v=IsJD930hqgQ

3) Praca z kartą 4, zadanie 3- zapoznaniem z liczebnikiem głównym i porządkowym 9. Dziecko przelicza książki znajdujące się na półkach i dokleja tyle aby razem było 9. Następnie koloruje 9 misiów i ozdabia w dowolny sposób cyfrę 9. Liczy oczka na każdej kostce domina i łączy je z pętlami, w których jest tyle samo elementów.

4)„ Dyktando graficzne”- dziecko otrzymując kartę formatu A4 i komplet kredek. Kartkę należy przykleić do stolika aby dziecko nie mogło nią manipulować. Następnie rodzic wydaje polecenia:

  • Na środku kartki narysuj stół;

  • Pod stołem narysuj piłkę;

  • Nad stołem narysuj żółte słońce;

  • Z lewej strony słońca narysuj niebieską chmurkę;

  • Z prawej strony słońca narysuj motylka.

Czwartek

1)„Skarga książki” – słuchanie wiersza J. Husczy czytanego przez Rodzica. Rozmowa dotycząca treści wiersza. Rodzic pyta dziecko:

  • Na co skarżyła się książka?

  • Co należy robić, aby książki się nie niszczyły?

  • Dlaczego należy dbać o książkę?

Skarga książki

Jestem książką z dużej szafy.

Wszyscy mówią, żem ciekawa,

więc mnie ciągle ktoś pożycza,

lecz nie cieszy mnie ta sława.

Miałam papier bielusieńki,

ślady na nim Florka ręki.

Pozginał Jaś mi rogi,

Julek na mnie kładł pierogi.

Krzyś ze swym zwyczajem zgodnie,

trzymał mnie aż trzy tygodnie.

Narysował na okładce

Staś diabełka, małpkę w klatce.

Anka, Włodka siostra mała,

ta mi kartki dwie wyrwała.

Cóż mi z tego, żem ciekawa,

dłużej żyć tak nie potrafię.

Nie będziecie mnie szanować,

to się na klucz zamknę w szafie.

2) „ Abc”postępowania z książką:

https://www.youtube.com/watch?v=BehV1UbZXaE

3) Praca z Zeszytem Grafomotorycznym str. 47– dziecko rysuje zakładkę po śladzie i po kropkach.

4) Praca z kartą 4 , zadanie 4– dziecko przelicza elementy na regałach i dokłada do 9. Następnie otacza pętlami przedmioty, które nie pasują do pozostałych.

Piątek

1) „Książka” – zestaw ćwiczeń grafomotorycznych – plik na poczcie grupy.

2) „ Moja pierwsza książka” – dziecko wykonuje książkę z pomocą Rodzica o dowolnej tematyce wg instrukcji na filmie .

https://www.youtube.com/watch?v=sXR4OxY2TaI

3) Gimnastyka smyka

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8


Tydzień 27.04-30.04.2020r.

Temat tygodnia: „Kto ty jesteś?

Poniedziałek

1) Katechizm polskiego dziecka- zapoznanie z wierszem W. Bełzy. Omówienie treści wiersza ukierunkowane pytaniami Rodzica:

  • Jak nazywa się nasza ojczyzna?

  • Jak nazywają się ludzie mieszkający z Polsce?

  • Jak wygląda godło Polski?

  • Jak wygląda flaga Polski?

  • Dlaczego należy kochać swój kraj?

https://www.youtube.com/watch?v=7D2wAg4xqzg

Katechizm polskiego dziecka

Kto ty jesteś? Polak mały.
Jaki znak twój?
Orzeł biały.
Gdzie ty mieszkasz?
Między swymi.
W jakim kraju?
W polskiej ziemi.
Czym ta ziemia?
Mą Ojczyzną.
Czym zdobyta?
Krwią i blizną.
Czy ją kochasz?
Kocham szczerze. A w co wierzysz?
W Polskę wierzę.
Coś ty dla niej?
Wdzięczne dziecię.
Coś jej winien?
Oddać życie.

2) Podanie o Lechu – zapoznanie z treścią legendy. Podkreślenie faktu, że pierwszą stolicą Polski było Gniezno.

Podanie o Lechu

oprac.Edyta Wygonik

Dawno temu, tak dawno, że nikt dokładnie już nie wie, kiedy się to zdarzyło, trzech braci- Lech, Czech i Rus- postanowiło, że każdy z nich założy sobie państwo. Pożegnali się więc serdecznie i rozeszli w trzy strony świata. Lech podążył na północ. Zarówno on, jak i bracia chceli, aby miejsca, w których założą swe siedziby, były dobrze położone, miały żyzną ziemię, lasy pełne zwierzyny, wody pełne ryb.

Lech długo wędrował w poszukiwaniu takiego miejsca. Mijał dzikie puszcze, przedzierał się przez gąszcze, pokonywał strumienie, stawy i bagna. Był już dosyć zmęczony, kiedy nagle ujrzał to, czego szukał- miejsce, do którego dotarł, zachwyciło go od razu: wszystko było takie jak sobie wymarzył. Była to równina nad rzeką Wartą. Postanowił, że tu właśnie powstanie jego państwo.

Kiedy zabrano się do budowy grodu, znaleziono gniazda białych orłów. Lech uznał to za dobry znak i obrał sobie tego ptaka za godło wojenne, które później stało się też godłem Lechowego państwa:Gród, który wtedy powstał nazwano Gnieznem.

3) „Godło- puzzle” – Dziecko wycina obrazek, tnie wzdłuż linii oraz układa w całość.

Wtorek

1) Polskie Symbole Narodowe

https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c

2) Tropimy głoskę „f” – dziecko wyszukuje w domu lub wymyśla przedmioty/ zwierzęta , których nazwy zaczynają się głoską f.

3) Praca z kartą 3 str. 30 – dziecko czyta globalnie wyraz podstawowy flaga i dzieli go na sylaby. Następnie łączy obrazki, których nazwy się rymują, a czerwoną pętla otacza obrazki, które w swoich nazwach posiadają głoskę f. Na drugiej stronie, dziecko przy słuchaniu wiersza „ Polskie krajobrazy” wodzi palcem w tunelu zgodnie ze wskazanym kierunkiem, potem rysuje ołówkiem.

4) Mazurek Dąbrowskiego- osłuchanie z hymnem narodowym. Rodzic zwraca uwagę na prawidłową postawę podczas słuchania i śpiewania hymnu. Nauka pierwszej zwrotki i refrenu.

https://www.youtube.com/watch?v=ioUutRw9WeQ

Mazurek Dąbrowskiego

Jeszcze Polska nie zginęła,

Kiedy my żyjemy.

Co nam obca przemoc wzięła,

Szablą odbierzemy.

Marsz, marsz Dąbrowski,

Z ziemi włoskiej do Polski.

Za twoim przewodem

Złączym się z narodem.

Środa

1)„ Polskie krajobrazy”- wysłuchanie wiersza S. Karaszewskiego. Rozmowa dotycząca treści wiersza. Rodzic pyta dziecko:

  • Co to są krajobrazy?

  • O jakich krajobrazach była mowa w wierszu?

  • Kogo/co można spotkać w Polsce?

Polskie krajobrazy

Stanisław Karaszewski

Za siedmioma górami,
za siedmioma lasami
jest niezwykła kraina,
co się w Tatrach zaczyna.

Są tam wzgórza, doliny,
są jeziora, niziny,
Bałtyk, morze szerokie,
w nim bezkresne głębiny.

Są tam góry wysokie
i jeziora głębokie,
płyną rzeki, strumienie,
lasy toną w zieleni.

Są tam żubry brodate
i jelenie rogate,
lisy, sarny, zające
biegające po łące.

Są tam rysie i żbiki,
łosie, wilki i dziki.
W górach żyją niedźwiedzie,
dobrze im się tam wiedzie.

Choć w niejednej legendzie
takich krain sto będzie,
tylko ta jest prawdziwa,
co się Polska nazywa.

2)„ Mapa polski”- Prezentacja mapy konturowej Polski-Wielka Księga Tropicieli, str. 76. Rodzic prezentuje charakterystyczne miejsca i symbole wybranych miast ( korzysta z plików przesłanych na grupę oraz ilustracji w Wielskiej Księdze Tropicieli str. 77), a następnie dziecko umieszcza właściwe naklejki przy nazwach miast oraz zdjęciach. Dziecko wskazuje stolice Polski na mapie.

3) „ Rzeki Polski”- dziecko wyszukuje na mapie dwie główne rzeki Polski: Wisłę i Odrę( Wielka Księga Tropicieli str.76). Mierzy długość rzek za pomocą sznurka. Porównuje wynik pomiaru. Rodzic proponuje wycieczkę wzdłuż dłuższej rzeki. Mówi, że wycieczkę rozpoczynamy w górach. Dziecko szuka na mapie źródła Wisły. Następnie wodzi palcem po mapie i wskazuje pierwsze duże miasto na drodze Wisły- Kraków.

4) Praca z kartą nr.3 str 31

Dziecko nakleja części obrazka we właściwym miejscu, tak aby

powstała mapa Polski.

Czyta globalnie wyraz „mapa”.

Dziecko wybiera tę samą flagę jaką trzyma Pak.

Dziecko łączy za pomocą linii symbole Polski z konturem mapy,

a następnie koloruje flagę Polski.

Czwartek

1) „Europa” – Rodzic prezentuje dziecku konturową mapę Europy z zaznaczonymi państwami i prosi dziecko o wskazanie Polski. Następnie odczytuje nazwę kontynentu, wskazuje sąsiednie kraje, pokazuje flagi państw Unii Europejskiej. Dziecko wyszukuje wśród nich flagę Polski. ( mapa wraz z ilustracjami zostanie umieszczona na grupie).

2) „ Oda do radości”- osłuchanie z melodią hymnu Unii Europejskiej.

https://www.youtube.com/watch?v=ULAF_nAKeQg

3) Praca z kartą nr.3 str.32 :

  • Dziecko koloruje gwiazdki na fladze Unii Europejskiej oraz czyta globalnie wyraz flaga.

  • Dziecko wybiera spośród małych flag taką samą jak duża i otacza ją pętlą.

  • Dziecko otacza pętlą zieloną -pojazdy które pływają, a czerwoną – pojazdy, które latają. Koloruje pojazdy, którymi lubi się poruszać.

4) Zumba dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=SOBEPiqlz48&list=RDSOBEPiqlz48&start_radio=1&t=0


20.04-24.04.2020r.

Temat tygodnia: „Chronimy środowisko

Poniedziałek

1) „Co to jest ekologia? ” – słuchanie opowiadania Olgi Masiuk czytanego przez Rodzica. Rozmowa dotycząca treści opowiadania. Rodzic pyta dziecko:

  • Co to jest ekologia?

  • Co to jest środowisko?

  • Co robiły dzieci w przedszkolu, by zadbać o planetę?

  • Co to znaczy segregować śmieci?

  •  

Co to jest ekologia?

Staś przyszedł do przedszkola z nosem na kwintę.

  • Przyjechała wczoraj – oznajmił zrezygnowany.

  • Kto? – spytała Marysia.

     

  • Ekociocia.

     

Wszyscy westchnęli ze zrozumieniem, tylko ja oczywiście nic nie rozumiałem. Jacek

pochylił się więc nad moim uchem.

  • Ekociocia Stasia dba o całą planetę i kiedy do nich przyjeżdża ,

  • Staś też musi o planetę

    dbać, a to nie jest łatwe – wyszeptał.

     

  • Ale to chyba dobrze dbać o planetę? – powiedziałem. –

  • Nasza planeta jest taka miła.

     

Staś wzruszył ramionami.

  • Musimy segregować śmieci, kupować specjalne jedzenie i nie wolno nam używać

    dezodorantów. I ciotka wciąż mówi o nas „mordercy”, bo kiedyś znalazła

  • w szafie futro po babci.

     

Na tę rozmowę weszła pani.

  • Ekologia to bardzo ważna nauka- powiedziała.

  • – O tym, jak funkcjonuje środowisko,

  • zwierzęta, ludzie, rośliny. Człowiek potrafi bardzo szkodzić środowisku,

    twoja ciocia chce na to zwrócić uwagę.

     

  • Tata wczoraj wyszedł, trzaskając drzwiami, gdy zwróciła mu uwagę, że jajko,

  • które je , jest nieszczęśliwe.

     

Wszyscy zaczęli się śmiać, ale mnie ta ekologia nie dawała spokoju.

Poszedłem więc do pani.

  • Nie jestem duży, prawda? A planeta jest ogromna. Tak? – zapytałem.

     

  • Tak- powiedziała pani.

     

  • Więc jak mogę się nią opiekować? Nawet nie mogę jej pogłaskać po policzku,

    gdy jest chora. Bo gdzie ona ma policzek?

     

  • Możemy inaczej opiekować się planetą. Coś ci pokażę.

     

I pani zawołała wszystkie dzieci.

  • Słuchajcie pójdziemy teraz do naszego ogródka i zbierzemy śmieci – powiedziała.

     

  • Nie dość ,że przez Ekociocię muszę sprzątać w swoim pokoju dwa razy dziennie,

    to jeszcze w przedszkolu – narzekał Staś.

     

Ale wszyscy wyszliśmy do ogrodu.

  • Przecież jest czysto powiedziała Marta.

     

  • Więc dobrze się rozejrzyj. – Pani wykonała w powietrzu ruch ręką.

     

  • Puszka po napoju!- Jacek wygrzebywał z ziemi na wpół zardzewiałą puszkę.

     

  • O, i tuz przy płocie reklamówka. Ktoś nam wrzucił z ulicy – zauważyła Marysia.

     

Po kilku minutach z tego czystego ogródka dała się uzbierać niezła kupka śmieci.

  • Widzisz, Paku, nie musisz głaskać planety po policzku,

  • ale możesz jej pomóc nie mieszkać

  •  
  • w bałaganie. Taka puszka rozkładałaby się w ziemi bardzo długo,

    i ta reklamówka, a my wyrzucimy je do specjalnego kosza.

     

Było mi bardzo miło, że mogłem zająć się planetą.

  • Staś, możesz powiedzieć ekocioci, że dbałeś o planetę w przedszkolu,

    to w domu możesz mieć trochę wolnego! – wykrzyknął Tomek.

2) „Moje środowisko”– Rodzic przygotowuje duże kartony

z napisanymi hasłami:

  • Nasze najbliższe otoczenie.

  • Szanuj przyrodę!

  • Bez wody nie byłoby życia!

  • Oszczędzaj! Wyłączaj! Odzyskuj!

  • Świeć przykładem !

Zadaniem dziecka jest wymienić wszystko co kojarzy mu się z danym

hasłem. W ten sposób powstaje „ dywanik pomysłów”

3) Film edukacyjny „ Ekokultura”

https://www.youtube.com/watch?v=6jIaQJIaNCs

4) „ Kochamy naszą planetę” – kolorowanka

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/kocham-ziemie/

Wtorek

1)„Zielone serce”-słuchanie wiersza R. Pisarskiego czytanego przez Rodzica. Rozmowa dotycząca treści wiersza. Rodzic pyta dziecko: O kim, lub o czym był wiersz?, Dlaczego ludzie przechodząc obok drzewa, byli radośni?; Co takiego zrobił urwis?; Dlaczego on to zrobił?; Jak myślicie co stało się później z drzewem?

„Zielone serce”

Na skwerku rosło drzewo

szeroko, rozłożyście,

srebrzysta miało koronę,

zielonosrebrne liście.

Słuchali chętnie ludzie,

przechodząc koło drzewa,

jak wietrzyk wśród gałązek

wesoło piosenki śpiewa.

Lecz przyszedł mały urwis,

ukradkiem wyjął nożyk,

bo napis chciał wyskrobać

w srebrzystej , cienkiej korze.

Wycinał powolutku

literkę po literce,

nie wiedział, że pod korą

zielone płacze serce.

2) Wprowadzenie pojęć : flora- rośliny, fauna- zwierzęta.

3) „ Mandala ekologiczna” – praca z Zeszytem grafomotorycznym , str 45. Dziecko koloruje rysunek według własnego pomysłu, a następnie rysuje szlaczek po śladzie bez odrywania ręki.

4) „ Kwiaty rosną- kwiaty więdną”- zabawa ruchowa . Dziecko na polecenie rodzica „ Kwiaty rosną”-staje na palcach, jak najwyżej, ręce wyciąga do słońca, a na polecenie „Kwiaty więdną” – kuli się i przykuca.

Środa

1) „Wielkie sprzątanie”- osłuchanie z piosenką. Nauka słów . Rodzic rytmicznie recytuje słowa, a dziecko je powtarza.

„Wielkie sprzątanie”

1. W lesie na polanie, dziś ważne zebranie.

Wzięły się zwierzęta za wielkie sprzątanie.

Ref.: Szu-szu-szu! Szu-szu-szu!  

Pracujemy ile tchu!

Szu-szu-szu! Szu-szu-szu!

Zaraz czysto będzie tu!

2. Mrówki ze ślimaczkiem sprzątają  pod krzaczkiem,

a żabki  z  wiewiórką w strumyku  za górką.

Ref.: Szu-szu-szu!…

3. Zbierają sikorki papierki i worki,

a maleńkie muszki butelki i puszki.

Ref.: Szu-szu-szu!…

4. Kosy pogwizdują i śmieci pakują,

a niedźwiadek z liskiem sortują je wszystkie.

Ref.: Szu-szu-szu!…

 5. A gdy posprzątały, ten list nam wysłały:

,,Pamiętajcie dzieci, by w lesie nie śmiecić!’’

Ref.: Szu-szu-szu!…

Plik z piosenką zostanie umieszczony na grupie oraz wysłany pocztą elektroniczną .

2) Praca z kartą nr 3, str.28 – rozwijanie logicznego myślenia. Dziecko segreguje śmieci do odpowiednich pojemników i wyjaśnia potrzebę segregacji odpadów. Przelicza ilość odpadów w danym pojemniku oraz szereguje puszki od najmniejszej do największej.

3) Bajka- ekologiczny dom

https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs

Czwartek

1)Tropimy głoskę „w” – dziecko wyszukuje w domu lub wymyśla przedmioty/ zwierzęta/ owoce , których nazwy zaczynają się głoską w.

2)Praca z kartą 3 str. 29 – dziecko czyta globalnie wyraz podstawowy worek. Następnie łączy z workiem obrazki , których nazwy zaczynają się głoską w. Na drugiej stronie przy słuchaniu wiersza „ Wielkie dziś sprzątanie świata”- dziecko wodzi palcem w tunelu zgodnie ze wskazanym kierunkiem, potem rysuje ołówkiem.

„Wielkie dziś sprzątanie świata”

Wielkie dziś sprzątanie świata,

Czarownica z miotłą lata

,
Z nią czarownic innych chmara

Łysą Górę sprzątnie zaraz.

Baby Jagi nie próżnują

I łopaty już szykują

,
Zamiast straszyć małe dzieci

Na łopaty wezmą śmieci.

W piekle diabły też pracują

Wszystkie kotły w nim szorują

Ogonami wycierają

I już czysto w piekle mają.

Dzielne skrzaty to krasnale

Także się nie lenią wcale,

A, że długie brody mają

To świat nimi zamiatają

3)Złap głoskę „w”– zabawa słuchowa. Rodzic mówi wybrane słowa. Zadaniem dziecka jest klasnąć w dłonie , gdy w słowie znajduje się głoska „w”. Przykładowy zestaw słów z głoską w: wąż, worek, waga, wanna, sowa.

Piątek

1) „ Oszczędzamy energię elektryczną” – Rodzic prezentuje dziecku różne sposoby wytwarzania energii elektrycznej oraz ilustracje przedstawiające elektrownie napędzane wodą i wiatrem ( materiały zamieszczone zostaną na grupie i wysłane na pocztę elektroniczną). Następnie dziecko odpowiada na pytanie: Jak możemy oszczędzać energię elektryczną?

2) „ Wiatrak” – praca z wykorzystaniem Wycinanki nr.42. Dziecko wycina i skleja wiatrak z pomocą Rodzica.

3) Gimnastyka buzi i języka:

  • wysuwanie języka do przodu- język wąski i szeroki;

  • liczenie językiem dolnych i górnych zębów;

  • zdmuchiwanie skrawków papieru z czubka języka

Życzę dobrej zabawy 🙂


Tydzień 14.04-17.04.2020r.

Temat tygodnia: „Praca rolnika

Wtorek

1) „Wspólna praca” – słuchanie wiersza L. Wiszniewskiego czytanego przez Rodzica. Rozmowa dotycząca treści wiersza, wyjaśnianie trudnych pojęć: pług, brony, orka. Rodzic pyta dziecko:

  • Jakie zwierzęta występowały w wierszu?

  • Jakie prace polowe wykonał gospodarz?

  • Czy wiecie jakie inne prace wykonuje rolnik?

Wspólna praca

Kwaknął kaczor

raz i drugi:

– Na podwórku

widzę pługi…

Kwa, kwa!

Wróbel siedzi

na stodole:

– Już gospodarz

w polu orze..

Hop,hop!

Na płoteczku

kogut pieje:

-Już gospodarz

w polu sieje…

Ko.ko!

Na topoli

kraczą wrony:

-Już koniki

ciągną brony…

Kra, kra!

Teraz krzyczą

wszyscy razem:

-Oraliśmy

z gospodarzem..

Hej, hej!

2) Praca z Zeszytem Grafomotorycznym , str.44 – dziecko rysuje traktor po śladzie oraz dowolnie koloruje pojazd.

3) „Stary Donald farmę miał” – naśladowanie odgłosów zwierząt, wspólny śpiew z rodzicami.

https://www.youtube.com/watch?v=MHFpBY85ahk

Środa

1) „Praca rolnika”- zabawa naśladowcza. Rodzic opowiada historyjkę, a dziecko naśladuje wszystkie czynności opisane w opowiadaniu.

W wiejskiej zagrodzie praca wre już od świtu. Gospodarz wcześnie wstał, by zająć się zwierzętami. Najpierw wszedł do chlewika, gdzie w wielkich kotłach mieszał paszę dla świń, nalewał wodę do zbiorników i poideł. Wielkimi widłami przenosił do boksów belki słomy i siana. Następ nie poszedł do stajni, gdzie wsypał owiec dla koni i oczywiście nalał wodę do zbiorników. Naniósł również z kopy obok świeżego siana. Na koniec poszedł do obory, gdzie już czekały na niego krowy. Stały i muczały, a on najpierw je nakarmił, a potem zabrał się do dojenia. Podchodził do każdej z nich i siadał obok na małym stołeczku. Doił krowę. Do wiaderka płynęło ciepłe mleko.

Po oporządzeniu zwierząt gospodarz zjadł szybko śniadanie i wyprowadził z garażu traktor. Doczepił do niego pług i wyruszył w pole. Tam zaorał i zbronował całe pole, równiutko, rządek po rządku. Następnie wsypał ziarno do wielkiego wiadra i zaczął siać- chodząc po polu w jedną i drugą stronę. Przyjechał do domu , zjadł obiad i wyszedł do stodoły, gdzie musiał poprzestawiać bardzo ciężkie worki z paszą dla zwierząt. Zaczęło zmierzchać, Znowu doglądnął swój dobytek: krowy, świnie, konie, kury oraz kaczki. Wieczorem, po kolacji, mógł nareszcie odpocząć,

2)„Gimnastyka buzi i języka” – zabawy logopedyczne.

  • Mruczenie- dziecko na wydechu mruczy.

  • Wesołe usta- dziecko nabiera powietrze i stara się jak najdłużej wypowiadać sylabę :mu na wydechy.

  • Traktory- dziecko czubkiem języka dotyka górnego podniebienia, wprawiając język w drgania- naśladuje odgłos wydawany przez traktor.

Czwartek

1) „Jak powstaje chleb”- oglądanie i opowiadanie historyjki obrazkowej z Wielkiej Księgi Tropicieli, str.72,73. Rodzic zadaje pytania:

  • Jak powstaje chleb?

  • Jak do powstania chleba przyczynia się rolnik?

  • Jak do powstania chleba przyczynia się młynarz?

  • Jak do powstania chleba przyczynia się piekarz?

  • Jaką rolę ma sprzedawca?

  • Dlaczego chleb jest ważny dla człowieka?- symbol dostatku i życia.

2) Rysujemy znaczki- Rodzic wysypuje na płaską miskę np. mąkę lub kaszę manną i prosi dziecko o narysowanie wybranego wzoru na wysypanym produkcie. Następnie dziecko rysuje dowolny przedmiot a zadaniem Rodzica jest odgadnąć co to?.

3) Nosimy worki – zabawa ruchowa twórcza. Dziecko ma za zadanie naśladować przenoszenie worków z jednej strony pokoju na drugą. Rodzic za każdym razem zmienia polecenie: lekkie- ciężkie worki. Dziecko stara się pokazać swoim ruchem przenoszony ciężar.

Piątek

1)Słuchaj i rób – dyktando matematyczne. Dziecko wykonuje polecenia Rodzica:

Idź sześć kroków do przodu. Teraz trzy kroki w lewą stronę. Teraz pięć kroków do tyłu. Teraz cztery kroki w prawą stronę. Prawą ręką dotykamy lewego kolana. Lewym kolanem dotykamy ziemi. Prawym łokciem dotykamy lewego kolana.

2) Ciasteczka – wspólne pieczenie kruchych ciasteczek. Rodzic przygotowuje produkty i wyjaśnia etapy wykonania ciastek. Dziecko miesza produkty, ugniata ciasto, formuje kształty lub wyciska foremkami.


 6.04-10.04.2020r.

Temat tygodnia: „Święta Wielkanocne

Poniedziałek

1) „Wielkanoc” – słuchanie wiersza D. Gellnerowej czytanego przez Rodzica. Rozmowa dotycząca treści wiersza. Rodzic pyta dziecko:

  • Kto występował w wierszu?

  • Jakie niespodzianki kryły się na wielkanocnym stole?

  • Co robił baranek?

  • Co robiły baby wielkanocne?

Wielkanoc

Obudziły się pisanki

Wielkanocnym rankiem

I wołają:

-Patrzcie! Tu na stole

Same niespodzianki!

Bazie srebrno-białe

I baranek mały.

Ten baranek ma talerzyk,

Skubie z niego owiec świeży.

A baby pękate

W cukrowych fartuchach

Śmieją się wesoło

Od ucha do ucha!

2) „Wielkanocna serwetka”- wykonanie zadania z Wycinanek. Dziecko wycina serwetkę w kształcie jajka, wypycha drobne elementy oraz zdobi całość w dowolny sposób.

3)„ Małe- duże jajo kurze” – zabawa muzyczno – ruchowa. Sprawne pokazywanie wymienianych w piosence czynności. Dzieci naśladują ruchy Rodzica.

Małe – duże na słowo małe ręce blisko siebie, na słowo duże ręce rozłożone

jajo kurze, rysowanie w powietrzu obiema rękami jajka

jajo kurze,

jajo kurze.

Duże – małe, na słowo duże – ręce rozłożone, na małe – ręce blisko siebie

doskonałe,klepanie się rękami po brzuszku

doskonałe,

mniam. klaśnięcie w dłonie.

Wtorek

Pisanki” – osłuchanie z piosenką. Omówienie treści ze szczególnym zwróceniem uwagi na elementy pojawiające się na kolejnych pisankach. Nauka słów . Rodzic rytmicznie recytuje słowa, a dziecko je powtarza.

Pisanki”

Pisanki, pisanki

jajka malowane.

Nie ma Wielkanocy

bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki

jajka kolorowe.

Na nich malowane

bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,

a na drugiej słońce.

Śmieją się na trzeciej

laleczki tańczące.

Na czwartej kwiateczki,

a na piątej gwiazdki.

Na każdej pisance

piękne opowiastki.

https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8

2) Praca z kartą numer 3 ,str. 23- dziecko wycina pisanki, a następnie nakleja je w odpowiednich miejscach zgodnie ze słowami piosenki. Przelicza w zakresie 6, stosuje liczebniki porządkowe.

3) „ Łowicka pisanka” – praca w Zeszycie grafomotorycznym. Dziecko rysuje po śladzie oraz ozdabia w dowolny sposób pisankę.

Środa

1) Tropimy głoskę „j” – dziecko wyszukuje w domu lub wymyśla przedmioty/ zwierzęta/ owoce/ warzywa , których nazwy zaczynają się na głoskę j.

2)Praca z kartą 3 str. 26 – dziecko czyta globalnie wyraz podstawowy jajo. Następnie koloruje jajka, których nazwy zaczynają się na głoskę j.

3)Złap głoskę „j”- zabawa słuchowa. Rodzic mówi wybrane słowa. Zadaniem dziecka jest wykonać podskok, gdy w słowie znajduje się głoska „j”. Przykładowy zestaw słów z głoską j : Jacek,Justyna, Janek, jeż, kajak, pająk, kij, klej, pokój, tramwaj.

Czwartek

„ Wielkanocny stół”słuchanie wiersza E. Skarżyńskiej czytanego przez Rodzica. Rozmowa dotycząca treści wiersza. Rodzic pyta dziecko:

  • Jak wyglądał wielkanocny stół?

  • Co stało na tym stole?

  • Kto przy nim usiadł?

  • Jakie nazwy utworów muzycznych były wymienione w wierszu?

„Wielkanocny stół”

Nasz stół wielkanocny

haftowany w kwiaty.

W borówkowej zieleni

listeczków skrzydlatych.

Lukrowana baba

rozpycha się na nim,

a przy babie –

mazurek w owoce przybrany.

Palmy pachną jak łąka

w samym środku lata.

Siada mama przy stole,

a przy mamie tata.

I my.

Wiosna na nas

zza firanki zerka,

a pstrokate pisanki

chcą tańczy oberka.(…)

2) „ Przy wielkanocnym stole”- praca z ilustracją z Wielkiej Księgi Tropicieli, str. 66,67. Dziecko ogląda wielkanocny stół, podaje nazwy potraw i symboli świątecznych.

3) Zestaw ćwiczeń ruchowych „ Zadania w dwójkach”

https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4

Piątek

1) „Historia żółtego kurczaczka”-

Rodzic czyta tekst opowiadania, a następnie dziecko układ

historyjkę obrazkową.

Na wiejskim podwórku, w przytulnym kurniku, mieszkało sobie śliczne kurczątko ze swoją mamą – kurką i tatą – kogutem. Mama kura uczyła je dreptać po podwórku i wygrzebywać pazurkami z ziemi pyszne ziarenka i robaczki. Tata kogut pokazywał, jak trzeba wsakiwać na płot i piać donośnie – kukuryku. Oboje rodzice bardzo kochali swoje maleństwo. Aż nagle, któregoś dnia, a było to wczesną wiosną, kurczątko spostrzegło, ze rodzice nie mają już dla niego tyle czasu.
– Pii, pii… pobaw się ze mną, mamo – prosiło.
– Ko, ko, ko – gdakała kura, nie mam dzisiaj czasu, muszę znieść dużo jajek, ko, ko, ko Wielkanoc już blisko! Pobaw się samo moje Maleństwo.
I kura poszła znosić jajka.
Kurczątko pobiegło do taty koguta.
– Pi, pi… Nudzi mi się…Pobaw się ze mną tatusiu!
– Kukuryku! Nie mam dziś czasu, muszę obudzić gospodynie i ogłosić całemu światu, że Wielkanoc już blisko. Pobaw się samo Maleństwo i kogut wskoczył na płot wołając donośnie – kukuryku!
Obrażone kurczątko poszło w świat. Na łące spotkało baranka.
– Bee, bee dokąd idziesz Maleństwo? Takie małe kurczątka nie powinny oddalać się same od domu, bee…
– Pi, pi… Przez tę Wielkanoc nikt nie ma dla mnie czasu. Komu w ogóle potrzebne są te Święta?
– Jak to, bee… Nie wiesz? No to posłuchaj:
Święta potrzebne są kwiatom, żeby mogły kolorami przystroić świat.
Święta potrzebne są mamusiom, żeby mogły upiec pyszne wielkanocne ciasta baby i mazurki.
Święta potrzebne są tatusiom, żeby mogli zaczarować jajka w kolorowe pisanki.

Święta potrzebne są też dzieciom, żeby mogły znaleźć prezenty od wielkanocnego zajączka i oblewać się wodą w Lany Poniedziałek.
– Aha! Pi, pi teraz już rozumiem, muszę szybko przeprosić rodziców, że byłem niegrzeczne, a potem pobiegnę sprawdzić, czy wszystko już gotowe do Wielkanocy, pi, pi. Do widzenia baranku!

Ilustracje do historyjki obrazkowej z możliwością pokolorowania:

https://kreatywnapedagogika.files.wordpress.com/2017/04/historia-o-kurczaczku-1.pdf

https://kreatywnapedagogika.files.wordpress.com/2017/04/historia-o-kurczaczku-2.pdf

https://kreatywnapedagogika.files.wordpress.com/2017/04/historia-o-kurczaczku-3.pdf

https://kreatywnapedagogika.files.wordpress.com/2017/04/historia-o-kurczaczku-4.pdf

https://kreatywnapedagogika.files.wordpress.com/2017/04/historia-o-kurczaczku-5.pdf

2) „Wielki gwar w kurniku”- Rodzic przygotowuje liczmany i czyta treść zadania. Dziecko dokłada lub odkłada liczmany i podaje wynik.

  • W kurniku mieszka 6 kur i 1 kogut. Ile ptaków mieszka w kurniku?

  • W kurniku po prawej stronie są 2 grzędy i po lewej stronie też są 2 grzędy. Ile grzęd jest w kurniku?

  • Kwoka ma 3 kurczątka żółte i 4 kurczątka białe. Ile kwoka ma razem pisklaków?

  • W kurniku było 7 kur. Nagle wpadł do nich lis i 5 kur wybiegło z kurnika. Ile kur zostało w środku?

ŻYCZĘ DOBREJ ZABAWY:)


30.03-03.04.2020r.

Temat tygodnia: „Na wsi”

Poniedziałek

Film edukacyjny „ Zwierzęta z wiejskiego podwórka”- Rodzic wspólnie

z dzieckiem ogląda film edukacyjny a następnie zadaje pytania:

Co to jest wieś?, Kto mieszka na wsi?,

Czym różni się miasto od wsi?

Oraz pokazuje ilustracje przedstawiającą życie na wsi.

  • Kolorowanka „Zwierzęta na wsi”- do wyboru

Wtorek

„Matematyka na wsi” – dzieci dodają zwierzątka z dwóch okienek,

a następnie zapisują wynik za  pomocą kresek.

  • „ W kurniku” – praca plastyczna:

    • potrzebne materiały:

– kartka najlepiej z bloku technicznego

– farby

– pędzel

– kubek na wodę

    • Wykonanie:

– Rodzic maluje dziecku dłoń farbą, a następnie odciska ją na kartce papieru. Po umyciu rąk, dziecko maluje brakujące elementy kury bądź koguta.

Środa

 Zestaw ćwiczeń ruchowych- poniżej zamieszczone zostały pliki

z kartami do ćwiczeń oraz plik z kostką do gry.

Czwartek

  • W gospodarstwie” -wiersz do nauki

T.M. Massalska

Pieje kogut już od świtu;
– Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
Gdacze: – W lewo!
Gdacze: – W prawo!
Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: – Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.

Koń opędza się od much.
I rży głośno: – Jestem zuch!
Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: – Miau!
A pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!

Co nam dają zwierzęta” karty pracy

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/co-otrzymujemy…-karty-pracy1.jpg

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/co-otrzymujemy…-karty-pracy6.jpg

Piątek

 Prezentacja „Wiejska zagroda”- W trakcie prezentacji Rodzic czyta dziecku

historyjkę znajdująca się pod linkiem lub sam tworzy własne opowiadanie.

Następnie dziecko z pomocą Rodzica wykonuje karty pracy

znajdujące się w prezentacji.

https://przedszkolankowo.pl/2017/01/30/wiejska-zagroda-prezentacja-multimedialna

/wiejska-zagroda-prezentacja-multimedialna-2/

-do pobrania plik wiejska zagroda- prezentacja multimedialna

Wzór opowiadania do prezentacji

To jest Tomek i jego czworonożny przyjaciel – pies Kajtek.

Tomek wraz ze swoimi rodzicami i siostrą Anią mieszka na wsi.

Mają tam swoje gospodarstwo. Obok domu widać traktor taty i samochód mamy. Jest też kurnik dla kur, na którym zawsze przesiaduje kogut, który budzi nas co ranek swoim głośnym KUKURYKU!

Obok stoi wielka, czerwona stodoła. To dom dla naszych dwóch koni i krów.

W naszej zagrodzie nie zabrakło również gęsi, indyków i kaczek, które pluskają się w stawie. Jest także świnka Chrumka co tapla się w błocie od rana.

Razem z siostrą bardzo lubimy pomagać rodzicom przy wszystkich zwierzętach…

Jednak to nie wszyscy nasi podopieczni. Zaraz za naszą farmą na wzgórzu pasą się owce i kozy. Pilnuje ich mój Kajtek. Mamy jeszcze kota Łasucha, to Ani ulubieniec.

Wesoło na naszej wsi mijają nam dni…

  • „Stary Donald farmę miał” – naśladowanie odgłosów zwierząt, wspólny śpiew z rodzicami.

ŻYCZĘ UDANEGO TYGODNIA:)

W razie pytań jestem dostępna na naszej grupie na WhatsApp.


23.03-27.03.2020r.

Temat tygodnia: PRACOWITA WIOSNA”

Poniedziałek:

1)„ Rób to co ja”zabawa naśladowcza. Rodzic wykonuje ruchy naśladujące :

zamiatanie podłogi, wycieranie kurzu, mycie okien, pranie ręczne, trzepanie dywanów itp.

Zadaniem dziecka jest odgadnąć pokazaną czynność i naśladować ją.

Później rolę prowadzącego może przejąc dziecko.

2) „ Odczytywanie szeregów” Rodzic ustawia w szeregu przybory służące do prac

porządkowych w domu-najlepiej , aby były to szeregi, cztero-, później pięcio- a na końcu

sześcioelementowe, np. wiadro, gąbka, szufelka, szczotka. Na początku dzieci podają nazwy

kolejnych przedmiotów i starają się zapamiętać ich ustawienie.

Następnie Rodzic zmienia kolejność przedmiotów.

Zadaniem dziecka jest wychwycić różnice i ustawić przedmioty w pierwotnym położeniu.

Wtorek:

1) Pracowita pani Wiosnaosłuchanie z piosenką. Nauka słów pierwszej i drugiej zwrotki. Rodzic rytmicznie recytuje słowa, dziecko je powtarza

.

Pracowita Pani Wiosna

Jak co roku Pani Wiosna

znów się wzięła za porządki.

I w ogrodzie wygrabiła

ścieżki i grządki.

Wysprzątała cały domek

od piwnicy aż po stryszek,

więc chwaliły ją sąsiadki,

miło to słyszeć.

Naprawiła ptasie gniazdka,

zbudowała kilka nowych

i kazała je przewietrzyć

rankiem wiatrowi.

Potem w lesie na łące

rozsiewała świeżą zieleń,

bo z zielenią daje słowo,

zawsze weselej.

https://www.youtube.com/watch?v=KAXb9SStkyg

2) Rysowanie szlaczka po śladzie -http://bystredziecko.pl/szlaczki-dla-dzieci-mlodszych-4/

Środa:

1)Zakładamy hodowlęRozmowa z dzieckiem, co potrzebne jest do założenia hodowli roślin: pojemnik, ziemia , nasiona./cebulki Przygotowanie miejsca pracy. Dziecko napełnia przygotowany pojemnik ziemią, wkłada nasiona/cebulki do pojemnika , podlewa. Następnie, przez kolejne dni obserwuje kiełkowanie i wzrost roślin.

2) „Szalone liczby”Quiz- utrwalenie cyferek od 1 do 6 . Rodzic czyta polecenie, dziecko zaznacza poprawną odpowiedź.

https://szaloneliczby.pl/nauka-cyferek-od-1-do-6/

Czwartek:

1) „Ptaszki”słuchanie wiersza E. Szelburg-Zarembiny czytanego przez Rodzica. Rozmowa dotycząca treści wiersza. Rodzic pyta dziecko: O jakim domku była mowa w wierszu?, Kto budował ten domek?, Z czego był on zbudowany?, Co dzieje się w gniazdkach wiosną?

Ptaszki

Mama ptaszka, tata ptak

wiją gniazdka tak i siak.

Znoszą piórka,włosie, mchy.

– Ja zdobyłem to, a ty?

– Ja to niosę, a ty co?

– Trawka! Nitka! Puch! Ho! Ho! Zjawili się, pracowali,

skarb do skarbu przydawali

i śpiewając niby z nut,

zbudowali domek-cud:

gniazdko ptasie takie oto.

Wtuliłabym się z ochotą

między tych pisklątek rój,

gdyby to był domek mój.

2) „Gniazdo z jajkami” –lepienie z masy solnej gniazdka z jajkami. Po wyschnięciu malowanie farbami. Masa solna: https://www.youtube.com/watch?v=ljIP06Xfbpg

Piątek:

1) „Jaki to ptak?”- rozwiązywanie zagadek.

To nie bocian, nie jaskółka.

Krzyczy: kuku. To……(kukułka)

Jedna wiosny nie uczyni- to znane przysłowie.

Ostre, długie jest jej skrzydło, krótki dziób na głowie.

Ptaszek umie pięknie latać, robi w niebie kółka.

A jej nazwa jest Ci znana, to przecież…. (jaskółka)

Mały, szary ptaszek.

Krótki ma dziób, niedługi ogonek.

Wiosną radośnie swym śpiewem wita dzionek. (skowronek)

2) „ Gdzie co jest?”- Rodzic ustawia zabawki w różnych miejscach, np. misia na półce, samochód pod stołem, lalkę na krześle. Następnie prosi dziecko, aby przyjrzało się uważnie wskazanej zabawce i powiedziało, gdzie się znajduje. Za każdym razem należy akcentować określenie położenia : na, w , obok, za, przed, nad, pod.


Uroczystość „Dnia Babci i Dziadka”

Wspaniały wystrój, odświętne stroje no i szacowni goście, dla których przygotowano prawdziwą galę z okazji ich święta. Dzień Babci i Dziadka w naszym przedszkolu był wielkim wydarzeniem, w którego przygotowanie wszyscy włożyli wiele trudu i serca. Opłaciło się. Tańce, śpiewy, a nawet pokazy prawie akrobatyczne, zaprezentowały nasze przedszkolaki dla swoich kochanych Dziadków. Pod okiem czujnych nauczycielek wszystko poszło doskonale. Dziękujemy gościom za przybycie i już zapraszamy za rok na kolejną dawkę emocji i wzruszeń.

Naszym drogim paniom: Agnieszce, Ani, Asi oraz Lidce, składamy ogromne podziękowania za pracę włożoną w przygotowanie maluchów, naszym woźnym paniom Agnieszką za pomoc w organizacji imprezy, a drogim rodzicom za poczęstunek.


Pamiętajmy 17 lutego…


 Na sportowo..

Nasze Tygryski bardzo lubią zajęcia gimnastyczne. Takowe na stałe zagościły w grupach przedszkolnych i dwa razy w tygodniu maluchy prężą muskuły i doskonalą formę. Bierzmy z nich przykład, bo jak mówi powiedzenie „w zdrowym ciele zdrowy duch…”

Skip to content