Żabki

WYCHOWAWCA, MGR AGNIESZKA NIEDZIELA

ZAPROSZENIE

Dzieci z grupy Lisków i Żabek
wraz z wychowawcami mają zaszczyt zaprosić
rodziców na przedstawienie z wiosenną nuta
pt: „Koncert dla Pani Wiosny”,
który odbędzie się
31 marca 2023 roku,
o godzinie 16.00.
 
 

WITAMY WIOSNĘ!

Uroczystości powitania Wiosny rozpoczęły się od wesołych wiosennych piosenek i przemarszu w barwnym korowodzie z wiosennymi kwiatkami prawie wszystkich przedszkolaków.
 

MARCOWE URODZINY ŻABEK

W miesiącu witającym wiosnę swoje siódme urodziny obchodzili Marysia, Tomek, Daniel i Kubuś. Wszystkim naszym soleni

zantom składamy jeszcze raz życzenia pełne

uśmiechów.

DZIEŃ KOBIET

Święto Kobiet, które corocznie obchodzimy w naszej grupie to doskonały sposób do kształtowania u dzieci nawyku obdarowywania upominkami swoich najbliższych, szacunku do siebie oraz pogłębiania pozytywnych relacji w grupie rówieśniczej. W tym szczególnym dniu wszyscy chłopcy składali życzenia dziewczynkom i wszystkim paniom.

WULKANY

Zainspirowani tematem kompleksowym o skarbach ziemi postanowiliśmy zrobić własne wulkany z masy solnej. Zajęcia bardzo przypadły do gustu naszym Żabkom.

 

WIZYTA U DENTYSTY

„Pan dentysta leczy zęby, wszyscy o tym wiedzą.
A szczególnie dzieci, które wciąż cukierki jedzą.
Kiedy nagle ząb zaboli, na fotelu siadasz.
I po chwili mocną plombę w zębie już posiadasz.
Szczotka, pasta to są zębów wielcy przyjaciele.
Myj dokładnie swoje zęby, nie tylko w niedzielę”

W lutym Żabki odwiedziły już znany im wcześniej gabinet stomatologiczny Praxis w Przyszowicach. Prowadzenie tego typu działań edukacyjnych ma na celu wdrożenie dzieci do codziennego szczotkowania zębów i dbania o higienę jamy ustnej ale również niwelowanie lęku i strachu przed wizytą u stomatologa. Dzieciaki miały okazję dowiedzieć się jak dbać o higienę jamy ustnej, aby ząbki były zawsze zdrowe, a uśmiech błyszczał czystością. Zwrócono także uwagę dzieci na etapy mycia zębów oraz na systematyczne kontrolowanie stanu uzębienia.

DZIEŃ DINOZAURA

Realizując temat kompleksowy poświęcony prehistorii, zorganizowaliśmy wystawę dinozaurów stworzonych z plastikowych nakrętek:) a na podsumowanie tygodnia gościliśmy przesympatycznego dinozaura Pimpusia. Z którym zatańczyliśmy jedną z ulubionych piosenek przedszkolaków.

 

URODZINY OLKA

W lutym swoje 7 urodzinki świętował Olek.

Życzymy mu spełnienia marzeń.

WYCIECZKA DO KINA

Żabki wybrały się do Cinema city w gliwickim centrum handlowym Forum, na film animowany pt: „Mumie”.  Jedną z głównych atrakcji w tym dniu był przejazd komunikacją miejską :). Celem wycieczki do kina było nie tylko nabywanie umiejętności uczestniczenia w seansach filmowych, ale także wdrażanie do właściwych zachowań, rozumienie wartości takich jak: dobro, prawda, przyjaźń. W czasie wycieczki dzieciaki mogły przeżywać radosne chwile, stwarzać sytuacje sprzyjające umacnianiu przyjacielskich i koleżeńskich relacji. Po zakończonym seansie udaliśmy się na pyszne lody waniliowe 🙂

 

 

URODZINY LENKI

Pierwsza dziewczynka obchodząca 7 urodzinki w naszej grupie. Lence życzymy jeszcze raz 100 lat.

 

ZIMOWE ZABAWY

„Zima, zima za oknami

Bawcie się dzieciaki z nami”

Wykorzystując słoneczną, zimową aurę Żaby korzystają z uroków zimy na szkolnej górce saneczkowej za szkołą.  Uśmiechy na twarzy i radosne okrzyki towarzyszą dzieciom przez cały czas pobytu na świeżym powietrzu.

 

WIGILIA W GRUPOWA

Żabki w świątecznym klimacie przygotowały stoliki i całą salę do uroczystego obiadu, na który podano wigilijne potrawy. W magicznym nastroju dzieliliśmy się opłatkiem, składaliśmy sobie życzenia i śpiewaliśmy kolędy.

WIZYTA ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA

Święty Mikołaj lubi odwiedzać dzieci w każdym miejscu na całym świecie. 6 grudnia z workiem pełnym prezentów przyjechał również do naszego naszych zawsze grzecznych żabek.
 
 

PIECZEMY PIERNIKI

Ojej cóż za zapach
cynamon, goździki,
coś mi się wydaje,
że ktoś upiekł pierniki.

Świąteczne pierniki
serduszka dzwoneczki,
kształty przeróżne
nawet gwiazdeczki. >

 Nadszedł czas na pieczenie i dekorowanie świątecznych pierniczków, bo święta już tuż, tuż.

Najpierw dzieci poznały składniki i sposób wykonania ciasta, a następnie po dokładnym umyciu rąk dzieci ochoczo zabrały się do pracy.
Same starannie odmierzały składniki i mieszały ciasto. Następnie wykrawały foremkami w świątecznych kształtach pyszne ciasteczka.
Pierniczki zostały upieczone. Wspaniały zapach unosił się w całej szkole i wprawił wszystkich w świąteczny nastrój.

 

 

Dzień Pluszowego Misia.

Otóż pluszowy miś to kultowa zabawka na całym świecie i mimo upływającego czasu oraz pojawiania się coraz bardziej nowoczesnych rozrywek dla dzieci, bywa największym przyjacielem dziecka. Ponadczasowość pluszowych misiów sprawiła, że bajki w których w roli głównej występują misie są chętnie oglądane przez kolejne pokolenia dzieci. Sam pluszak jest ponadto symbolem dobra, miłości, ciepła, łagodności i opiekuńczości. Ten dzień przebiegał w bardzo miłej i sympatycznej atmosferze, a  Żabkom sprawił wiele radości i dostarczył miłych wrażeń.    

MUZEUM CHLEBA

 
     W dniu 29 listopada wybraliśmy się do Muzeum Chleba w Radzionkowie. W programie wycieczki zapoznaliśmy się min. Z historią chleba „Od ziarenka do bochenka”, prelekcja o szacunku do chleba.  Ponad to lekcja w dawnej klasie szkolnej; zwyczaje panujące w dawnej klasie szkolnej, dawne książki, elementarze, przybory, mundurki szkolne, pisanie na tabliczkach kamiennych. Niewątpliwie najbardziej atrakcyjna forma tej wycieczki były warsztaty z ciastem, samodzielne wyplatanie plecionki, wypiek i konsumpcja :).

SPARTAKIADA PRZEDSZKOLAKA

DZIEŃ DYNI

FUNZEUM

 

SOKI OWOCOWO – WARZYWNE

JESIENNE DRZEWA

DZIEŃ CHŁOPAKA

 

DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka – święto obchodzone corocznie 20 września, ustanowione z inicjatywy Rzecznika Praw Dziecka  dla popularyzacji wychowania przedszkolnego i wzrostu jego znaczenia w świadomości społecznej. Z tej okazji wybraliśmy się na wycieczkę do Beebeelandii:) zabaw i uśmiechu było naprawdę co nie miara. Milena w tym dniu obchodziła swoje 6 urodziny. Milce życzymy jeszcze raz 100 lat 🙂

 
 

DZIEŃ KROPKI

Międzynarodowy Dzień Kropki – święto kreatywności, odwagi i zabawy. Od pięciu lat 15 września obchodzi się International Dot Day, czyli Międzynarodowy Dzień Kropki. Jest to święto kreatywności, odwagi i zabawy.

 

URODZINY SARY!
Sarze składamy jeszcze raz najlepsze życzenia urodzinowe 🙂

NOWY ROK SZKOLNY 2022/2023

Drodzy Rodzice!
Ogłaszam konkurs dla dzieci z naszej grupy. 
Temat: OZDOBA WIELKANOCNA
technika pracy: dowolna.
Zachęcam do wykonania pracy wszystkie Żabki,
Prace prosimy przynosić do poniedziałku tj. 11.04. do naszej sali.

URODZINY DANIELA

Swoje 6 urodziny obchodził już również Daniel, życzymy mu uśmiechu każdego dnia

 

WITAMY WIOSNĘ

Wiosna to piękna i magiczna pora roku. Otaczający nas świat budzi się do życia. Choć mróz jeszcze czasem szczypie nas w uszty, to niewątpliwie możemy odczuć pierwsze oznaki wiosny. Budząca się przyroda wita nas pierwszymi pączkami na drzewach i krzewach, wracające do naszego kraju ptaki głośnym śpiewem ogłaszają swoje przybycie, dzień staje się dłuższy, a słoneczko coraz częściej zagląda przez nasze okna. Jednak aby wiosna mogła zawitać u nas na dobre, najpierw trzeba pożegnać zimę. Tym właśnie zadaniem zajęły się przedszkolaki z grupy Żabek i Biedronek.

 

DZIEŃ KOBIET

LAURKI DLA UKRAINY

 

7 urodziny Dorotki

  6 urodziny Olka

Solenizantom jeszcze raz życzymy uśmiechu, radości i samych słonecznych dni.

BEZPIECZNE FERIE ZIMOWE

Dzielnicowy z Bojkowa, st. sierż. Piotr Radzik wraz z kolegą przeprowadził dla naszych Żabek pogadankę na temat bezpiecznych zabaw zimowych.

BAL KARNAWAŁOWY 2022

Bal karnawałowy to wyczekiwana atrakcja przez wszystkich przedszkolaków. 9 – 10 lutego w naszej szkole odbył się bal w oddziałach przedszkolnych. Dzieciaki z dumą prezentowały barwne, bajeczne stroje. Z ochotą uczestniczyły w tańcach, zabawach i konkursach. Na twarzach wszystkich dzieci malował się uśmiech. Bal karnawałowy pozostawił wiele niesamowitych wrażeń. Następny bal już za rok 🙂

 

 

 

Z uwagi na potwierdzenie koronowirusa u jednego z dzieci w grupie Biedronek oraz chorobę p. Ani bal przebierańców zostaje odwołany.

W chwili obecnej na kwarantannie oprócz Biedronek przebywa również grupa najmłodsza. Zwracam się do Państwa o rozwagę i obserwację swoich dzieci i w razie jakichkolwiek objawów o pozostawienie dzieci w domu.

Z okazji Dnia Babci i Dziadka wszystkie Żabki składają najpiękniejsze życzenia

W dniu 27 stycznia w godzinach porannych odbędzie się bal przebierańców. Proszę o przygotowanie strojów dzieciom, jednocześnie proszę o rozmowę z dziećmi, aby pilnowały swoich strojów i akcesoriów.

Urodziny Lenki

 

Zawody sportowe

5 stycznia Żabki i Biedronki zmierzyły się w zawodach sportowych

Koncert kolęd

Błyska kolorami choineczka nasza
w wigilijny wieczór do stołu zaprasza.
Stół obrusem starannie nakryty,
zastawiony suto jadłem znakomitym.
Na stole opłatek leży połamany,
z opłatkiem słów kilka do taty i mamy:
Wesołych świąt! A w święta niech się
snuje kolęda, a gałązki świerkowe niech
Wam pachną na zdrowie.

 

Zapraszam do obejrzenia filmików z wydarzenia:

Wesoła kolęda – 0

Pastuszek bosy – _0368

Dzisiaj w Betlejem IMG_0371

Świeć gwiazdeczko – 3

 

 

Bardzo dziękuj rodzicom dzieci zaangażowanych w przygotowanie poczęstunku dla dzieci.

 

 

URODZINKI MARYSI

We wtorek 21 grudnia wraz z dziećmi z grupy Biedronek zaplanowaliśmy wspólne kolędowanie. Bardzo proszę o odświętny strój tego dnia.

 

WIZYTA ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA

 

Wycieczka do Kopalni Królowa Luiza w Zabrzu.

Sztolnia Królowa Luiza- miejsce gdzie dzieci przeżyły niezapomnianą  podziemną przygodę.  W programie wycieczki była wędrówka labiryntem górniczych korytarzy, podczas której dzieci poznały niesamowity, baśniowy świat podziemi. Na trasie spotkaliśmy Skarbnika oraz św. Barbarę. Pan Przewodnik uruchomił i pokazał pracę czynnych maszyn górniczych – bardzo głośnych.  Podziemną przygodę zakończyliśmy  przejazdem górniczą kolejką Karlik. 

 

 

Drodzy Państwo,
Bardzo proszę do środy 1.12. aby każde dziecko przyniosło kopertę zaadresowana do kogoś bliskiego ze znaczkiem.
W piątek za tydzień będziemy piekli ciastka dla św. Mikołaja zapotrzebowanie na produkty wyślę do p. Szymona..

          Wszystkie przedszkolaki wraz z rodzicami zapraszamy do wzięcia udziału                   w konkursie świątecznym na wykonanie najpiękniejszej  świątecznej         ozdoby. Na prace czekamy do 15 grudnia.

Zapraszamy do udziału!

CHORY PRZEDSZKOLAK!

Drodzy Państwo! do przedszkola przyprowadzamy wyłącznie zdrowe dzieci. Po wymiotach i biegunkach należałoby zostawić dziecko w domu przez 2/3 dni aby nie zarażało pozostałych dzieci/ nauczycieli/personelu. Należy również pod uwagę brać fakt, że takie dziecko jest jeszcze słabe i ospałe często cały pobyt w przedszkolu spędza leżąc na macie, nie biorąc udziału w zajęciach i zabawach.
Drodzy Państwo szanujmy siebie nawzajem.

 

 

 

WYCIECZKA – kilka informacji.

Drodzy Rodzice,
W piątek jedziemy na wycieczkę do Sztolnia Królowa Luiza, wyjazd jest 9,45. Proszę dać dzieciom PUSTE plecaki bez wody i słodyczy. Dzieci otrzymają suchy prowiant z kateringu. Proszę o podpisanie zgód na wyjazd u Pań woźnych w przedszkolu. Powrót planowany jest na godzinę 13,30.

 

MIKOŁAJKOWE TORBY NA PREZENTY JUŻ CZEKAJĄ.

We wtorkowy poranek Żaby zabrały się za dekorowanie torebek prezentowych przysłanych od św. Mikołaja. Pozostaje już tylko zachować się grzecznie i oczekiwać gościa.

URODZINY BLANKI!!!!
W poniedziałek swoje 5 urodziny obchodziła Blanka. Jeszcze raz życzymy samych kolorowych dni.

„DO HYMNU!”

 

uroczyste odśpiewanie hymnu z okazji święta państwowego. Kształtowanie postaw szacunku wobec kraju i symboli narodowych.

Święto Wszystkich Zmarłych – spacer na cmentarz

Wycieczka do lasu

Drodzy Rodzice,
W piątek 22.10.2021 dzieci z grupy Żabek i Biedronek udają się na wycieczkę do lasu w Smolnicy, w celu spotkania leśnika i zapoznania się z jego zawodem. Wyjazd około godziny 9.00 powrót 12.00.
pozdrawiam serdecznie,

6 URODZINY MARTY!!!
Martusi życzymy jeszcze raz samych radości, uśmiechów i spełnienia marzeń.

 

Sałatka jarzynowa

Międzynarodowy Dzień Muzyki

1 Października obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Muzyki.
Z tej okazji nasi starsi koledzy z grupy Biedronek zaprosili nas na koncert. Żabki w ramach podziękowań również zaśpiewały kolegą kilka piosenek.

 

Dzień Chłopaka

 
29 września – obchodziliśmy Światowy Dzień Głośnego Czytania.  W Żabkowej sali gościliśmy p. Asię, która pracuje w naszym sekretariacie szkolnym. 
 

KREDOWE WARZYWA

Przywitanie Pani Jesieni.

23 września rozpoczęła się kalendarzowa jesień. Żabki znalazły ją w parku. Z darów jakie zebraliśmy powstała spódnica specjalnie dla Pani Jesieni.

DZIĘKUJEMY!!!!
Bardzo serdecznie dziękuję w imieniu swoim i dzieci za przyniesione roślinki do naszej żabkowej sali.

 

 

 

6 urodziny Natalki. Jeszcze raz składamy najserdeczniejsze życzenia, słoneczka na każdy dzień, uśmiechu i spełnienia marzeń!!!

 

Drodzy Państwo!

Przypominam o przyniesieniu przez dzieci stroju do ćwiczeń oraz teczki z gumką. 

 

Na zajęcia z j. angielskiego pani M. Stodulska prosi o mały słoiczek oraz również o teczkę z gumką.

Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka

Warto rano się obudzić,
nie grymasić, nie marudzić.
Na pogodę nie narzekać,
bo w przedszkolu kumpel czeka.
Lubię śpiewać, lubię skakać
lubię życie przedszkolaka.
Umiem buty tak ustawić,
żeby wiedzieć który prawy.
Umiem po turecku siadać
i samemu zupę zjadać.

 

Urodziny Milenki – życzymy jeszcze raz uśmiechniętej buzi, zdrówka i spełnienia marzeń.

 

Niech rozum podpowie ci czasem,
Wędrując po łące, czy lasem
-Że wszystko dokoła też żyje,
Że wdycha powietrze, że pije !

Bo żyje najmniejsza roślina,
A życie – to wielka rodzina,
Spleciona łańcuchem istnienia :
Istnieniem zaś – cała ta Ziemia!!!

 

Otwarcie mini ogrodu botanicznego przy naszej szkole.

 

15 września – już nie takie małe kropki świętowały Dzień Kropki. 

Każdy mądry przedszkolaczek co dzień ćwiczy, biega, skacze. Ty też biegaj, skacz i ćwicz, gdy chcesz zdrowy, silny być...

Rozpoczęliśmy sezon biegowy w parku. Jak zwykle emocji co niemiara .. :):):)

NASZE ZWIERZĄTKO

W naszej sali od piątku zamieszkała nowa koleżanka żółwica Teresa

Spotkanie z policjantem

W ramach akcji bezpieczny przedszkolak Żabki spotkały się z policjantem. Nasz dzielnicowy przypomniał dzieciakom min. zasady zachowania na drodze, zostały omówione sposoby radzenia sobie w sytuacjach, gdy zaczepia nas ktoś obcy i wiele innych ważnych kwestii. Żabki wykazały się świetną znajomością numerów alarmowych ten test zdały śpiewająco.

Swoje 5 urodziny Sara świętowała pierwszego dnia za raz po wakacjach. Życzymy jeszcze raz zdrówka i samych uśmiechów.

 

Drodzy Rodzice,
Zapraszam na spotkanie organizacyjne 30.08 o godzinie 16, które odbędzie się na sali gimnastycznej.

 

Bardzo bardzo dziękuję za przygotowanie tego filmiku. 

 

 

 

Drodzy Rodzice!
Rok szkolno/ przedszkolny 2020/2021 dobiegł końca. Był to czas, w którym poznawaliśmy, przeżywaliśmy całą game emocji, każdego dnia; radość, satysfakcję, uczyliśmy się jak radzić sobie ze złością i smutkiem, jak funkcjonować w grupie rówieśniczej. Nauczyliśmy się mnóstwo nowych rzeczy poprzez obserwację i zabawę, w każdych tych doświadczeń byliśmy razem. Dziękuję wszystkim Państwu za zaangażowanie, pomoc oraz dobre słowo. Każdemu dziecku za uśmiech, zaufanie oraz wspaniałą zabawę. Zdecydowanie to był dobry rok.  Życzę Państwu i Żabką bezpiecznych i pogodnych wakacji. Do zobaczenia we wrześniu.

 

 

Na zakończenie roku odwiedził nas Minionek. Bardzo dziękujemy mu za wizytę. Fotorelacja z dnia dzisiejszego.

Urodziny Zosi i Julki.
Dziewczyny jeszcze raz spełnienia marzeń!

Podczas spaceru wybraliśmy się dzisiaj poobserwować i nakarmić zwierzątka wiejskie. Wszystkim sprawiło to wiele radości.

URODZINKI LENKI!!!

 

ALPAKI

Urodziny Natalki

Zapraszam na zebranie z rodzicami, które odbędzie się w środę 9.06 o godzinie 16.00 na sali gimnastycznej. 

DZIEŃ DZIECKA 

Wczorajsza niespodzianka dla Żabek od RR oraz dyrekcji szkoły. Bardzo dziękujemy 🙂

 


Beeblandia

 

BARDZO PROSZĘ O PRZNIESIENIE CHUSTECZEK HIGENICZNYCH.


Informacje o wycieczce.

W dniu 1.06. jedziemy na wycieczkę do Beebeelandii. Sala zabaw zarezerwowana jest dla naszej grupy od 8,30 do 10. 
Śniadanie w tym dniu będzie o godzinie 7;40. proszę przyprowadzić dzieci odpowiednio wcześniej. 
Dzieci zabierają ze sobą plecak do którego proszę wsadzić wodę do picia oraz ubrania na przebranie. 

.

 

Majeczce jeszcze raz 100 lat, uśmiechu i spełnienia marzeń! 

 

Drodzy rodzice!
W przedsionku przy drzwiach wejściowych do oddziałów przedszkolnych pozostawione są listy na dyżur wakacyjny oraz na 4 czerwca (piątek po Bożym Ciele).  Przypominam, że w wakacje grupy są łączone oraz do przedszkola uczęszczają również dzieci zapisane z placówek z całych Gliwic. Z uwagi na covid proszę o przemyslane zapisy. 

 W związku z powrotem wszystkich dzieci do szkół. Zmieniają się godziny zajęć dodatkowych:

J. angielski:

wtorek 8,30-8,45

czwartek 8,30-8,45

Religia: 

środa 8,30 -8,45

piątek 8,00-8,15

Bardzo proszę o wcześniejsze przyprowadzanie dzieci w tych dniach. 

Samych radości, zdrowia, i uśmiechów na co dzień życzymy naszej Martusi. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Żabki uczestniczyły w działaniach w ramach akcji wojewódzkiego projektu :
„Klub Zdrowego przedszkolaka”


Głównym celem projektu było:

  • wspieranie prawidłowego rozwoju dzieci poprzez propagowanie zdrowego stylu życia

  • wzbogacenie wiedzy dzieci z dziedziny zdrowia

  • wykształcenie u dzieci postawy prozdrowotnej

  • nabycie przez dzieci określonych umiejętności oraz przyswojenie prawidłowych przyzwyczajeń i nawyków higieniczno-zdrowotnych

 

 

 

 

 

 

Zajęcia w ramach akcji realizowały wszystkie grupy wiekowe oddziałów przedszkolnych. Niejednokrotne poruszano zagadnienia dotyczące zdrowego trybu życia, nie tylko w ramach zorganizowanych zajęć tematycznych, ale również podczas zabaw dowolnych i innych spontanicznych sytuacji edukacyjnych. Dzieci chętnie rozmawiały o poruszany tematach. Dzieliły się wiedzą zdobytą wcześniej. Poszerzały wiadomości poprzez uczestnictwo w zabawach dydaktycznych , tworzenie piramidy żywienia, rozmowach przy różnorodnych ilustracjach, poznawały czynnie etapy prawidłowego mycia rąk, rozmowy kierowane: o wirusach, bakteriach, chorobach. Rozwiązywały zagadki, rebusy, wykonywały ćwiczenia ruchowe oraz różnego typu prace techniczne i plasytyczne.
Zajęcia odbywały się zarówno na trenie przedszkola, jak i świeżym powietrzu na placu szkolnym.
W lutym przeprowadzone zostały zajęcia o Wirusach, bakteriach i chorobach. Użyto następujących pomocy dydaktycznych: Bajka o wirusie- źródło You tube, piosenka Znikaj wirusie źródło You tube, karty pracy: kolorowanki, kredki, mazaki, broszura informacyjna nt. Grypy, plakat nt,. grypy, prezentacja nt. grypy, plakat nt. prawidłowego mycia rąk, plastikowe talerze, woda, mydło w płynie, pieprz mielony, maseczki, płyn do dezynfekcji, balon- wirus,
Na zajęciach wykorzystano materiały udostępnione przez organizatorów akcji, nauczycielka przygotowała również wiele ciekawych pomocy dydaktycznych oraz wykorzystała dostępne w przedszkolu pomoce dydaktyczne z danej tematyki.

FOTOGRAFIE i PAPIER

Drodzy rodzice! Bardzo proszę o przesłanie zdjęć dzieci z rodzicami, rodzeństwem, babć, dziadków oraz wszystkich bliskich osób żabkowym serduszkom. Można dołączyć zdjęcia również domowych zwierzaków. Fotografię proszę przesłać na agnieszka_mcg@wp.pl. Zdjęcia będą potrzebne nam do kolejnego bloku tematycznego. 
Zdjęcia proszę przesłać do poniedziałku 10.05

 

Kończy nam się również papier ksero oraz karteczki do rysowania. Jeśli ktoś posiada kartki na których mogą powstać małe arcydzieła (kartki w różnym formacie, niekoniecznie kartki A4) i chciałby się z nami nimi podzielić będziemy wdzięczni.

 

WIOSENNY BIEG W PARKU


Każdy mądry przedszkolaczek co dzień ćwiczy, biega, skacze. Ty też biegaj, skacz i ćwicz, gdy chcesz zdrowy, silny być…

Pomimo deszczu i niezbyt sprzyjającej aury na dworze Żabki wystartowały dziś w wiosennym biegu po parku. Każdy otrzymał zasłużony, własnoręcznie wykonany medal.

 

12 – 16 kwietnia 2021

TEMAT:

Pan Jezus żyje i jest wśród nas

 

Witam: Chrystus zmartwychwstał !!!

Odpowiedz: Prawdziwie powstał !!!

Wykonaj następujące treści:

 

  1. Modlitwa:

Aniołeczku ze skrzydłami, bądź Ty zawsze między nami.

Czuwaj, czuwaj mi przy boku, nie odstępuj ani kroku.

 

  1. Zobacz film:


 

  1. Zaśpiewaj :


Trwajmy w radości ze zmartwychwstania Pana Jezusa. Życzę wam radosnego „Alleluja”. 

Nauczanie zdalne 12.04.- 16.04.2021


Z kultura za pan brat.


Poniedziałek

  1. Zestaw ćwiczeń ruchowych:    

– „Cześć, żółwik, piąteczka…!” – zabawa orientacyjno – porządkowa.

Dzieci biegają swobodnie po pomieszczeniach domowych przy dźwiękach granych przez Rodzica Gdy muzyka cichnie, stają naprzeciwko wybranej osoby i witają się z nią w sposób wskazany przez Rodzica, np. „przybijają piątki”. Dzieci za każdym razem szukają nowej pary.
– „Miłe kotki” – zabawa z elementem czworakowania. Dzieci-kotki czworakują w dowolnych
kierunkach. Na hasło Rodzica.: kici, kici – kotki czworakują szybko do Rodzica. Na hasło: ciii – układają się
do snu, zwijając w kłębek, na hasło: miłe kotki – czworakują w dowolnych kierunkach.
– „Siadamy na krzesełku” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dzieci stoją w rozsypce, stopy rozstawione na szerokość barków, ręce luźno. Na przemian udają, że siadają na krześle –
robią przysiad, wypychając daleko biodra do tyłu, jednocześnie uginając nogi w kolanach, po
chwili wracają do pozycji wyjściowej.
– „Baletnice” – zabawa uspokajająca. Dzieci idą po pokoju podnosząc wysoko kolana,
plecy proste. Na sygnał Rodzica – klaśnięcie – dzieci zastygają w dowolnej pozie baletnicy. Na ponowne klaśnięcie wznawiają marsz.

2.  „Legenda o Smoku Wawelskim” – słuchanie utworu i rozmowa na temat wiary we własne siły, jaką
prezentował szewc Skuba.
Legenda o Smoku Wawelskim Weronika Kostecka
Czy wiecie, co upamiętnia krakowski pomnik smoka stojący u stóp Wawelu? Ten potwór jest na
szczęście z metalu i nikomu nie może zrobić krzywdy, ale jego pierwowzór nie na żarty nastraszył
mieszkańców Krakowa. Dawno, dawno temu, tak dawno, że nikt już nawet nie pamięta, kiedy
dokładnie to się wydarzyło, w pieczarze pod Wawelskim Wzgórzem zamieszkał najprawdziwszy,
straszliwy smok ziejący ogniem. Gdy wydawał z siebie złowrogi ryk, drżały ściany wszystkich domów,
a nawet ściany zamku, w którym mieszkał król Krak. Smok polował na pasące się owce i inne
zwierzęta. Pożerał je, a gdy tylko ponownie zgłodniał, znów wyruszał na łowy, wprawiając w
przerażenie wszystkich mieszkańców. Zdarzało mu się też porywać bezbronne dziewczęta. Ze strachu
o swoje córki i żony krakowianie sami zaczęli podrzucać mu pod jaskinię tłuściutkie owce z nadzieją,
że gdy potwór się naje, nie będzie polował. Wszyscy jednak drżeli na myśl, że w końcu zabraknie
zwierząt… Król Krak rozmyślał od rana do wieczora, jak się pozbyć smoka. Ogłosił nawet, że śmiałek,
który zabije potwora, dostanie w nagrodę rękę królewskiej córki. Kolejni rycerze stawali do walki ze
smokiem, ale żaden z nich nie zdołał go pokonać. Tym, którzy mieli szczęście, udawało się uciec;
innych smok pożerał, i to razem ze zbroją. Królewna płakała, król nie spał po nocach ze zmartwienia,
a mieszkańcy byli coraz bardziej przerażeni. Któregoś dnia do zamku przybył szewczyk Skuba i skłonił
się przed królem. – Wiem, jak uwolnić Kraków od tego podłego potwora! – obwieścił. Król wysłuchał
całego planu. „To się może udać!” – pomyślał. Jeszcze tego samego dnia szewczyk zamknął się w
swoim warsztacie i przystąpił do pracy, dodając sobie odwagi wesołą piosenką: Może nie jestem
rycerzem, ale w swój rozum wierzę! Wiem, jak Kraków ocalić, król mnie na pewno pochwali! Potwór
nie będzie już szkodzić. Król mnie za to nagrodzi! Oto, co wymyślił Skuba: zdobył gdzieś piękną, owczą
skórę, wypełnił ją siarką i smołą, a następnie zszył wszystko tak zręcznie, że wypchana owca
wyglądała jak żywa. Nad ranem podrzucił ją pod smoczą pieczarę. Gdy tylko smok się obudził i poczuł,
że jest głodny, wypełzł na zewnątrz i zauważył smakowicie wyglądającą, tłuściutką owcę. Rzucił się
więc na nią i połknął w całości, mlaszcząc z apetytem olbrzymim smoczym jęzorem. Minęło jednak
zaledwie kilka chwil, gdy uczucie sytości ustąpiło miejsca straszliwemu pożarowi żołądka. Potwór
poczuł, jak gdyby ogień trawił go od wewnątrz! Z upiornym jękiem smok rzucił się do brzegu Wisły i
chcąc ugasić pragnienie, począł pić wodę; pił i pił, aż napęczniał tak bardzo, że nagle pękł z hukiem i
rozpadł się na milion kawałków! Mieszkańcy Krakowa wiwatowali na cześć sprytnego szewca, a król
Krak dotrzymał słowa: wkrótce Skuba i królewna stanęli na ślubnym kobiercu. Skuba opływał od tej
pory we wszelkie dostatki, żal mu było jednak porzucić swoje ulubione zajęcie… dlatego nadal szył
poddanym buty!
R. zadaje dziecku pytania do wysłuchanego utworu: Jaki straszliwy potwór mieszkał dawno temu w
Krakowie? Co stawało się z rycerzami, których król wysyłał do walki z potworem? W jaki sposób
Skuba zgładził potwora? Czy szewczyk pokonałby smoka, gdyby nie wierzył w siebie i swój plan?
Dlaczego?

3. Smok ziejący ogniem – praca plastyczna

Szczegółowy sposób wykonania pracy 
https://ekodziecko.com/smok-zionacy-ogniem

4. „Kiedy i dlaczego trudno nam uwierzyć w siebie?” – rozmowa kierowana. Dziecko wypowiada się
na temat tego, czego nie lubi robić z braku wiary w siebie. R. zapisuje na kartce pomysły lub tworzy
schematyczne obrazki. Może również wcześniej przygotować ilustracje przedstawiające sytuacje, w
których dziecko często czuje zakłopotanie i niepewność. Dziecku będzie wówczas łatwiej zrozumieć
„wiarę i brak wiary w siebie”. Następnie R. rozmawia z dzieckiem na temat tego, dlaczego w
niektórych sytuacjach trudno uwierzyć w siebie i coś zrobić, oraz o towarzyszących temu uczuciach(obawa, że coś wyjdzie nie tak, strach przed odmową lub porażką, wstyd, że ktoś nas wyśmieje,
nieśmiałość, a także ból brzucha, szybsze bicie serca, płacz).


Wtorek

1. „Co to jest film?” – rozmowa kierowana. R. pokazuje dziecku
zdjęcie kamery filmowej i kadrów ze znanych dzieciom bajek. R. porządkuje wiadomości dzieci i wprowadza pojęcie „film
animowany, inaczej rysunkowy lub kreskówka”.
2. „Filemon i Bonifacy” – słuchanie wiersza i rozmowa na jego temat, oglądanie odcinka filmu animowanego opowiadającego o przygodach tytułowych bohaterów
Filemon i Bonifacy Urszula Machcińska

Tu są uszka, tam ogonek.
Proszę: oto Filemonek.
Prawie cały jak śnieg biały.
Taki śliczny kotek mały.
Dzieci lubią tego kotka.
Chce go głaskać, kto go spotka.
Jest tam jeszcze Bonifacy.
Czuje się jak w kociej pracy.
Filemona wciąż pilnuje,
Bo ten cały czas figluje.
Bonifacy ma futerko
Całe lśniące jak lusterko.
Lubi mięsko,  ciepłe mleczko,
Kocią karmę i jajeczko.
Odwiedź kiedyś koty oba.
Każdy z nich Ci łapkę poda.
Chyba, że będą zmęczone.
Może miały trudny dzionek?
R. zadaje dziecku pytania do wysłuchanego utworu: Jak
nazywają się bohaterowie wiersza? Jak wygląda Filemon?
Jak wygląda Bonifacy? Co lubią robić koty z wiersza?
Następnie pokazuje dziecku ilustracje obu kotów z bajki
Przygody kota Filemona” oraz zaprasza do obejrzenia
jednego jej odcinka. Po obejrzeniu filmu R. pyta dziecko,
czy rozpoznało bohaterów z bajki, i prosi o opowiedzenie
ich przygód

https://www.youtube.com/watch?v=hjq7_uUIwHo


3. „Kocia muzyka” –dziecko wybiera dowolną piosenkę lub melodię i nuci ją w „kocim języku”.
4. Kotek – karta pracy


Środa

 

1. Prosimy Rodziców o przeczytanie dzieciom wiersza M. Szeląg „W teatrze”.

W teatrze
Marlena Szeląg

W wygodnym fotelu siedzę w teatrze,
przed siebie na scenę wciąż patrzę, i patrzę…
Wtem gasną światła w wielkiej sali,
wszyscy rozmawiać zaraz przestali.
Do góry pnie się czerwona kurtyna,
bo właśnie spektakl się rozpoczyna.
Już scenografia wprawia w zdumienie,
do zamku przeniesie nas przedstawienie.
Wtem aktor wchodzi w złotej koronie
i siada dostojnie na wielkim tronie.
A z nim aktorka w sukni balowej,
odgrywa rolę mądrej królowej.
Już słychać w dali trąby i dzwony,
poddani składają niskie ukłony.
Wtem rycerz pojawia się w lśniącej zbroi,
a obok niego koń płowy stoi.
Lecz koń ten nie jest żywą istotą,
jest rekwizytem, ręczną robotą.
I chociaż z drewna jest wyrzeźbiony,
to w przedstawieniu jest ożywiony

Rodzic zadaje dziecku pytania: W jakie miejsce przeniósł nas wiersz?
Po co chodzi się do teatru? Jacy bohaterowie występowali w spektaklu, o którym opowiadał
wiersz? Co możemy zobaczyć i znaleźć w teatrze? 
(Rodzic rozmawia z dziećmi na temat scenografii, sali, sceny, kurtyny, aktorów, masek, kostiumów, afiszu, biletów itp.) Jakie emocje, uczucia
może w nas wzbudzić przedstawienie teatralne? Kto z was był kiedyś w teatrze? Czy wam
się tam podobało? Jeśli tak, to dlaczego?

2.„Kurtyna do góry, kurtyna w dół” – zabawa ruchowa.

Dzieci maszerują po sali w rytmie granym przez Rodzica, trzymając za rogi chusty ( chustę możemy zastąpić ściereczką kuchenną) w kształtach prostokątów lub
kwadratów. Gdy muzyka cichnie, Rodzic podaje hasło: Kurtyna w dół! – dzieci chwytają chusty/ ściereczki za dwa rogi, wyciągają do góry ręce, stają na palcach i powoli kucają, naśladując chustą/ ściereczkę
opuszczanie kurtyny. Gdy muzyka cichnie i Rodzic podaje hasło: Kurtyna w górę! – dzieci kucają
i chwytają chusty/ ściereczki za dwa rogi, po czym powoli wstają, wyciągają ręce do góry i stają na palcach, naśladując chustą/ ściereczką podnoszenie kurtyny. Wznowienie gry przez Rodzica jest znakiem
do dalszego marszu.

3.„Co się zmieniało?- zabawa matematyczna.

Dzieci siadają w wygodnym dla siebie miejscu np. na dywanie. Rodzic układa w środku dywanu 3 figury geometryczne – duże niebieskie koło, duży czerwony kwadrat i mały żółty kwadrat. Dzieci przyglądają się uważnie, po chwili zamykają oczy, a Rodzic wymienia jedną figurę na inną (np. duże niebieskie koło na duże czerwone koło). Dzieci otwierają oczy i mówią, co się zmieniło. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie. Rodzic używa różnych figur geometrycznych, przy kolejnych powtórzeniach wzory do zapamiętania mogą być coraz dłuższe.

Nauczanie zdalne 6.04 – 9.04.2021


Wielkanoc.


Wtorek 6.04 – zajęcia opiekuńcze.

  1.  Zapraszam wszystkich do obejrzenia bajki, o małych odkrywcach.

https://bajeczki.org/mali-einsteini/o-tak-o-tak-juz-wiosna/

2. Kolorowanka

 „Motylki” – utrwalanie pojęć wysoko – nisko. R. rozkłada na dywanie woreczki -kwiaty. Dziecko biega po pokoju z rozłożonymi na boki rękami, wysoko i nisko. Na hasło Odpoczywamy! Skrzydła w wysoko! – stają przy woreczku i powoli, delikatnie jak motyle podnoszą ręce i łączą je nad głową, jak skrzydła motyla. Na klaśnięcie – powoli je opuszczają ręce i „fruwają” dalej po pokoju. Na kolejne hasło R. zatrzymują się przy innym kwiatku -woreczku niż poprzednio.


Środa

  1. Muzyczna gimnastyka – ćwiczenia w podskokach.

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

2. „O kurce, która zapomniałaby o tradycji. – słuchanie opowiadania i rozmowa na temat zwyczaju malowania jajek na Wielkanoc.

Następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania, które zadała Wam Kokoszka

O kurce, która zapomniałaby o tradycji” Marlena Szeląg

Słońce tego dnia odważnie przedzierało warstwę chmur, a jego promienie ogrzewały wymarzniętą po zimie ziemię. I choć już niespełna miesiąc temu zniknęły ostatnie śniegi,a na wierzbach pojawiły się kotki, to dopiero ten dzień przyniósł prawdziwe ocieplenie.Wiejską dróżką wijącą się pomiędzy pastwiskami, polami i łąkami, wesoło podśpiewując, maszerował tego dnia młodziutki suseł Sylwek, który niedawno obudził się z zimowego snu. Szedł dość długo i poczuł się zmęczony. Rozejrzał się wokół i zauważył wysoką lipę. Postanowił do niej podejść na odpoczynek. Gdy zbliżył się nieco do drzewa, spostrzegło siedzącą pod nim smutną kokoszkę i rozsypane wokół niej jajka.Cześć, jestem Sylwek. Co ci się stało? zapytał z ciekawości suseł.Ja, ja… nie wiem. Nic nie wiem, bo nic nie pamiętam! Bardzo boli mnie głowa, mam ogromnego guza! rzekła przestraszona, obolała kurka i zapłakała.Zaraz, zaraz, nie płacz.Pomogę cirzekł suseł serdecznym tonem i zabrał się do zbierania rozsypanych na ścieżce kolorowych jajek. Wrzucał je z powrotem do białego koszyka z żółtą wstążką.Może ty wiesz, kim jestem i co tu robię?zapytała kokoszka głosem pełnym nadziei.Niestety nie wiem, ale czekaj… Nie martw się! Jak razem pomyślimy, to na pewno coś wymyślimy! W końcu… co dwie głowy,to nie jedna!pocieszył kokoszkę Sylwek i zaczął drapać się po czole, myśląc, co mogło się stać. Wyjął ze swojej torby wielką lupę i przeglądał z wielką dokładnością ścieżkę w poszukiwaniu czegoś, co pomogłoby rozwiązać zagadkę.Już wiem! To jest przyczyna całego zajścia! suseł podskoczył z radości i wskazał na wystający gruby korzeń lipy. Wyjaśnił, że prawdopodobnie nieuważna kurka potknęła się o niego i przewróciła. Stąd guz na głowie, utrata pamięci i rozsypane na ścieżce jajka.Masz rację, coś sobie przypominam. Tak, potknęłam się o niego i uderzyłam w ten tu kamień zaczęła sobie przypominać kokoszka. Szłam, o tamtędy, z koszykiem tych jajek, ale dokąd szłam? Tego już nie pamiętamkurka znów posmutniała.

Ty, popatrz! Popatrz na te jajka! One są dziwnie kolorowe! Przecież nie ma takich jajek. Ktoś musiał je pomalować! krzyknął suseł.Ale po co komu pomalowane jajka? zdziwiła się kurka.Tego nie wiem, ale się dowiem. Czekaj, pomyślmy troszeczkę to mówiąc, suseł znowu zasępił się i zatopił w rozmyślaniach, ale mi może długo myślał, nic nie przychodziło mu do głowy.Witajcie, moi przyjaciele! Co tak dumacie pod tym drzewem?! ukłonił się zając, który pojawił się nie wiadomo skąd.Część, próbujemy rozwikłać zagadkę podróży kurki i tajemnicę kolorowych jajek odrzekł suseł.Przecież to proste! To są pisanki. Przed Wielkanocą maluje się jajka, żeby były kolorowe. To taka pradawna tradycja. Kolorowe jajko jest symbolem świąt.Aaa, teraz pamiętam! Już wszystko sobie przypomniałam! wykrzyknęła uradowana kurka i opowiedziała całą historię.Wczoraj wieczorem malowała jajka, żeby dzisiaj rozdać je zwierzętom, które prosiły ją o pomoc w ich ozdabianiu.Pewnie czekają na pisanki, a ja jestem już spóźniona. Będą zasmuceni, jeżeli dziś i mich nie dostarczę. Nie będą mogli świętować Wielkanocy! Muszę czym prędzej rozdać je przyjaciołom, żeby tradycji stała się zadość. Pomożecie mi? zapytała kokoszka swoich nowych znajomych. I tak we troje roznieśli barwne jajka aż do samego zmierzchu.Rozdaliśmy wszystkie pisanki. Niestety kurko, dla ciebie zabrakło… Nie została ani jedna… Część stłukła się podczas twojego porannego upadkuzasmucił się suseł.To nic! powiedziała kokoszka i dodała zaraz nowe pomaluję i siebie oraz was nimi obdaruję!A ja ci chętnie pomogę! skoczył zając z radości.Ja też się przyłączę, choć nigdy jajek nie malowałem i świąt w ten sposób nie świętowałem!powiedział zachwycony suseł.Zwierzęta w domu kurki malowały jajka pół nocy, dobrze się przy tym bawiąc. A rano zasiedli razem do wielkanocnego śniadania, które przygotowała kokoszka w podzięce za pomoc. Na stole nie zabrakło oczywiście barwnych pisanek, które tak skrzętnie cała trójka ozdabiała kilka godzin temu.Tradycja to dobra rzecz! Kultywując, można się dobrze bawić i razem spotkać. To takie ożywienie na chwilę pradawnych zwyczajów.Od dziś i ja będę w ten sposób obchodził Wielkanoc! powiedział szczęśli wysuseł, trzymając w łapce pomalowaną przez siebie pisankę.
 
Pytania Kokoszki:
1.Kogo spotkałam pod lipowym drzewem?
2.Co mi się przytrafiło?
3.Kto pomógł mi i susłowi Sylwkowi rozwikłać zagadkę kolorowych jajek?
4.Jak nazywały się kolorowe jajka, które rozsypałam?
5.Czego symbolem jest pisanka?
6.Kto pomógł mi w roznoszeniu jajek?
7.Dlaczego dla mnie zabrakło jajek?
8.W jaki sposób rozwiązaliśmy problem braku jajek wspólnie w susłem i zającem?
9.Kto zasiadł do świątecznego stołu w moim domu?
10.Co postanowił suseł Sylwek, gdy trzymał w łapce pisankę,i dlaczego?
 

3. Kurka – praca daltońska z instrukcją.

Szczegółowa instrukcja na:

http://www.nauczycielwieczorowapora.pl/2020/04/wielkanocna-kurka.html

 


Czwartek

1. Zestaw ćwiczeń porannych:
– „Wesołe figurki” – zabawa orientacyjno-porządkowa do utworze Antonio Vivaldi – „Wiosna”

Dziecko maszeruje, biega lub podskakuje. Rodzic przycisza muzykę, dziecko zastyga na chwilę w dowolnej pozie. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.

„Podaj pisankę” – zabawa ruchowa ze skłonami w przód. Potrzebne nam będzie plastikowe jajko/. Stoimy z dzieckiem plecami do siebie, nogi w rozkroku. Wykonujemy skłon w przód i podajemy sobie woreczki – pisanki „przez okienko” utworzone między nogami.

„Spacer z pisanką” – ćwiczenie równowagi. Potrzebne nam będzie plastikowe jajko i łyżka. Układamy pisankę na łyżce. Dziecko spaceruje po pokoju. Na wydany przez rodzica umówiony sygnał np. Klaśnięcie w dłonie dziecko wykonuje przysiad z łyżką i jajkiem starając się nie strącić jaja.
„Brzuszek w górę, brzuszek w dół” – zabawa uspokajająca. Dziecko leży z małą poduszką na brzuchu. Podczas wdechu nosem – poduszka się unosi, podczas wydechu – poduszka opada.

  • „Krótka historia czekolady” – rozmowa kierowana.
    Rodzic pokazuje dziecku tabliczki czekolady: mlecznej, gorzkiej i białej. Dziecko zwraca uwagę na różne kolory czekolady. Rodzic wyjaśnia dziecku, że kolor czekolady zależy od ilości kakao użytego do jej wyprodukowania. Następnie Rodzic opowiada dziecku, z czego robi się czekoladę, pokazuje ilustracje przedstawiające drzewo kakaowe i jego nasiona. Wyjaśnia, że największe uprawy drzewa kakaowego są obecnie w Afryce. Kakao robi się z nasion znajdujących się w owocu tego drzewa – strąku kakaowca. Nasiona po wyjęciu z owocu są białe, dopiero później robią się brązowe, m.in. na skutek palenia. Rodzic zwraca też uwagę dziecku na to, że biała czekolada jest nietypowa, ponieważ nie zawiera kakao.

5. „Zając pachnący czekoladą” malowanie zająca pędzlem maczanym w kakao rozpuszczonym w wodzie. Dzieci malują na kartce sylwetę zająca, maczając pędzle rozpuszczonym w wodzie kakao. Im mniej wody rodzic w leje do kubka z kakao, tym kolor zająca (po pomalowaniu)będzie bardziej nasycony.


Piątek 

  1. Zagadka słowna wg M. Szeląg

KURCZĄTKO

Puszyste, żółciutkie jest ono calutkie

Dzióbek ma tyci, skrzydła malutkie.

Wykluło się z jajka o samym świcie,

Kim jest maleństwo jak Wy myślicie?

2. „Kurczakowe puzzle”

Dziecko rozcina obrazek po przerywanych liniach na cztery części, następnie układa powstałe puzzle w jeden obrazek. Stworzony obrazek można nakleić na czystej kartce.

3. „Policz pisanki” – zabawa matematyczna

Dziecko liczy pisanki każdego rodzaju i rysuje odpowiednią liczbę kropek w tabeli.

4. Bajka o kurczątku 
https://abc.tvp.pl/32958490/bajka-o-kurczaku-ktory-nie-byl-kurczakiem

6 – 9 kwietnia 2021

TEMAT:

Spotykamy Zmartwychwstałego Pana Jezusa

Chrystus Zmartwychwstał!!!

  1. Modlitwa:  

Do Ciebie, Boże, rączki podnoszę,

o zdrowie dla moich najbliższych proszę

i proszę także, niech mnie od złego

na każdym kroku aniołki strzegą

Amen.

  1. Zobacz teraz film:

  1. Posłuchaj piosenki i zaśpiewaj

  1. Pozdrawiam wielkanocnie – Alleluja!!! Jezus żyje! 

Dziękuję za udział w lekcji on-line dołączam kolorowanki do zajęć.

„Koszyczku, otwórz się! Wielkanocna święconka”,
Muzeum w Gliwicach zaprasza wszystkie nasze Żabki na  lekcja on-line  31.03, godz. 10.30 na platformie ZOOM. Temat lekcji: „Koszyczku, otwórz się! Wielkanocna święconka”.
Dzień dobry,
 
przesyłam link do jutrzejszego spotkania (:
 
 
Identyfikator spotkania (ID): 985 7325 6542
Kod wejścia (passcode): 071798
 
Jeżeli nie posiadają Państwo ZOOMa, po kliknięciu na link, automatycznie trzeba wyrazić zgodę na instalację.
 
Nie są wymagane mikrofony, ale muszą Państwo słyszeć – powinny to być automatyczne głośniki na laptopach/komputerach stacjonarnych, ewentualnie  dołączone głośniki stacjonarne.
 
Zapraszam i pozdrawiam serdecznie 🙂
 
 

Nauczanie zdalne 29.03.2021 – 2.04.2021


Święta, święta, biją dzwony


Poniedziałek

I. Zestaw ćwiczeń porannych:
– „Wesołe figurki” – zabawa orientacyjno-porządkowa do utworze Antonio Vivaldi – „Wiosna”

Dziecko maszeruje, biega lub podskakuje. Rodzic przycisza muzykę, dziecko zastyga na chwilę w dowolnej pozie. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.

„Podaj pisankę” – zabawa ruchowa ze skłonami w przód. Potrzebne nam będzie plastikowe jajko/. Stoimy z dzieckiem plecami do siebie, nogi w rozkroku. Wykonujemy skłon w przód i podajemy sobie woreczki – pisanki „przez okienko” utworzone między nogami.

„Spacer z pisanką” – ćwiczenie równowagi. Potrzebne nam będzie plastikowe jajko i łyżka. Układamy pisankę na łyżce. Dziecko spaceruje po pokoju. Na wydany przez rodzica umówiony sygnał np. Klaśnięcie w dłonie dziecko wykonuje przysiad z łyżką i jajkiem starając się nie strącić jaja.
„Brzuszek w górę, brzuszek w dół” – zabawa uspokajająca. Dziecko leży z małą poduszką na brzuchu. Podczas wdechu nosem – poduszka się unosi, podczas wydechu – poduszka opada.

II.

„Wielkanocny stół” – słuchanie wiersza i rozmowa na temat tradycji wielkanocnych.

Wielkanocny stół

Marlena Szeląg

Wielkanocny stół już obrusem nakryty,

w rzeżuszce baranek cukrowy ukryty.

Na środku święconka, a w niej pisanki

– jajka zdobione we wzorki i plamki.

W wazonie świątecznie się prezentują

bazie, co kotki swe pokazują.

Już na talerzach kiełbasa biała,

zalana barszczem jest prawie cała.

A tam mazurek – wypiek świąteczny,

posyła babie ukłon serdeczny.

Tuż obok talerz – jajka w nim siedzą,

wraz z życzeniami bliscy je zjedzą…

Już na śniadanie goście przybyli

– na stole symbole tradycji odkryli.

R. zadaje dzieciom pytania do wysłuchanego utworu: O jakim święcie jest mowa w wierszu? Czym nakryty był stół? Co znajdowało się na świątecznym stole? Po co na święta Wielkanocne szykuje się jajka? Jak myślisz, co to jest tradycja? Czy według ciebie jest ważna, dlaczego? Jakie znasz inne tradycje związane z Wielkanocą, o których nie było mowy w wierszu?

Film edukacyjny o tradycjach Wielkanocnych.

https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg

• „Szykujemy wielkanocny stół” – zabawa tematyczna. Dziecko wraz z R. szykują dla misiów i lalek wielkanocny stół z dostępnych w domu serwetek i zabawek.

III.
• „Lekcja ciszy i milczenia” – zabawa wyciszająca i ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej wg Marii Montessori. R. układa na podłodze za pomocą taśmy malarskiej dużą elipsę. Dziecko siada przy niej. R. pyta: Co ci przypomina ten kształt? (np. jajko). R. tłumaczy, że taki kształt nazywamy elipsą. R. zaprasza dziecko, które przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej, w absolutnej ciszy, idzie stopa za stopą po taśmie malarskiej (po obwodzie elipsy) z rozłożonymi na boki rękoma, zachowując równowagę.


Wtorek

I. -Zestaw ćwiczeń porannych:

„Wesołe figurki” – zabawa orientacyjno-porządkowa do utworze Antonio Vivaldi – „Wiosna”

Dziecko maszeruje, biega lub podskakuje. Rodzic przycisza muzykę, dziecko zastyga na chwilę w dowolnej pozie. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.

„Podaj pisankę” – zabawa ruchowa ze skłonami w przód. Potrzebne nam będzie plastikowe jajko/. Stoimy z dzieckiem plecami do siebie, nogi w rozkroku. Wykonujemy skłon w przód i podajemy sobie woreczki – pisanki „przez okienko” utworzone między nogami.

„Spacer z pisanką” – ćwiczenie równowagi. Potrzebne nam będzie plastikowe jajko i łyżka. Układamy pisankę na łyżce. Dziecko spaceruje po pokoju. Na wydany przez rodzica umówiony sygnał np. Klaśnięcie w dłonie dziecko wykonuje przysiad z łyżką i jajkiem starając się nie strącić jaja.
„Brzuszek w górę, brzuszek w dół” – zabawa uspokajająca. Dziecko leży z małą poduszką na brzuchu. Podczas wdechu nosem – poduszka się unosi, podczas wydechu – poduszka opada.

„Kotki czy kot?” – zabawa tematyczna. R. pokazuje dziecku kota maskotkę i gałązkę bazi. Dziecko podaje nazwy tych przedmiotów i opisuje ich wygląd, zwracając szczególną uwagę na podobieństwa między kotem a kotkami bazi.

• „Gdzie jest kotek?” – zabawa w tropienie, R. trzyma obie dłonie zaciśnięte w pięści przed sobą, w jednej z nich chowa kotka baziowego, dziecko musi odgadnąć, w której dłoni jest bazia. Gdy odgadnie zamieniają się zadaniami.

II. „Kolorowe bazie” – słuchanie wiersza i rozmowa na temat utworu.

Kolorowe bazie

Jerzy Ficowski

W wielkanocny dzień do domu

przyszły białe bazie w gości,

by pisankom po kryjomu

kolorów zazdrościć.

Bo ich nie pomalowano,

nikt o baziach nie pamiętał,

choć też chciały na Wielkanoc

przywdziać strój od święta.

Nie chcą się już dłużej bielić,

chcą w zieleni żyć, w purpurze!

Czyż są gorsze

aniżeli zwykłe jajko kurze?

R. zadaje dziecku pytania do wysłuchanego utworu: Kto przyszedł w wielkanocny poranek do domu? Po co przyszły bazie? Czy bazie mogą chodzić? Komu zazdrościły? Kto pomalował bazie? Jakie stały się bazie? Czy historia przedstawiona w wierszu mogła się zdarzyć naprawdę?

• „Bazie” – praca plastyczna. Dziecko rysuje na kolorowym kartonie trzy grube brązowe kreski – są to gałązki. Następnie drze fragment czarno-białej gazety na małe kawałki – będą to bazie kotki. Można wylepić je z plasteliny bądź zrobić z warty. Nakleja „kotki” na narysowanych gałązkach.

III.

• „Wędrująca gałązka” – zabawa ruchowa. Dziecko maszeruje w rytm melodii granej przez R. Podczas przerwy w muzyce R. mówi: Gałązka w górę! – dziecko staje w miejscu i wysoko podnosi ręce, na hasło: Gałązki w dół! – dziecko kuca i kładzie dłonie przed sobą na podłodze.


Środa

Środa 24.03.2021r.

I -Zestaw ćwiczeń porannych:

„Wesołe figurki” – zabawa orientacyjno-porządkowa do utworze Antonio Vivaldi – „Wiosna”

Dziecko maszeruje, biega lub podskakuje. Rodzic przycisza muzykę, dziecko zastyga na chwilę w dowolnej pozie. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.

„Podaj pisankę” – zabawa ruchowa ze skłonami w przód. Potrzebne nam będzie plastikowe jajko/. Stoimy z dzieckiem plecami do siebie, nogi w rozkroku. Wykonujemy skłon w przód i podajemy sobie woreczki – pisanki „przez okienko” utworzone między nogami.

„Spacer z pisanką” – ćwiczenie równowagi. Potrzebne nam będzie plastikowe jajko i łyżka. Układamy pisankę na łyżce. Dziecko spaceruje po pokoju. Na wydany przez rodzica umówiony sygnał np. Klaśnięcie w dłonie dziecko wykonuje przysiad z łyżką i jajkiem starając się nie strącić jaja.
„Brzuszek w górę, brzuszek w dół” – zabawa uspokajająca. Dziecko leży z małą poduszką na brzuchu. Podczas wdechu nosem – poduszka się unosi, podczas wydechu – poduszka opada.

„Rysujemy jajka światłem” – ćwiczenia motoryki. R. przyciemnia pokój. Do tablicy/szafy przypina duży arkusz papieru, na którym narysowane jest jajko w kształcie litery o z zaznaczonym (za pomocą strzałki) kierunkiem kreślenia. R. rysuje pisankę światłem latarki, a następnie czynność wykonuje dziecko.

• „Jajko” – rozwiązanie zagadki M. Szeląg.

Jajko

Na wsi je znajdziesz w każdym kurniku,

a na Wielkanoc w świątecznym stroiku.

Dobre na twardo, na miękko, smażone,

pisanką się staje, gdy jest zdobione.

• „Kolorowe jajka” – wycinanie. R. rozdaje dziecku kolorowe kartki z konturami jajek (jedna kartka z narysowanymi sześcioma jajkami, kartki w różnych kolorach). Dziecko wycina jajka, które będą potrzebne do późniejszych zadań dydaktycznych, i wkłada je do wspólnego koszyka.

• „Działania z kolorowymi pisankami” – zabawy matematyczne.

– „Segregujemy pisanki” – zabawa klasyfikacyjna. Dziecko segreguje wycięte wcześniej sylwety pisanek ze względu na kolor.

– „Liczymy jajeczka” – doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania. Dziecko bierze po 6 wyciętych z papieru pisanek. R. podaje różne działania, np. mówi: Ile to jest dwie pisanki dodać dwie pisanki?, a dziecko dokłada lub odejmuje sylwety jajek i podają wynik.

– „A co po tej pisance?” – zabawa w rytmy. R. układa różne rytmy z kolorowych jajek. Dziecko kontynuuje rytmy, przyczepiając kolejne pisanki.

Uwaga! Po zakończonych zabawach R. zbiera do woreczka wszystkie wycięte przez dziecko jajka.

III. „Rytmy z kolorowych jajek” – R. układa rytmy z kolorowych jajek – dziecko je kontynuuje (korzystamy z wcześniej wyciętych sylwet jajek).

• „Rysuję w powietrzu pisanki wstążką” – Dziecko za pomocą kijka ze wstążką rysuje w powietrzu jajka.


Czwartek

I. „Kalkujemy pisanki” – ćwiczenie grafomotoryczne, kalkowanie przez papier śniadaniowy. R. daje dziecku kolorowanki, na których widnieją duże jaja z prostymi wzorami. Dziecko nakrywa kolorowanki papierem śniadaniowym (można spiąć kolorowankę i papier śniadaniowy spinaczem lub klipsem biurowym, tak aby się nie przesuwały) i ołówkiem odrysowuje na nich pisankę.

II. • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 15.

Część wstępna

– „Kurczęta do kurnika” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko porusza się swobodnym biegiem w rytmie granym przez R. na tamburynie bądź innym instrumencie. Na hasło R.: Kurczęta do kurnika – dziecko biegnie na miejsce wyznaczone za pomocą liny, przyjmują pozycję siadu skrzyżnego, ramiona w pozycji „skrzydełek”. Na dźwięk tamburyna ponownie rusza biegiem po pokoju. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie.

Część główna

– „Zajączek” – ćwiczenie wyprostne. Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym (plecy wyprostowane, ręce na kolanach). R. pośrodku koła kładzie styropianowe jajka – pisanki. Dziecko wciela się w rolę zajączka. Dziecko-zajączek siedzi i pilnuje pisanek. Ma zamknięte oczy i uważnie nasłuchuje, z której strony nadchodzi „złodziej” jajek. R. wciela się w złodzieja jajek i próbuje je zdobyć. Jeżeli mu się to uda, zajmuje miejsce w środku koła i zamienia się w zajączka. Jeżeli zajączek usłyszy, z której strony nadciąga intruz, i wskaże dłonią właściwy kierunek – obroni pisanki. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie.

– „Pisanki i baranki” – zabawa bieżna. Dziecko podskakuje, maszeruje lub biega w rytmie granym przez R. na tamburynie. Na hasło: Pisanki – dziecko układa się w leżeniu przodem, a następnie przetacza się na plecy (turla się jak pisanki).

– „Kacza mama” – zabawa naśladowcza. Dziecko jest ustawione za R. – kaczą mamą. Kacza mama idzie, poruszając skrzydłami – ramiona zgięte w łokciach poruszają się z góry na dół. Idzie z lekko ugiętymi kolanami. Rozgląda się na boki, wykonuje skręty szyi w lewo i w prawo. Macha szeroko rozpostartymi ramionami jak skrzydłami. Idzie w przysiadzie, trzymając się za kostki. Kołysze się z boku na bok. Dziecko-kaczuszka naśladuje kaczą mamę.

– „Wyścig z pisanką” – ćwiczenie zwinności. Dziecko niesie na łyżce styropianowe jajko, okrąża pachołek i wraca na swoje miejsce. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie, można próbować utrudniać drogę.

Część końcowa

– „Idą kaczuszki” – ćwiczenie przeciw płaskostopiu. Dziecko spaceruje w różnych kierunkach po pokoju. Na zapowiedź: Idą kaczuszki – dziecko porusza się z podkurczonymi palcami stóp, obciążając zewnętrzne krawędzie. Po chwili wraca do zwykłego marszu. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie.

– „Marsz” – zabawa uspokajająca. Dziecko maszeruje dookoła pokoju, na przemian krokiem zwykłym i ze wspięciem na palce.

III. „Jajka!” – zabawa ruchowa. Dziecko w rytmie wygrywanym przez R. na bębenku biega po pokoju. Na mocne uderzenie w instrument i pauzę dziecko zamienia się w pisanki – siada na piętach, kuląc się tak, aby przypominać kształtem jajko.


Piątek

I. Zestaw ćwiczeń porannych:

„Wesołe figurki” – zabawa orientacyjno-porządkowa do utworze Antonio Vivaldi – „Wiosna”

Dziecko maszeruje, biega lub podskakuje. Rodzic przycisza muzykę, dziecko zastyga na chwilę w dowolnej pozie. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.

„Podaj pisankę” – zabawa ruchowa ze skłonami w przód. Potrzebne nam będzie plastikowe jajko/. Stoimy z dzieckiem plecami do siebie, nogi w rozkroku. Wykonujemy skłon w przód i podajemy sobie woreczki – pisanki „przez okienko” utworzone między nogami.

„Spacer z pisanką” – ćwiczenie równowagi. Potrzebne nam będzie plastikowe jajko i łyżka. Układamy pisankę na łyżce. Dziecko spaceruje po pokoju. Na wydany przez rodzica umówiony sygnał np. Klaśnięcie w dłonie dziecko wykonuje przysiad z łyżką i jajkiem starając się nie strącić jaja.
„Brzuszek w górę, brzuszek w dół” – zabawa uspokajająca. Dziecko leży z małą poduszką na brzuchu. Podczas wdechu nosem – poduszka się unosi, podczas wydechu – poduszka opada.

„Co znajdę pod skorupką?” – zabawa badawcza. R. przygotowuje dwa jajka kurze – jedno zwykłe, świeże, drugie ugotowane na twardo. Pyta dziecko, czy wie, co kryje się pod skorupką. Po wypowiedziach dziecka R. rozbija na talerzu jedno jajko oraz kroi na pół jajko ugotowane i wskazuje białko oraz żółtko. Dzieci obserwują.

II. „O jajkach słów kilka” – rozmowa kierowana na podstawie ilustracji na temat jaj znoszonych przez różne ptaki. R. prezentuje napis jajko do czytania globalnego/całościowego. Rozmawia z dzieckiem na temat wielkości i wyglądu jaj znoszonych przez różne ptaki (przepiórka znosi małe nakrapiane jajko, kura, kaczka, gęś – większe jajko, struś – największe), pokazuje ilustracje przedstawiające jaja oraz ptaki, które je składają, dobiera obrazki parami. Następnie R. obrazki i prosi dziecko o dobranie jaj do odpowiednich ptaków.

„Jajka!” – zabawa ruchowa. Dziecko w rytmie wygrywanym przez R. na bębenku biega po pokoju. Na mocne uderzenie w instrument i pauzę dziecko zamienia się w pisanki – siada na piętach, kuląc się tak, aby przypominać kształtem jajko.

• „Pisanki” – praca plastyczna. Dziecko dostaje kolorową kartkę A4 (papier techniczny) z narysowanym na niej owalem (jajkiem). Dziecko wycina jajko i ozdabia je w dowolny sposób kolorowym papierem i/lub bibułą.

• „Potrawy z jajkami” – poszerzanie wiedzy o świecie. R. rozmawia z dzieckiem na temat potraw, do których używa się jajek, wykorzystuje do tego celu ilustracje.

III.

• „Masażyk z jajem” – masaż z rymowanką. Dziecko siada przed R. który recytuje wiersz i jednocześnie masuje dziecko, następnie zamieniają się miejscami, a dziecko próbuje recytować wiersz z R.

Masażyk z jajem

Marlena Szeląg

Te oto jajka nie są zbyt duże,

zapewne są to jajeczka kurze. (rysuje palcem wskazującym jaja na plecach)

Umaluję jaja na różne kolory (głaszcze plecy całą powierzchnią dłoni)

i pędzlem zrobię dziwaczne wzory. (palcem wskazującym rysuje dowolne wzory)

Z góry do dołu zrobię paseczki (palcem wskazującym rysuje paski z góry do dołu)

i palcem na nich małe kropeczki. (palcem wskazującym stawia kropki na plecach)

Och, jakie ładne jajka stworzyłem, (uciska delikatnie ramiona i barki)

a jak się bardzo przy tym zmęczyłem! (głaszcze plecy od góry ku dołowi)

Położę się obok moich jajeczek, (kładzie głowę na plecach rodzica)

posłucham sobie świątecznych bajeczek.

Lecz jakieś dziwy z jajkami się stały, (delikatnie „pstryka” w plecy palcami obu rąk)

nagle skorupki ich popękały!

Z jajek tych wyszły kurczątka – ptaszki, (palcami obu dłoni „biega” po całych plecach)

onieśmielone wbiegły mi pod paszki! (wkłada dłonie pod paszki rodzica).


 


Temat: „Alleluja” – Jezus żyje

Proszę rozpocząć wykonywanie zadań z dzieckiem znakiem Krzyża
i modlitwą do Anioła Stróża

Proszę posłuchać słuchowiska :


Zachęćmy dzieci do śpiewu i tańca:

Zakładamy zielony ogródek w sali.

URODZINKI

W poniedziałek urodzinki obchodził Danielek, a we wtorek Oskarek. Chłopcom życzymy jeszcze raz samych radości i uśmiechów. 

Bardzo dziękujemy rodzicom Martusi Goj za podarowanie nam telewizora oraz sprzętu potrzebnego do jego zawieszenia:). Na pewno posłuży nam nie tylko do celów rekreacyjnych, ale wesprze i urozmaici również procesy edukacje Żabek.

Na parapecie skrzynek bez liku,

trochę nasionek, trochę słoików.

Każdy przedszkolak sadzi i sieje,

i co dzień patrzy, co się tam dzieje.

Pilnuje, żeby nie były suche,

a potem zbiera szczypior, rzeżuchę.

Myje i sieka na kanapeczki

zdrowe roślinki z własnej grządeczki.

Drodzy Rodzice!
 Przyjmiemy doniczki, nasionka, cebulki i wszystko co może się przydać do założenia kącika przyrody. 

DZIEŃ KOBIET

W tym szczególnym dniu chłopcy nie zapomnieli o swoich dużych i małych kobietach :).

Za wszystkie życzenia, upominki i kwiatki serdecznie dziękujemy 🙂 


Proszę o przyniesienie chusteczek do nosa.


 

26 lutego obchodzimy Dzień Dinozaura.

Świętowaliśmy urodziny Olka.

Olkowi jeszcze raz życzymy zdrowia i spełnienia marzeń  

Żabia impreza

11- lutego swoje 5 urodziny świętował Olek. Jeszcze raz życzymy samych pięknych chwil i spełnienia marzeń.

 

9 lutego obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Pizzy. Żabki w parach stworzyły swoje pizze z masy solnej i plasteliny.

12 lutego w piątek odbędą się zabawy taneczne dla Żabek

DRODZY PAŃSTWO!!!! BARDZO PROSZĘ O PRZYPROWADZANIE DO PRZEDSZKOLA TYLKO ZDROWYCH DZIECI!!!! SZANUJMY SIEBIE I SWOJE ZDROWIE NAWZAJEM. 

Wszystkim babciom i dziadkom składamy jeszcze raz serdeczne życzenia z okazji ich święta

 
Drodzy Rodzice!!! W środę 3.02.2020 od godziny 16 odbędą się konsultacje. Osoby chętne porozmawiać proszę o wcześniejszą informację.

Drodzy Rodzice. Jak co wtorek Żabki o 8.00 zaczynają angielski bardzo bym prosiła aby dzieci przyprowadzić przynajmniej o 7;50 żeby dać im możliwość spokojnie się przebrać oraz aby dzieci nie wchodziły co 2 min do sali bo to również reorganizuje pracę nauczyciela. Proszę o wyrozumiałość i wcześniejsze przyprowadzanie dzieci we wtorkowe poranki. Przypominam, że podstawą programową zaczyna być realizowana od 8. Pozdrawiam, AN

 

Drodzy Rodzice.

Bardzo proszę o ubieranie dzieci stosownie do pogody mimo zimy i mrozu będziemy wychodzić codziennie. Warto „przejrzeć” worki w szatni i uzupełnić brakujące rzeczy. 

 

Nasze zimowe zabawy na górce za szkołą.

Bardzo proszę o odświętne ubranie dla dzieci w dniu 15.12.2020 tj. wtorek.

SKM_C364e20120807090_0001

25 listopada obchodziliśmy Dzień Pluszowego Misia

Rytmiczno-muzyczne zabawy Żabek

Drodzy Rodzice!

Uległy zmianie godziny zajęć języka angielskiego i religii.
Jest to spowodowane realizacją nauczania zdalnego przez nauczycieli uczących danych przedmiotów. Jednocześnie przypominamy, że nauczyciele wychowania przedszkolnego realizują

podstawę programową od godziny
8 do 13.
W tych godzinach powinny przebywać dzieci w placówce.

 

JĘZYK ANGIELSKI odbywa się we wtorek 8.00 – 8.30

RELIGIA odbywa się we wtorek od godziny 9.00 – 9.30

Zwinięty w ciasny kłębuszek  pod kołderką z liści śpi kolczasty przyjaciel wszystkich dzieci – jeż. Z pewnością nie zdaje sobie sprawy z tego, że 10 listopada obchodzone jest jego święto – Dzień Jeża.

5 listopada obchodziliśmy Światowy Dzień Postaci z bajek.  Urządziliśmy sobie teatrzyk znanej i lubianej bajki „Trzy Świnki”. Żabki wcieliły się w role trzech świnek, motylka, pomocnych biedronek i groźnego wilka.  

 

W ramach naszych co czwartkowych ćwiczeń gimnastycznych wybraliśmy się na salę gimnastyczną. Zorganizowane zawody sportowe dały dzieciakom dużo satysfakcji, radości i przede wszystkim dobrej zabawy.






Drodzy Rodzice! Bardzo prosimy o dostarczenie chusteczek higienicznych. Zapasy z zeszłego roku zostały wyczerpane. Pozdrawiam.

Przepyszny soczek

Dzisiaj zrobimy

Jabłko, marchewkę

Razem złączymy

Pomoże nam w tym

Sokowirówka

By wycisnąć soczek

Dla naszego zdrówka.

W ostatnim czasie w ramach naszych zajęć kulinarnych Żabki z pomocą p. Józi upiekły przepyszne kruche ciasto z jabłkami <3. Wszystkim dzieciom sprawiło to niesamowicie dużo radości i zabawy. 

 

W piątek na zajęciach rozmawialiśmy o zdrowym trybie życia, o tym co warto jeść oraz o tym co to są słodycze dla sportowców. W ramach zajęć kulinarnych nasze Żaby wykonały owocowe szaszłyki, które wszystkim smakowały.

Drodzy Rodzice!!!
W związku z rosnącą, w ostatnim czasie ilością zachorowań na covid -19 została podjęta decyzja o zachęcaniu dzieci do noszenia maseczki w częściach wspólnych. Oznacza to, że dzieci będą musiały mieć założoną maseczkę rano od godziny 7 – 8  oraz od 13,30 -16. Wtedy, kiedy będą przebywać w grupach łączonych. W miarę możliwości proszę zaopatrzyć dziecko w maseczkę, Pozdrawiam,

DZIEŃ CHŁOPCA

Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania

 

 

 

Święto obchodzone jest 29. września
 ma na celu promocję głośnego czytania
wśród dzieci. Z tej okazji Żabki odwiedziła
 dziś Pani Lidka z grupy Krasnali przeczytała
 wiersz Jana Brzechwy „Na straganie”.

WITAMY PANIĄ JESIEŃ

Odrobina złota i trochę czerwieni,

Żółty i brązowy – kolory jesieni.

Pośród tych kolorów, pośród suchych liści

Szur, szur ,idzie jesień,

wiatr w drzewach szeleści.

 

Z uśmiechem na twarzy z jesiennym wierszykiem
w czwartkowy poranek wybraliśmy się na spacer
do parku żeby pożegnać lato i poszukać Pani Jesieni. Żabki z radością zbierały do koszyczka pierwsze dary jesieni.

.

Konsultacje

Drodzy Rodzice! przypominam, że konsultacje indywidualne odbywać się będą w każdy pierwszy wtorek miesiąca o godzinie 16. Z uwagi na sytuację związana
z covid-19 oraz reżim sanitarny bardzo proszę o wcześniejszą informację o chęci rozmowy.

Wizyta Ochotniczej Straży Pożarnej z Bojkowa

Urodziny Milenki

Milenka obchodziła swoje 4 urodziny. Odśpiewaliśmy jej uroczyste sto lat. Życzymy raz jeszcze dużo słońca i uśmiechów 🙂

 

Dzień Przedszkolaka

Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka jak co roku obchodzony jest 20 września. W poniedziałek 21.09 na Żabki czekało wiele atrakcji i niespodzianek. 

 

Wizyta policjanta

  W piątek 18 września nasze przedszkolaki odwiedził dzielnicowy pan Piotr Radzik w ramach akcji bezpieczny przedszkolak. Opowiedział naszym Żabkom i dzielnym Krasnoludkom jak należy poruszać się po drogach i jak zachowywać się w razie kontaktu z nieznajomym. Pan policjant podarował naszym przedszkolakom odblaski, które pozwolą być widoczny na drodze. Na zakończenie dzieciaki mogły pooglądać radiowóz policyjny.

 

Nasze prace

Piosenka "Przedszkole - drugi dom"

Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.

Ja chodzę tam co dzień,
obiadek dobry jem,
a po spacerze, w sali
wesoło bawię się.
Kolegów dobrych mam,
nie jestem nigdy sam,
przedszkole domem drugim jest.

Czasem rano trudno mi wstać.
Chciałoby się leżeć i spać,
Lecz na mnie czeka auto i miś.
W co będziemy bawić się dziś?

Ja chodzę tam co dzień …

Zamiast mamy panią tu mam,
bardzo dużo wierszyków znam.
Śpiewam i tańczę, wesoło mi,
i tak płyną przedszkolne dni.

Ja chodzę tam co dzień …