- .Start
- Szkoła
- Przedszkole
- RODO
- Kontakt
- COVID-19
Święto Kobiet, które corocznie obchodzimy w naszej grupie to doskonały sposób do kształtowania u dzieci nawyku obdarowywania upominkami swoich najbliższych, szacunku do siebie oraz pogłębiania pozytywnych relacji w grupie rówieśniczej. W tym szczególnym dniu wszyscy chłopcy składali życzenia dziewczynkom i wszystkim paniom.
Zainspirowani tematem kompleksowym o skarbach ziemi postanowiliśmy zrobić własne wulkany z masy solnej. Zajęcia bardzo przypadły do gustu naszym Żabkom.
„Pan dentysta leczy zęby, wszyscy o tym wiedzą.
A szczególnie dzieci, które wciąż cukierki jedzą.
Kiedy nagle ząb zaboli, na fotelu siadasz.
I po chwili mocną plombę w zębie już posiadasz.
Szczotka, pasta to są zębów wielcy przyjaciele.
Myj dokładnie swoje zęby, nie tylko w niedzielę”
W lutym Żabki odwiedziły już znany im wcześniej gabinet stomatologiczny Praxis w Przyszowicach. Prowadzenie tego typu działań edukacyjnych ma na celu wdrożenie dzieci do codziennego szczotkowania zębów i dbania o higienę jamy ustnej ale również niwelowanie lęku i strachu przed wizytą u stomatologa. Dzieciaki miały okazję dowiedzieć się jak dbać o higienę jamy ustnej, aby ząbki były zawsze zdrowe, a uśmiech błyszczał czystością. Zwrócono także uwagę dzieci na etapy mycia zębów oraz na systematyczne kontrolowanie stanu uzębienia.
Żabki wybrały się do Cinema city w gliwickim centrum handlowym Forum, na film animowany pt: „Mumie”. Jedną z głównych atrakcji w tym dniu był przejazd komunikacją miejską :). Celem wycieczki do kina było nie tylko nabywanie umiejętności uczestniczenia w seansach filmowych, ale także wdrażanie do właściwych zachowań, rozumienie wartości takich jak: dobro, prawda, przyjaźń. W czasie wycieczki dzieciaki mogły przeżywać radosne chwile, stwarzać sytuacje sprzyjające umacnianiu przyjacielskich i koleżeńskich relacji. Po zakończonym seansie udaliśmy się na pyszne lody waniliowe 🙂
Ojej cóż za zapach
cynamon, goździki,
coś mi się wydaje,
że ktoś upiekł pierniki.
Świąteczne pierniki
serduszka dzwoneczki,
kształty przeróżne
nawet gwiazdeczki. >
Najpierw dzieci poznały składniki i sposób wykonania ciasta, a następnie po dokładnym umyciu rąk dzieci ochoczo zabrały się do pracy.
Same starannie odmierzały składniki i mieszały ciasto. Następnie wykrawały foremkami w świątecznych kształtach pyszne ciasteczka.
Pierniczki zostały upieczone. Wspaniały zapach unosił się w całej szkole i wprawił wszystkich w świąteczny nastrój.
Otóż pluszowy miś to kultowa zabawka na całym świecie i mimo upływającego czasu oraz pojawiania się coraz bardziej nowoczesnych rozrywek dla dzieci, bywa największym przyjacielem dziecka. Ponadczasowość pluszowych misiów sprawiła, że bajki w których w roli głównej występują misie są chętnie oglądane przez kolejne pokolenia dzieci. Sam pluszak jest ponadto symbolem dobra, miłości, ciepła, łagodności i opiekuńczości. Ten dzień przebiegał w bardzo miłej i sympatycznej atmosferze, a Żabkom sprawił wiele radości i dostarczył miłych wrażeń.
Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka – święto obchodzone corocznie 20 września, ustanowione z inicjatywy Rzecznika Praw Dziecka dla popularyzacji wychowania przedszkolnego i wzrostu jego znaczenia w świadomości społecznej. Z tej okazji wybraliśmy się na wycieczkę do Beebeelandii:) zabaw i uśmiechu było naprawdę co nie miara. Milena w tym dniu obchodziła swoje 6 urodziny. Milce życzymy jeszcze raz 100 lat 🙂
Wiosna to piękna i magiczna pora roku. Otaczający nas świat budzi się do życia. Choć mróz jeszcze czasem szczypie nas w uszty, to niewątpliwie możemy odczuć pierwsze oznaki wiosny. Budząca się przyroda wita nas pierwszymi pączkami na drzewach i krzewach, wracające do naszego kraju ptaki głośnym śpiewem ogłaszają swoje przybycie, dzień staje się dłuższy, a słoneczko coraz częściej zagląda przez nasze okna. Jednak aby wiosna mogła zawitać u nas na dobre, najpierw trzeba pożegnać zimę. Tym właśnie zadaniem zajęły się przedszkolaki z grupy Żabek i Biedronek.
Dzielnicowy z Bojkowa, st. sierż. Piotr Radzik wraz z kolegą przeprowadził dla naszych Żabek pogadankę na temat bezpiecznych zabaw zimowych.
Bal karnawałowy to wyczekiwana atrakcja przez wszystkich przedszkolaków. 9 – 10 lutego w naszej szkole odbył się bal w oddziałach przedszkolnych. Dzieciaki z dumą prezentowały barwne, bajeczne stroje. Z ochotą uczestniczyły w tańcach, zabawach i konkursach. Na twarzach wszystkich dzieci malował się uśmiech. Bal karnawałowy pozostawił wiele niesamowitych wrażeń. Następny bal już za rok 🙂
W dniu 27 stycznia w godzinach porannych odbędzie się bal przebierańców. Proszę o przygotowanie strojów dzieciom, jednocześnie proszę o rozmowę z dziećmi, aby pilnowały swoich strojów i akcesoriów.
Błyska kolorami choineczka nasza
w wigilijny wieczór do stołu zaprasza.
Stół obrusem starannie nakryty,
zastawiony suto jadłem znakomitym.
Na stole opłatek leży połamany,
z opłatkiem słów kilka do taty i mamy:
Wesołych świąt! A w święta niech się
snuje kolęda, a gałązki świerkowe niech
Wam pachną na zdrowie.
Zapraszam do obejrzenia filmików z wydarzenia:
Bardzo dziękuj rodzicom dzieci zaangażowanych w przygotowanie poczęstunku dla dzieci.
We wtorek 21 grudnia wraz z dziećmi z grupy Biedronek zaplanowaliśmy wspólne kolędowanie. Bardzo proszę o odświętny strój tego dnia.
Drodzy Państwo,
Bardzo proszę do środy 1.12. aby każde dziecko przyniosło kopertę zaadresowana do kogoś bliskiego ze znaczkiem.
W piątek za tydzień będziemy piekli ciastka dla św. Mikołaja zapotrzebowanie na produkty wyślę do p. Szymona..
Drodzy Państwo! do przedszkola przyprowadzamy wyłącznie zdrowe dzieci. Po wymiotach i biegunkach należałoby zostawić dziecko w domu przez 2/3 dni aby nie zarażało pozostałych dzieci/ nauczycieli/personelu. Należy również pod uwagę brać fakt, że takie dziecko jest jeszcze słabe i ospałe często cały pobyt w przedszkolu spędza leżąc na macie, nie biorąc udziału w zajęciach i zabawach.
Drodzy Państwo szanujmy siebie nawzajem.
Drodzy Rodzice,
W piątek jedziemy na wycieczkę do Sztolnia Królowa Luiza, wyjazd jest 9,45. Proszę dać dzieciom PUSTE plecaki bez wody i słodyczy. Dzieci otrzymają suchy prowiant z kateringu. Proszę o podpisanie zgód na wyjazd u Pań woźnych w przedszkolu. Powrót planowany jest na godzinę 13,30.
We wtorkowy poranek Żaby zabrały się za dekorowanie torebek prezentowych przysłanych od św. Mikołaja. Pozostaje już tylko zachować się grzecznie i oczekiwać gościa.
uroczyste odśpiewanie hymnu z okazji święta państwowego. Kształtowanie postaw szacunku wobec kraju i symboli narodowych.
Drodzy Rodzice,
W piątek 22.10.2021 dzieci z grupy Żabek i Biedronek udają się na wycieczkę do lasu w Smolnicy, w celu spotkania leśnika i zapoznania się z jego zawodem. Wyjazd około godziny 9.00 powrót 12.00.
pozdrawiam serdecznie,
Drodzy Państwo!
Przypominam o przyniesieniu przez dzieci stroju do ćwiczeń oraz teczki z gumką.
Na zajęcia z j. angielskiego pani M. Stodulska prosi o mały słoiczek oraz również o teczkę z gumką.
Spotkanie z policjantem
W ramach akcji bezpieczny przedszkolak Żabki spotkały się z policjantem. Nasz dzielnicowy przypomniał dzieciakom min. zasady zachowania na drodze, zostały omówione sposoby radzenia sobie w sytuacjach, gdy zaczepia nas ktoś obcy i wiele innych ważnych kwestii. Żabki wykazały się świetną znajomością numerów alarmowych ten test zdały śpiewająco.
Drodzy Rodzice,
Zapraszam na spotkanie organizacyjne 30.08 o godzinie 16, które odbędzie się na sali gimnastycznej.
Drodzy Rodzice!
Rok szkolno/ przedszkolny 2020/2021 dobiegł końca. Był to czas, w którym poznawaliśmy, przeżywaliśmy całą game emocji, każdego dnia; radość, satysfakcję, uczyliśmy się jak radzić sobie ze złością i smutkiem, jak funkcjonować w grupie rówieśniczej. Nauczyliśmy się mnóstwo nowych rzeczy poprzez obserwację i zabawę, w każdych tych doświadczeń byliśmy razem. Dziękuję wszystkim Państwu za zaangażowanie, pomoc oraz dobre słowo. Każdemu dziecku za uśmiech, zaufanie oraz wspaniałą zabawę. Zdecydowanie to był dobry rok. Życzę Państwu i Żabką bezpiecznych i pogodnych wakacji. Do zobaczenia we wrześniu.
Zapraszam na zebranie z rodzicami, które odbędzie się w środę 9.06 o godzinie 16.00 na sali gimnastycznej.
BARDZO PROSZĘ O PRZNIESIENIE CHUSTECZEK HIGENICZNYCH.
Informacje o wycieczce.
W dniu 1.06. jedziemy na wycieczkę do Beebeelandii. Sala zabaw zarezerwowana jest dla naszej grupy od 8,30 do 10.
Śniadanie w tym dniu będzie o godzinie 7;40. proszę przyprowadzić dzieci odpowiednio wcześniej.
Dzieci zabierają ze sobą plecak do którego proszę wsadzić wodę do picia oraz ubrania na przebranie.
Z okazji Dnia Mamy i czerwcowego Dnia Taty Żabki składają Wam najserdeczniejsze życzenia.
Drodzy rodzice!
W przedsionku przy drzwiach wejściowych do oddziałów przedszkolnych pozostawione są listy na dyżur wakacyjny oraz na 4 czerwca (piątek po Bożym Ciele). Przypominam, że w wakacje grupy są łączone oraz do przedszkola uczęszczają również dzieci zapisane z placówek z całych Gliwic. Z uwagi na covid proszę o przemyslane zapisy.
W związku z powrotem wszystkich dzieci do szkół. Zmieniają się godziny zajęć dodatkowych:
J. angielski:
wtorek 8,30-8,45
czwartek 8,30-8,45
Religia:
środa 8,30 -8,45
piątek 8,00-8,15
Bardzo proszę o wcześniejsze przyprowadzanie dzieci w tych dniach.
Żabki uczestniczyły w działaniach w ramach akcji wojewódzkiego projektu :
„Klub Zdrowego przedszkolaka”
Głównym celem projektu było:
wspieranie prawidłowego rozwoju dzieci poprzez propagowanie zdrowego stylu życia
wzbogacenie wiedzy dzieci z dziedziny zdrowia
wykształcenie u dzieci postawy prozdrowotnej
nabycie przez dzieci określonych umiejętności oraz przyswojenie prawidłowych przyzwyczajeń i nawyków higieniczno-zdrowotnych
Zajęcia w ramach akcji realizowały wszystkie grupy wiekowe oddziałów przedszkolnych. Niejednokrotne poruszano zagadnienia dotyczące zdrowego trybu życia, nie tylko w ramach zorganizowanych zajęć tematycznych, ale również podczas zabaw dowolnych i innych spontanicznych sytuacji edukacyjnych. Dzieci chętnie rozmawiały o poruszany tematach. Dzieliły się wiedzą zdobytą wcześniej. Poszerzały wiadomości poprzez uczestnictwo w zabawach dydaktycznych , tworzenie piramidy żywienia, rozmowach przy różnorodnych ilustracjach, poznawały czynnie etapy prawidłowego mycia rąk, rozmowy kierowane: o wirusach, bakteriach, chorobach. Rozwiązywały zagadki, rebusy, wykonywały ćwiczenia ruchowe oraz różnego typu prace techniczne i plasytyczne.
Zajęcia odbywały się zarówno na trenie przedszkola, jak i świeżym powietrzu na placu szkolnym.
W lutym przeprowadzone zostały zajęcia o Wirusach, bakteriach i chorobach. Użyto następujących pomocy dydaktycznych: Bajka o wirusie- źródło You tube, piosenka Znikaj wirusie źródło You tube, karty pracy: kolorowanki, kredki, mazaki, broszura informacyjna nt. Grypy, plakat nt,. grypy, prezentacja nt. grypy, plakat nt. prawidłowego mycia rąk, plastikowe talerze, woda, mydło w płynie, pieprz mielony, maseczki, płyn do dezynfekcji, balon- wirus,
Na zajęciach wykorzystano materiały udostępnione przez organizatorów akcji, nauczycielka przygotowała również wiele ciekawych pomocy dydaktycznych oraz wykorzystała dostępne w przedszkolu pomoce dydaktyczne z danej tematyki.
FOTOGRAFIE i PAPIER
Drodzy rodzice! Bardzo proszę o przesłanie zdjęć dzieci z rodzicami, rodzeństwem, babć, dziadków oraz wszystkich bliskich osób żabkowym serduszkom. Można dołączyć zdjęcia również domowych zwierzaków. Fotografię proszę przesłać na agnieszka_mcg@wp.pl. Zdjęcia będą potrzebne nam do kolejnego bloku tematycznego.
Zdjęcia proszę przesłać do poniedziałku 10.05
Kończy nam się również papier ksero oraz karteczki do rysowania. Jeśli ktoś posiada kartki na których mogą powstać małe arcydzieła (kartki w różnym formacie, niekoniecznie kartki A4) i chciałby się z nami nimi podzielić będziemy wdzięczni.
WIOSENNY BIEG W PARKU
Każdy mądry przedszkolaczek co dzień ćwiczy, biega, skacze. Ty też biegaj, skacz i ćwicz, gdy chcesz zdrowy, silny być…
Pomimo deszczu i niezbyt sprzyjającej aury na dworze Żabki wystartowały dziś w wiosennym biegu po parku. Każdy otrzymał zasłużony, własnoręcznie wykonany medal.
TEMAT:
Pan Jezus żyje i jest wśród nas
Witam: Chrystus zmartwychwstał !!!
Odpowiedz: Prawdziwie powstał !!!
Wykonaj następujące treści:
Modlitwa:
Aniołeczku ze skrzydłami, bądź Ty zawsze między nami.
Czuwaj, czuwaj mi przy boku, nie odstępuj ani kroku.
Zobacz film:
Zaśpiewaj :
Trwajmy w radości ze zmartwychwstania Pana Jezusa. Życzę wam radosnego „Alleluja”.
Nauczanie zdalne 12.04.- 16.04.2021
Z kultura za pan brat.
Poniedziałek
– „Cześć, żółwik, piąteczka…!” – zabawa orientacyjno – porządkowa.
Dzieci biegają swobodnie po pomieszczeniach domowych przy dźwiękach granych przez Rodzica Gdy muzyka cichnie, stają naprzeciwko wybranej osoby i witają się z nią w sposób wskazany przez Rodzica, np. „przybijają piątki”. Dzieci za każdym razem szukają nowej pary.
– „Miłe kotki” – zabawa z elementem czworakowania. Dzieci-kotki czworakują w dowolnych
kierunkach. Na hasło Rodzica.: kici, kici – kotki czworakują szybko do Rodzica. Na hasło: ciii – układają się
do snu, zwijając w kłębek, na hasło: miłe kotki – czworakują w dowolnych kierunkach.
– „Siadamy na krzesełku” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dzieci stoją w rozsypce, stopy rozstawione na szerokość barków, ręce luźno. Na przemian udają, że siadają na krześle –
robią przysiad, wypychając daleko biodra do tyłu, jednocześnie uginając nogi w kolanach, po
chwili wracają do pozycji wyjściowej.
– „Baletnice” – zabawa uspokajająca. Dzieci idą po pokoju podnosząc wysoko kolana,
plecy proste. Na sygnał Rodzica – klaśnięcie – dzieci zastygają w dowolnej pozie baletnicy. Na ponowne klaśnięcie wznawiają marsz.
2. „Legenda o Smoku Wawelskim” – słuchanie utworu i rozmowa na temat wiary we własne siły, jaką
prezentował szewc Skuba.
Legenda o Smoku Wawelskim Weronika Kostecka
Czy wiecie, co upamiętnia krakowski pomnik smoka stojący u stóp Wawelu? Ten potwór jest na
szczęście z metalu i nikomu nie może zrobić krzywdy, ale jego pierwowzór nie na żarty nastraszył
mieszkańców Krakowa. Dawno, dawno temu, tak dawno, że nikt już nawet nie pamięta, kiedy
dokładnie to się wydarzyło, w pieczarze pod Wawelskim Wzgórzem zamieszkał najprawdziwszy,
straszliwy smok ziejący ogniem. Gdy wydawał z siebie złowrogi ryk, drżały ściany wszystkich domów,
a nawet ściany zamku, w którym mieszkał król Krak. Smok polował na pasące się owce i inne
zwierzęta. Pożerał je, a gdy tylko ponownie zgłodniał, znów wyruszał na łowy, wprawiając w
przerażenie wszystkich mieszkańców. Zdarzało mu się też porywać bezbronne dziewczęta. Ze strachu
o swoje córki i żony krakowianie sami zaczęli podrzucać mu pod jaskinię tłuściutkie owce z nadzieją,
że gdy potwór się naje, nie będzie polował. Wszyscy jednak drżeli na myśl, że w końcu zabraknie
zwierząt… Król Krak rozmyślał od rana do wieczora, jak się pozbyć smoka. Ogłosił nawet, że śmiałek,
który zabije potwora, dostanie w nagrodę rękę królewskiej córki. Kolejni rycerze stawali do walki ze
smokiem, ale żaden z nich nie zdołał go pokonać. Tym, którzy mieli szczęście, udawało się uciec;
innych smok pożerał, i to razem ze zbroją. Królewna płakała, król nie spał po nocach ze zmartwienia,
a mieszkańcy byli coraz bardziej przerażeni. Któregoś dnia do zamku przybył szewczyk Skuba i skłonił
się przed królem. – Wiem, jak uwolnić Kraków od tego podłego potwora! – obwieścił. Król wysłuchał
całego planu. „To się może udać!” – pomyślał. Jeszcze tego samego dnia szewczyk zamknął się w
swoim warsztacie i przystąpił do pracy, dodając sobie odwagi wesołą piosenką: Może nie jestem
rycerzem, ale w swój rozum wierzę! Wiem, jak Kraków ocalić, król mnie na pewno pochwali! Potwór
nie będzie już szkodzić. Król mnie za to nagrodzi! Oto, co wymyślił Skuba: zdobył gdzieś piękną, owczą
skórę, wypełnił ją siarką i smołą, a następnie zszył wszystko tak zręcznie, że wypchana owca
wyglądała jak żywa. Nad ranem podrzucił ją pod smoczą pieczarę. Gdy tylko smok się obudził i poczuł,
że jest głodny, wypełzł na zewnątrz i zauważył smakowicie wyglądającą, tłuściutką owcę. Rzucił się
więc na nią i połknął w całości, mlaszcząc z apetytem olbrzymim smoczym jęzorem. Minęło jednak
zaledwie kilka chwil, gdy uczucie sytości ustąpiło miejsca straszliwemu pożarowi żołądka. Potwór
poczuł, jak gdyby ogień trawił go od wewnątrz! Z upiornym jękiem smok rzucił się do brzegu Wisły i
chcąc ugasić pragnienie, począł pić wodę; pił i pił, aż napęczniał tak bardzo, że nagle pękł z hukiem i
rozpadł się na milion kawałków! Mieszkańcy Krakowa wiwatowali na cześć sprytnego szewca, a król
Krak dotrzymał słowa: wkrótce Skuba i królewna stanęli na ślubnym kobiercu. Skuba opływał od tej
pory we wszelkie dostatki, żal mu było jednak porzucić swoje ulubione zajęcie… dlatego nadal szył
poddanym buty!
R. zadaje dziecku pytania do wysłuchanego utworu: Jaki straszliwy potwór mieszkał dawno temu w
Krakowie? Co stawało się z rycerzami, których król wysyłał do walki z potworem? W jaki sposób
Skuba zgładził potwora? Czy szewczyk pokonałby smoka, gdyby nie wierzył w siebie i swój plan?
Dlaczego?
3. Smok ziejący ogniem – praca plastyczna
Szczegółowy sposób wykonania pracy
https://ekodziecko.com/smok-zionacy-ogniem
4. „Kiedy i dlaczego trudno nam uwierzyć w siebie?” – rozmowa kierowana. Dziecko wypowiada się
na temat tego, czego nie lubi robić z braku wiary w siebie. R. zapisuje na kartce pomysły lub tworzy
schematyczne obrazki. Może również wcześniej przygotować ilustracje przedstawiające sytuacje, w
których dziecko często czuje zakłopotanie i niepewność. Dziecku będzie wówczas łatwiej zrozumieć
„wiarę i brak wiary w siebie”. Następnie R. rozmawia z dzieckiem na temat tego, dlaczego w
niektórych sytuacjach trudno uwierzyć w siebie i coś zrobić, oraz o towarzyszących temu uczuciach(obawa, że coś wyjdzie nie tak, strach przed odmową lub porażką, wstyd, że ktoś nas wyśmieje,
nieśmiałość, a także ból brzucha, szybsze bicie serca, płacz).
Wtorek
1. „Co to jest film?” – rozmowa kierowana. R. pokazuje dziecku
zdjęcie kamery filmowej i kadrów ze znanych dzieciom bajek. R. porządkuje wiadomości dzieci i wprowadza pojęcie „film
animowany, inaczej rysunkowy lub kreskówka”.
2. „Filemon i Bonifacy” – słuchanie wiersza i rozmowa na jego temat, oglądanie odcinka filmu animowanego opowiadającego o przygodach tytułowych bohaterów
Filemon i Bonifacy Urszula Machcińska
Tu są uszka, tam ogonek.
Proszę: oto Filemonek.
Prawie cały jak śnieg biały.
Taki śliczny kotek mały.
Dzieci lubią tego kotka.
Chce go głaskać, kto go spotka.
Jest tam jeszcze Bonifacy.
Czuje się jak w kociej pracy.
Filemona wciąż pilnuje,
Bo ten cały czas figluje.
Bonifacy ma futerko
Całe lśniące jak lusterko.
Lubi mięsko, ciepłe mleczko,
Kocią karmę i jajeczko.
Odwiedź kiedyś koty oba.
Każdy z nich Ci łapkę poda.
Chyba, że będą zmęczone.
Może miały trudny dzionek?
R. zadaje dziecku pytania do wysłuchanego utworu: Jak
nazywają się bohaterowie wiersza? Jak wygląda Filemon?
Jak wygląda Bonifacy? Co lubią robić koty z wiersza?
Następnie pokazuje dziecku ilustracje obu kotów z bajki
„Przygody kota Filemona” oraz zaprasza do obejrzenia
jednego jej odcinka. Po obejrzeniu filmu R. pyta dziecko,
czy rozpoznało bohaterów z bajki, i prosi o opowiedzenie
ich przygód
https://www.youtube.com/watch?v=hjq7_uUIwHo
3. „Kocia muzyka” –dziecko wybiera dowolną piosenkę lub melodię i nuci ją w „kocim języku”.
4. Kotek – karta pracy
Środa
1. Prosimy Rodziców o przeczytanie dzieciom wiersza M. Szeląg „W teatrze”.
W teatrze
Marlena Szeląg
W wygodnym fotelu siedzę w teatrze,
przed siebie na scenę wciąż patrzę, i patrzę…
Wtem gasną światła w wielkiej sali,
wszyscy rozmawiać zaraz przestali.
Do góry pnie się czerwona kurtyna,
bo właśnie spektakl się rozpoczyna.
Już scenografia wprawia w zdumienie,
do zamku przeniesie nas przedstawienie.
Wtem aktor wchodzi w złotej koronie
i siada dostojnie na wielkim tronie.
A z nim aktorka w sukni balowej,
odgrywa rolę mądrej królowej.
Już słychać w dali trąby i dzwony,
poddani składają niskie ukłony.
Wtem rycerz pojawia się w lśniącej zbroi,
a obok niego koń płowy stoi.
Lecz koń ten nie jest żywą istotą,
jest rekwizytem, ręczną robotą.
I chociaż z drewna jest wyrzeźbiony,
to w przedstawieniu jest ożywiony
Rodzic zadaje dziecku pytania: W jakie miejsce przeniósł nas wiersz?
Po co chodzi się do teatru? Jacy bohaterowie występowali w spektaklu, o którym opowiadał
wiersz? Co możemy zobaczyć i znaleźć w teatrze? (Rodzic rozmawia z dziećmi na temat scenografii, sali, sceny, kurtyny, aktorów, masek, kostiumów, afiszu, biletów itp.) Jakie emocje, uczucia
może w nas wzbudzić przedstawienie teatralne? Kto z was był kiedyś w teatrze? Czy wam
się tam podobało? Jeśli tak, to dlaczego?
2.„Kurtyna do góry, kurtyna w dół” – zabawa ruchowa.
Dzieci maszerują po sali w rytmie granym przez Rodzica, trzymając za rogi chusty ( chustę możemy zastąpić ściereczką kuchenną) w kształtach prostokątów lub
kwadratów. Gdy muzyka cichnie, Rodzic podaje hasło: Kurtyna w dół! – dzieci chwytają chusty/ ściereczki za dwa rogi, wyciągają do góry ręce, stają na palcach i powoli kucają, naśladując chustą/ ściereczkę
opuszczanie kurtyny. Gdy muzyka cichnie i Rodzic podaje hasło: Kurtyna w górę! – dzieci kucają
i chwytają chusty/ ściereczki za dwa rogi, po czym powoli wstają, wyciągają ręce do góry i stają na palcach, naśladując chustą/ ściereczką podnoszenie kurtyny. Wznowienie gry przez Rodzica jest znakiem
do dalszego marszu.
3.„Co się zmieniało?- zabawa matematyczna.
Dzieci siadają w wygodnym dla siebie miejscu np. na dywanie. Rodzic układa w środku dywanu 3 figury geometryczne – duże niebieskie koło, duży czerwony kwadrat i mały żółty kwadrat. Dzieci przyglądają się uważnie, po chwili zamykają oczy, a Rodzic wymienia jedną figurę na inną (np. duże niebieskie koło na duże czerwone koło). Dzieci otwierają oczy i mówią, co się zmieniło. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie. Rodzic używa różnych figur geometrycznych, przy kolejnych powtórzeniach wzory do zapamiętania mogą być coraz dłuższe.
Nauczanie zdalne 6.04 – 9.04.2021
Wielkanoc.
Wtorek 6.04 – zajęcia opiekuńcze.
https://bajeczki.org/mali-einsteini/o-tak-o-tak-juz-wiosna/
2. Kolorowanka
„Motylki” – utrwalanie pojęć wysoko – nisko. R. rozkłada na dywanie woreczki -kwiaty. Dziecko biega po pokoju z rozłożonymi na boki rękami, wysoko i nisko. Na hasło Odpoczywamy! Skrzydła w wysoko! – stają przy woreczku i powoli, delikatnie jak motyle podnoszą ręce i łączą je nad głową, jak skrzydła motyla. Na klaśnięcie – powoli je opuszczają ręce i „fruwają” dalej po pokoju. Na kolejne hasło R. zatrzymują się przy innym kwiatku -woreczku niż poprzednio.
Środa
https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU
2. „O kurce, która zapomniałaby o tradycji”. – słuchanie opowiadania i rozmowa na temat zwyczaju malowania jajek na Wielkanoc.
Następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania, które zadała Wam Kokoszka
„O kurce, która zapomniałaby o tradycji” Marlena Szeląg
Słońce tego dnia odważnie przedzierało warstwę chmur, a jego promienie ogrzewały wymarzniętą po zimie ziemię. I choć już niespełna miesiąc temu zniknęły ostatnie śniegi,a na wierzbach pojawiły się kotki, to dopiero ten dzień przyniósł prawdziwe ocieplenie.Wiejską dróżką wijącą się pomiędzy pastwiskami, polami i łąkami, wesoło podśpiewując, maszerował tego dnia młodziutki suseł Sylwek, który niedawno obudził się z zimowego snu. Szedł dość długo i poczuł się zmęczony. Rozejrzał się wokół i zauważył wysoką lipę. Postanowił do niej podejść na odpoczynek. Gdy zbliżył się nieco do drzewa, spostrzegło siedzącą pod nim smutną kokoszkę i rozsypane wokół niej jajka.–Cześć, jestem Sylwek. Co ci się stało? –zapytał z ciekawości suseł.–Ja, ja… nie wiem. Nic nie wiem, bo nic nie pamiętam! Bardzo boli mnie głowa, mam ogromnego guza! –rzekła przestraszona, obolała kurka i zapłakała.–Zaraz, zaraz, nie płacz.Pomogę ci… –rzekł suseł serdecznym tonem i zabrał się do zbierania rozsypanych na ścieżce kolorowych jajek. Wrzucał je z powrotem do białego koszyka z żółtą wstążką.–Może ty wiesz, kim jestem i co tu robię?–zapytała kokoszka głosem pełnym nadziei.–Niestety nie wiem, ale czekaj… Nie martw się! Jak razem pomyślimy, to na pewno coś wymyślimy! W końcu… co dwie głowy,to nie jedna!–pocieszył kokoszkę Sylwek i zaczął drapać się po czole, myśląc, co mogło się stać. Wyjął ze swojej torby wielką lupę i przeglądał z wielką dokładnością ścieżkę w poszukiwaniu czegoś, co pomogłoby rozwiązać zagadkę.–Już wiem! To jest przyczyna całego zajścia! –suseł podskoczył z radości i wskazał na wystający gruby korzeń lipy. Wyjaśnił, że prawdopodobnie nieuważna kurka potknęła się o niego i przewróciła. Stąd guz na głowie, utrata pamięci i rozsypane na ścieżce jajka.–Masz rację, coś sobie przypominam. Tak, potknęłam się o niego i uderzyłam w ten tu kamień –zaczęła sobie przypominać kokoszka. –Szłam, o tamtędy, z koszykiem tych jajek, ale dokąd szłam? Tego już nie pamiętam… –kurka znów posmutniała.
3. Kurka – praca daltońska z instrukcją.
Szczegółowa instrukcja na:
http://www.nauczycielwieczorowapora.pl/2020/04/wielkanocna-kurka.html
1. Zestaw ćwiczeń porannych:
– „Wesołe figurki” – zabawa orientacyjno-porządkowa do utworze Antonio Vivaldi – „Wiosna”
Dziecko maszeruje, biega lub podskakuje. Rodzic przycisza muzykę, dziecko zastyga na chwilę w dowolnej pozie. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.
„Podaj pisankę” – zabawa ruchowa ze skłonami w przód. Potrzebne nam będzie plastikowe jajko/. Stoimy z dzieckiem plecami do siebie, nogi w rozkroku. Wykonujemy skłon w przód i podajemy sobie woreczki – pisanki „przez okienko” utworzone między nogami.
„Spacer z pisanką” – ćwiczenie równowagi. Potrzebne nam będzie plastikowe jajko i łyżka. Układamy pisankę na łyżce. Dziecko spaceruje po pokoju. Na wydany przez rodzica umówiony sygnał np. Klaśnięcie w dłonie dziecko wykonuje przysiad z łyżką i jajkiem starając się nie strącić jaja.
„Brzuszek w górę, brzuszek w dół” – zabawa uspokajająca. Dziecko leży z małą poduszką na brzuchu. Podczas wdechu nosem – poduszka się unosi, podczas wydechu – poduszka opada.
5. „Zając pachnący czekoladą” –malowanie zająca pędzlem maczanym w kakao rozpuszczonym w wodzie. Dzieci malują na kartce sylwetę zająca, maczając pędzle rozpuszczonym w wodzie kakao. Im mniej wody rodzic w leje do kubka z kakao, tym kolor zająca (po pomalowaniu)będzie bardziej nasycony.
Piątek
KURCZĄTKO
Puszyste, żółciutkie jest ono calutkie
Dzióbek ma tyci, skrzydła malutkie.
Wykluło się z jajka o samym świcie,
Kim jest maleństwo jak Wy myślicie?
2. „Kurczakowe puzzle”
Dziecko rozcina obrazek po przerywanych liniach na cztery części, następnie układa powstałe puzzle w jeden obrazek. Stworzony obrazek można nakleić na czystej kartce.
3. „Policz pisanki” – zabawa matematyczna
Dziecko liczy pisanki każdego rodzaju i rysuje odpowiednią liczbę kropek w tabeli.
4. Bajka o kurczątku
https://abc.tvp.pl/32958490/bajka-o-kurczaku-ktory-nie-byl-kurczakiem
Chrystus Zmartwychwstał!!!
Do Ciebie, Boże, rączki podnoszę,
o zdrowie dla moich najbliższych proszę
i proszę także, niech mnie od złego
na każdym kroku aniołki strzegą
Amen.
Dziękuję za udział w lekcji on-line dołączam kolorowanki do zajęć.
Nauczanie zdalne 29.03.2021 – 2.04.2021
Święta, święta, biją dzwony
Poniedziałek
I. Zestaw ćwiczeń porannych:
– „Wesołe figurki” – zabawa orientacyjno-porządkowa do utworze Antonio Vivaldi – „Wiosna”
Dziecko maszeruje, biega lub podskakuje. Rodzic przycisza muzykę, dziecko zastyga na chwilę w dowolnej pozie. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.
„Podaj pisankę” – zabawa ruchowa ze skłonami w przód. Potrzebne nam będzie plastikowe jajko/. Stoimy z dzieckiem plecami do siebie, nogi w rozkroku. Wykonujemy skłon w przód i podajemy sobie woreczki – pisanki „przez okienko” utworzone między nogami.
„Spacer z pisanką” – ćwiczenie równowagi. Potrzebne nam będzie plastikowe jajko i łyżka. Układamy pisankę na łyżce. Dziecko spaceruje po pokoju. Na wydany przez rodzica umówiony sygnał np. Klaśnięcie w dłonie dziecko wykonuje przysiad z łyżką i jajkiem starając się nie strącić jaja.
„Brzuszek w górę, brzuszek w dół” – zabawa uspokajająca. Dziecko leży z małą poduszką na brzuchu. Podczas wdechu nosem – poduszka się unosi, podczas wydechu – poduszka opada.
II.
„Wielkanocny stół” – słuchanie wiersza i rozmowa na temat tradycji wielkanocnych.
Wielkanocny stół
Marlena Szeląg
Wielkanocny stół już obrusem nakryty,
w rzeżuszce baranek cukrowy ukryty.
Na środku święconka, a w niej pisanki
– jajka zdobione we wzorki i plamki.
W wazonie świątecznie się prezentują
bazie, co kotki swe pokazują.
Już na talerzach kiełbasa biała,
zalana barszczem jest prawie cała.
A tam mazurek – wypiek świąteczny,
posyła babie ukłon serdeczny.
Tuż obok talerz – jajka w nim siedzą,
wraz z życzeniami bliscy je zjedzą…
Już na śniadanie goście przybyli
– na stole symbole tradycji odkryli.
R. zadaje dzieciom pytania do wysłuchanego utworu: O jakim święcie jest mowa w wierszu? Czym nakryty był stół? Co znajdowało się na świątecznym stole? Po co na święta Wielkanocne szykuje się jajka? Jak myślisz, co to jest tradycja? Czy według ciebie jest ważna, dlaczego? Jakie znasz inne tradycje związane z Wielkanocą, o których nie było mowy w wierszu?
Film edukacyjny o tradycjach Wielkanocnych.
https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg
• „Szykujemy wielkanocny stół” – zabawa tematyczna. Dziecko wraz z R. szykują dla misiów i lalek wielkanocny stół z dostępnych w domu serwetek i zabawek.
III.
• „Lekcja ciszy i milczenia” – zabawa wyciszająca i ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej wg Marii Montessori. R. układa na podłodze za pomocą taśmy malarskiej dużą elipsę. Dziecko siada przy niej. R. pyta: Co ci przypomina ten kształt? (np. jajko). R. tłumaczy, że taki kształt nazywamy elipsą. R. zaprasza dziecko, które przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej, w absolutnej ciszy, idzie stopa za stopą po taśmie malarskiej (po obwodzie elipsy) z rozłożonymi na boki rękoma, zachowując równowagę.
Wtorek
I. -Zestaw ćwiczeń porannych:
„Wesołe figurki” – zabawa orientacyjno-porządkowa do utworze Antonio Vivaldi – „Wiosna”
Dziecko maszeruje, biega lub podskakuje. Rodzic przycisza muzykę, dziecko zastyga na chwilę w dowolnej pozie. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.
„Podaj pisankę” – zabawa ruchowa ze skłonami w przód. Potrzebne nam będzie plastikowe jajko/. Stoimy z dzieckiem plecami do siebie, nogi w rozkroku. Wykonujemy skłon w przód i podajemy sobie woreczki – pisanki „przez okienko” utworzone między nogami.
„Spacer z pisanką” – ćwiczenie równowagi. Potrzebne nam będzie plastikowe jajko i łyżka. Układamy pisankę na łyżce. Dziecko spaceruje po pokoju. Na wydany przez rodzica umówiony sygnał np. Klaśnięcie w dłonie dziecko wykonuje przysiad z łyżką i jajkiem starając się nie strącić jaja.
„Brzuszek w górę, brzuszek w dół” – zabawa uspokajająca. Dziecko leży z małą poduszką na brzuchu. Podczas wdechu nosem – poduszka się unosi, podczas wydechu – poduszka opada.
„Kotki czy kot?” – zabawa tematyczna. R. pokazuje dziecku kota maskotkę i gałązkę bazi. Dziecko podaje nazwy tych przedmiotów i opisuje ich wygląd, zwracając szczególną uwagę na podobieństwa między kotem a kotkami bazi.
• „Gdzie jest kotek?” – zabawa w tropienie, R. trzyma obie dłonie zaciśnięte w pięści przed sobą, w jednej z nich chowa kotka baziowego, dziecko musi odgadnąć, w której dłoni jest bazia. Gdy odgadnie zamieniają się zadaniami.
II. „Kolorowe bazie” – słuchanie wiersza i rozmowa na temat utworu.
Kolorowe bazie
Jerzy Ficowski
W wielkanocny dzień do domu
przyszły białe bazie w gości,
by pisankom po kryjomu
kolorów zazdrościć.
Bo ich nie pomalowano,
nikt o baziach nie pamiętał,
choć też chciały na Wielkanoc
przywdziać strój od święta.
Nie chcą się już dłużej bielić,
chcą w zieleni żyć, w purpurze!
Czyż są gorsze
aniżeli zwykłe jajko kurze?
R. zadaje dziecku pytania do wysłuchanego utworu: Kto przyszedł w wielkanocny poranek do domu? Po co przyszły bazie? Czy bazie mogą chodzić? Komu zazdrościły? Kto pomalował bazie? Jakie stały się bazie? Czy historia przedstawiona w wierszu mogła się zdarzyć naprawdę?
• „Bazie” – praca plastyczna. Dziecko rysuje na kolorowym kartonie trzy grube brązowe kreski – są to gałązki. Następnie drze fragment czarno-białej gazety na małe kawałki – będą to bazie kotki. Można wylepić je z plasteliny bądź zrobić z warty. Nakleja „kotki” na narysowanych gałązkach.
III.
• „Wędrująca gałązka” – zabawa ruchowa. Dziecko maszeruje w rytm melodii granej przez R. Podczas przerwy w muzyce R. mówi: Gałązka w górę! – dziecko staje w miejscu i wysoko podnosi ręce, na hasło: Gałązki w dół! – dziecko kuca i kładzie dłonie przed sobą na podłodze.
Środa
Środa 24.03.2021r.
I -Zestaw ćwiczeń porannych:
„Wesołe figurki” – zabawa orientacyjno-porządkowa do utworze Antonio Vivaldi – „Wiosna”
Dziecko maszeruje, biega lub podskakuje. Rodzic przycisza muzykę, dziecko zastyga na chwilę w dowolnej pozie. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.
„Podaj pisankę” – zabawa ruchowa ze skłonami w przód. Potrzebne nam będzie plastikowe jajko/. Stoimy z dzieckiem plecami do siebie, nogi w rozkroku. Wykonujemy skłon w przód i podajemy sobie woreczki – pisanki „przez okienko” utworzone między nogami.
„Spacer z pisanką” – ćwiczenie równowagi. Potrzebne nam będzie plastikowe jajko i łyżka. Układamy pisankę na łyżce. Dziecko spaceruje po pokoju. Na wydany przez rodzica umówiony sygnał np. Klaśnięcie w dłonie dziecko wykonuje przysiad z łyżką i jajkiem starając się nie strącić jaja.
„Brzuszek w górę, brzuszek w dół” – zabawa uspokajająca. Dziecko leży z małą poduszką na brzuchu. Podczas wdechu nosem – poduszka się unosi, podczas wydechu – poduszka opada.
„Rysujemy jajka światłem” – ćwiczenia motoryki. R. przyciemnia pokój. Do tablicy/szafy przypina duży arkusz papieru, na którym narysowane jest jajko w kształcie litery o z zaznaczonym (za pomocą strzałki) kierunkiem kreślenia. R. rysuje pisankę światłem latarki, a następnie czynność wykonuje dziecko.
• „Jajko” – rozwiązanie zagadki M. Szeląg.
Jajko
Na wsi je znajdziesz w każdym kurniku,
a na Wielkanoc w świątecznym stroiku.
Dobre na twardo, na miękko, smażone,
pisanką się staje, gdy jest zdobione.
• „Kolorowe jajka” – wycinanie. R. rozdaje dziecku kolorowe kartki z konturami jajek (jedna kartka z narysowanymi sześcioma jajkami, kartki w różnych kolorach). Dziecko wycina jajka, które będą potrzebne do późniejszych zadań dydaktycznych, i wkłada je do wspólnego koszyka.
• „Działania z kolorowymi pisankami” – zabawy matematyczne.
– „Segregujemy pisanki” – zabawa klasyfikacyjna. Dziecko segreguje wycięte wcześniej sylwety pisanek ze względu na kolor.
– „Liczymy jajeczka” – doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania. Dziecko bierze po 6 wyciętych z papieru pisanek. R. podaje różne działania, np. mówi: Ile to jest dwie pisanki dodać dwie pisanki?, a dziecko dokłada lub odejmuje sylwety jajek i podają wynik.
– „A co po tej pisance?” – zabawa w rytmy. R. układa różne rytmy z kolorowych jajek. Dziecko kontynuuje rytmy, przyczepiając kolejne pisanki.
Uwaga! Po zakończonych zabawach R. zbiera do woreczka wszystkie wycięte przez dziecko jajka.
III. „Rytmy z kolorowych jajek” – R. układa rytmy z kolorowych jajek – dziecko je kontynuuje (korzystamy z wcześniej wyciętych sylwet jajek).
• „Rysuję w powietrzu pisanki wstążką” – Dziecko za pomocą kijka ze wstążką rysuje w powietrzu jajka.
Czwartek
I. „Kalkujemy pisanki” – ćwiczenie grafomotoryczne, kalkowanie przez papier śniadaniowy. R. daje dziecku kolorowanki, na których widnieją duże jaja z prostymi wzorami. Dziecko nakrywa kolorowanki papierem śniadaniowym (można spiąć kolorowankę i papier śniadaniowy spinaczem lub klipsem biurowym, tak aby się nie przesuwały) i ołówkiem odrysowuje na nich pisankę.
II. • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 15.
Część wstępna
– „Kurczęta do kurnika” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko porusza się swobodnym biegiem w rytmie granym przez R. na tamburynie bądź innym instrumencie. Na hasło R.: Kurczęta do kurnika – dziecko biegnie na miejsce wyznaczone za pomocą liny, przyjmują pozycję siadu skrzyżnego, ramiona w pozycji „skrzydełek”. Na dźwięk tamburyna ponownie rusza biegiem po pokoju. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie.
Część główna
– „Zajączek” – ćwiczenie wyprostne. Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym (plecy wyprostowane, ręce na kolanach). R. pośrodku koła kładzie styropianowe jajka – pisanki. Dziecko wciela się w rolę zajączka. Dziecko-zajączek siedzi i pilnuje pisanek. Ma zamknięte oczy i uważnie nasłuchuje, z której strony nadchodzi „złodziej” jajek. R. wciela się w złodzieja jajek i próbuje je zdobyć. Jeżeli mu się to uda, zajmuje miejsce w środku koła i zamienia się w zajączka. Jeżeli zajączek usłyszy, z której strony nadciąga intruz, i wskaże dłonią właściwy kierunek – obroni pisanki. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie.
– „Pisanki i baranki” – zabawa bieżna. Dziecko podskakuje, maszeruje lub biega w rytmie granym przez R. na tamburynie. Na hasło: Pisanki – dziecko układa się w leżeniu przodem, a następnie przetacza się na plecy (turla się jak pisanki).
– „Kacza mama” – zabawa naśladowcza. Dziecko jest ustawione za R. – kaczą mamą. Kacza mama idzie, poruszając skrzydłami – ramiona zgięte w łokciach poruszają się z góry na dół. Idzie z lekko ugiętymi kolanami. Rozgląda się na boki, wykonuje skręty szyi w lewo i w prawo. Macha szeroko rozpostartymi ramionami jak skrzydłami. Idzie w przysiadzie, trzymając się za kostki. Kołysze się z boku na bok. Dziecko-kaczuszka naśladuje kaczą mamę.
– „Wyścig z pisanką” – ćwiczenie zwinności. Dziecko niesie na łyżce styropianowe jajko, okrąża pachołek i wraca na swoje miejsce. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie, można próbować utrudniać drogę.
Część końcowa
– „Idą kaczuszki” – ćwiczenie przeciw płaskostopiu. Dziecko spaceruje w różnych kierunkach po pokoju. Na zapowiedź: Idą kaczuszki – dziecko porusza się z podkurczonymi palcami stóp, obciążając zewnętrzne krawędzie. Po chwili wraca do zwykłego marszu. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie.
– „Marsz” – zabawa uspokajająca. Dziecko maszeruje dookoła pokoju, na przemian krokiem zwykłym i ze wspięciem na palce.
III. „Jajka!” – zabawa ruchowa. Dziecko w rytmie wygrywanym przez R. na bębenku biega po pokoju. Na mocne uderzenie w instrument i pauzę dziecko zamienia się w pisanki – siada na piętach, kuląc się tak, aby przypominać kształtem jajko.
Piątek
I. Zestaw ćwiczeń porannych:
„Wesołe figurki” – zabawa orientacyjno-porządkowa do utworze Antonio Vivaldi – „Wiosna”
Dziecko maszeruje, biega lub podskakuje. Rodzic przycisza muzykę, dziecko zastyga na chwilę w dowolnej pozie. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.
„Podaj pisankę” – zabawa ruchowa ze skłonami w przód. Potrzebne nam będzie plastikowe jajko/. Stoimy z dzieckiem plecami do siebie, nogi w rozkroku. Wykonujemy skłon w przód i podajemy sobie woreczki – pisanki „przez okienko” utworzone między nogami.
„Spacer z pisanką” – ćwiczenie równowagi. Potrzebne nam będzie plastikowe jajko i łyżka. Układamy pisankę na łyżce. Dziecko spaceruje po pokoju. Na wydany przez rodzica umówiony sygnał np. Klaśnięcie w dłonie dziecko wykonuje przysiad z łyżką i jajkiem starając się nie strącić jaja.
„Brzuszek w górę, brzuszek w dół” – zabawa uspokajająca. Dziecko leży z małą poduszką na brzuchu. Podczas wdechu nosem – poduszka się unosi, podczas wydechu – poduszka opada.
„Co znajdę pod skorupką?” – zabawa badawcza. R. przygotowuje dwa jajka kurze – jedno zwykłe, świeże, drugie ugotowane na twardo. Pyta dziecko, czy wie, co kryje się pod skorupką. Po wypowiedziach dziecka R. rozbija na talerzu jedno jajko oraz kroi na pół jajko ugotowane i wskazuje białko oraz żółtko. Dzieci obserwują.
II. „O jajkach słów kilka” – rozmowa kierowana na podstawie ilustracji na temat jaj znoszonych przez różne ptaki. R. prezentuje napis jajko do czytania globalnego/całościowego. Rozmawia z dzieckiem na temat wielkości i wyglądu jaj znoszonych przez różne ptaki (przepiórka znosi małe nakrapiane jajko, kura, kaczka, gęś – większe jajko, struś – największe), pokazuje ilustracje przedstawiające jaja oraz ptaki, które je składają, dobiera obrazki parami. Następnie R. obrazki i prosi dziecko o dobranie jaj do odpowiednich ptaków.
„Jajka!” – zabawa ruchowa. Dziecko w rytmie wygrywanym przez R. na bębenku biega po pokoju. Na mocne uderzenie w instrument i pauzę dziecko zamienia się w pisanki – siada na piętach, kuląc się tak, aby przypominać kształtem jajko.
• „Pisanki” – praca plastyczna. Dziecko dostaje kolorową kartkę A4 (papier techniczny) z narysowanym na niej owalem (jajkiem). Dziecko wycina jajko i ozdabia je w dowolny sposób kolorowym papierem i/lub bibułą.
• „Potrawy z jajkami” – poszerzanie wiedzy o świecie. R. rozmawia z dzieckiem na temat potraw, do których używa się jajek, wykorzystuje do tego celu ilustracje.
III.
• „Masażyk z jajem” – masaż z rymowanką. Dziecko siada przed R. który recytuje wiersz i jednocześnie masuje dziecko, następnie zamieniają się miejscami, a dziecko próbuje recytować wiersz z R.
Masażyk z jajem
Marlena Szeląg
Te oto jajka nie są zbyt duże,
zapewne są to jajeczka kurze. (rysuje palcem wskazującym jaja na plecach)
Umaluję jaja na różne kolory (głaszcze plecy całą powierzchnią dłoni)
i pędzlem zrobię dziwaczne wzory. (palcem wskazującym rysuje dowolne wzory)
Z góry do dołu zrobię paseczki (palcem wskazującym rysuje paski z góry do dołu)
i palcem na nich małe kropeczki. (palcem wskazującym stawia kropki na plecach)
Och, jakie ładne jajka stworzyłem, (uciska delikatnie ramiona i barki)
a jak się bardzo przy tym zmęczyłem! (głaszcze plecy od góry ku dołowi)
Położę się obok moich jajeczek, (kładzie głowę na plecach rodzica)
posłucham sobie świątecznych bajeczek.
Lecz jakieś dziwy z jajkami się stały, (delikatnie „pstryka” w plecy palcami obu rąk)
nagle skorupki ich popękały!
Z jajek tych wyszły kurczątka – ptaszki, (palcami obu dłoni „biega” po całych plecach)
onieśmielone wbiegły mi pod paszki! (wkłada dłonie pod paszki rodzica).
Bardzo dziękujemy rodzicom Martusi Goj za podarowanie nam telewizora oraz sprzętu potrzebnego do jego zawieszenia:). Na pewno posłuży nam nie tylko do celów rekreacyjnych, ale wesprze i urozmaici również procesy edukacje Żabek.
Na parapecie skrzynek bez liku,
trochę nasionek, trochę słoików.
Każdy przedszkolak sadzi i sieje,
i co dzień patrzy, co się tam dzieje.
Pilnuje, żeby nie były suche,
a potem zbiera szczypior, rzeżuchę.
Myje i sieka na kanapeczki
zdrowe roślinki z własnej grządeczki.
Drodzy Rodzice!
Przyjmiemy doniczki, nasionka, cebulki i wszystko co może się przydać do założenia kącika przyrody.
DZIEŃ KOBIET
W tym szczególnym dniu chłopcy nie zapomnieli o swoich dużych i małych kobietach :).
Za wszystkie życzenia, upominki i kwiatki serdecznie dziękujemy 🙂
Proszę o przyniesienie chusteczek do nosa.
Świętowaliśmy urodziny Olka.
Olkowi jeszcze raz życzymy zdrowia i spełnienia marzeń
11- lutego swoje 5 urodziny świętował Olek. Jeszcze raz życzymy samych pięknych chwil i spełnienia marzeń.
12 lutego w piątek odbędą się zabawy taneczne dla Żabek
Wszystkim babciom i dziadkom składamy jeszcze raz serdeczne życzenia z okazji ich święta
Zimowe zabawy.
Drodzy Rodzice. Jak co wtorek Żabki o 8.00 zaczynają angielski bardzo bym prosiła aby dzieci przyprowadzić przynajmniej o 7;50 żeby dać im możliwość spokojnie się przebrać oraz aby dzieci nie wchodziły co 2 min do sali bo to również reorganizuje pracę nauczyciela. Proszę o wyrozumiałość i wcześniejsze przyprowadzanie dzieci we wtorkowe poranki. Przypominam, że podstawą programową zaczyna być realizowana od 8. Pozdrawiam, AN
Drodzy Rodzice.
Bardzo proszę o ubieranie dzieci stosownie do pogody mimo zimy i mrozu będziemy wychodzić codziennie. Warto „przejrzeć” worki w szatni i uzupełnić brakujące rzeczy.
Bardzo proszę o odświętne ubranie dla dzieci w dniu 15.12.2020 tj. wtorek.
25 listopada obchodziliśmy Dzień Pluszowego Misia
Drodzy Rodzice!
Uległy zmianie godziny zajęć języka angielskiego i religii.
Jest to spowodowane realizacją nauczania zdalnego przez nauczycieli uczących danych przedmiotów. Jednocześnie przypominamy, że nauczyciele wychowania przedszkolnego realizują
podstawę programową od godziny
8 do 13.
W tych godzinach powinny przebywać dzieci w placówce.
JĘZYK ANGIELSKI odbywa się we wtorek 8.00 – 8.30
RELIGIA odbywa się we wtorek od godziny 9.00 – 9.30
Drodzy Rodzice! Bardzo prosimy o dostarczenie chusteczek higienicznych. Zapasy z zeszłego roku zostały wyczerpane. Pozdrawiam.
Drodzy Rodzice!!!
W związku z rosnącą, w ostatnim czasie ilością zachorowań na covid -19 została podjęta decyzja o zachęcaniu dzieci do noszenia maseczki w częściach wspólnych. Oznacza to, że dzieci będą musiały mieć założoną maseczkę rano od godziny 7 – 8 oraz od 13,30 -16. Wtedy, kiedy będą przebywać w grupach łączonych. W miarę możliwości proszę zaopatrzyć dziecko w maseczkę, Pozdrawiam,
Święto obchodzone jest 29. września
ma na celu promocję głośnego czytania
wśród dzieci. Z tej okazji Żabki odwiedziła
dziś Pani Lidka z grupy Krasnali przeczytała
wiersz Jana Brzechwy „Na straganie”.
Odrobina złota i trochę czerwieni,
Żółty i brązowy – kolory jesieni.
Pośród tych kolorów, pośród suchych liści
Szur, szur ,idzie jesień,
wiatr w drzewach szeleści.
Z uśmiechem na twarzy z jesiennym wierszykiem
w czwartkowy poranek wybraliśmy się na spacer
do parku żeby pożegnać lato i poszukać Pani Jesieni. Żabki z radością zbierały do koszyczka pierwsze dary jesieni.
.
Drodzy Rodzice! przypominam, że konsultacje indywidualne odbywać się będą w każdy pierwszy wtorek miesiąca o godzinie 16. Z uwagi na sytuację związana
z covid-19 oraz reżim sanitarny bardzo proszę o wcześniejszą informację o chęci rozmowy.
Milenka obchodziła swoje 4 urodziny. Odśpiewaliśmy jej uroczyste sto lat. Życzymy raz jeszcze dużo słońca i uśmiechów 🙂
Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka jak co roku obchodzony jest 20 września. W poniedziałek 21.09 na Żabki czekało wiele atrakcji i niespodzianek.
W piątek 18 września nasze przedszkolaki odwiedził dzielnicowy pan Piotr Radzik w ramach akcji bezpieczny przedszkolak. Opowiedział naszym Żabkom i dzielnym Krasnoludkom jak należy poruszać się po drogach i jak zachowywać się w razie kontaktu z nieznajomym. Pan policjant podarował naszym przedszkolakom odblaski, które pozwolą być widoczny na drodze. Na zakończenie dzieciaki mogły pooglądać radiowóz policyjny.
Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.
Ja chodzę tam co dzień,
obiadek dobry jem,
a po spacerze, w sali
wesoło bawię się.
Kolegów dobrych mam,
nie jestem nigdy sam,
przedszkole domem drugim jest.
Czasem rano trudno mi wstać.
Chciałoby się leżeć i spać,
Lecz na mnie czeka auto i miś.
W co będziemy bawić się dziś?
Ja chodzę tam co dzień …
Zamiast mamy panią tu mam,
bardzo dużo wierszyków znam.
Śpiewam i tańczę, wesoło mi,
i tak płyną przedszkolne dni.
Ja chodzę tam co dzień …